Hva koster Autozug i juli

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva koster Autozug i juli

Legg inn av JohnnyTh »

Barbarozza skrev:Vel..jeg er liksom ferdig med campingplassene :prf

Og hvis du vil kjøre 122 mil transportettape Ålborg til Munchen så er det sikkert greit...men da begynner du jo ikke å kjøre i alpene...da må du finne nok et hotell og har kasta bort en dag.... :prf

Jeg har prøvd alle metodene....ferje, kjøre, tog osv....

Desidert enkelst og raskest er å starte med morraferja (superspeed) i Larvik. Står opp kl 0500, er i Larvik innen kl 0700, og strake veien fra Hirtshals til Hamburg Altona og laste på toget, ved foten av alpene innen klokka 0900 dagen etter. Og du er menneske når du starter. Lunsj i Garmish, kjøre noen småpass i Østerike feks Hahnentennjoch og Arlberg, St Anton osv ...og en rolig kveld i dalen opp mot Sølden :) søndags kveld, eller andre småsteder du liker

Men skal du på ferie og ikke skal til alpene..da stiller det seg annerledes.
Da har du mer tid....
Høres veldig behagelig ut, det er helt sikkert. Hvis jeg skal på tur så er det nok for at jeg skal på ferie. Og da har jeg jo 4 uker fri. Blir sikkert litt bortskjemt med å ha 4 uker fri hver gang man kommer hjem fra jobb. Tviler ikke på at toget er det mest behagelige, og hadde det ikke vært for prisen så hadde jeg ikke vært i tvil. Nå må jeg jo si at den prisen du nevner tur retur er jo nesten det samme som jeg fant en vei. Jeg må ha gjort noe feil. Mener å huske jeg fikk 4000kr en vei.

Når jeg kjørte nedover så overnattet jeg i Ålborg og spiste sen middag litt øst for Munchen utpå kvelden. 100 mil tror jeg det var dit. Etterpå fortsatte jeg 70 mil til til Budapest... Det gjør jeg nok ikke en gang til. Ble bare to timer søvn den natten der.

Autozug må prøves en gang.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Hva koster Autozug i juli

Legg inn av Barbarozza »

Neste gang du skal mot Budapest legger du veien lengre øst med en gang, kjør over Berlin-Dresden-Praha-Brno-Bratislava-Budapest, du sparer noen mil...

Kjørte den tur retur i sommer. Men kjørte landevei på litt apparte steder i gamle DDR..Veien er bra bortsett fra mellom Brno og Praha da deler av veien mot Dresden er veldig ujevn med skjøter...Særlig med det racingstive oppsettet jeg har ble det litt slitsomt :) men landskapet i Bøhmen er vakkert da.

I år igjen deler jeg opp ferien med kamerater...12 dager i Juni og 2-3 uker sjøl i juli....Så du er bortskjemt ja :knegg Alpene i Juni....Frankrike i Juli... :-)
Memento mori

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hva koster Autozug i juli

Legg inn av evike »

Vi har snakket om tog, men med 2 sykler og i år 3 personer, rent prismessig: Glem det.

Dessuten er vi småallergiske mot å lage avtaler som binder oss til klokkeslett underveis.
Eneste formen for planlegging er at vi bestiller hotell via http://www.hotels.com" onclick="window.open(this.href);return false; kvelden i forveien. Da kan vi surre oss bort/somle i løpet av dagen og fremdeles vite med trygghet hvor vi skal bo neste natt samt at vi vet prisen og standard i forveien.

I og med at mitt primærønske for ferieturen er kjøring i Østerrike så blir ruta lagt ned i en liten omvei via gamle DDR, mest mulig Østerrike og så ende opp i pappas hus ved Balaton i noen dager med fullstendig fred og ro før vi setter kursen hjemover, omtrent samme ruta, bare litt lenger øst/vest for å unngå nøyaktig samme hjulsporet som vi hadde nedover. En fetter i Wien har også invitert oss "innom", men akkurat det stoppet er ikke detaljert planlagt. Er ikke sikkert det blir det før på vei nedover kanskje.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Hva koster Autozug i juli

Legg inn av Svolp »

Jeg drar nå 24.mai og tur/retur på 5 manns kupé koster meg 2300kr med full flex.. Det du må se etter er forskjørsvei skiltet når du er inne på autozug.. Det er de beste prisene selv om vanlig flex noen ganger kan være like billig..
Det er billigste måte og reise på.. Det du nevner JohnnyT med egen lugar er svindyrt, gjerbe 5000-7000kr én vei.. Du kan være heldig og ende opp med en egen 5 manns kupé også men i sesongen er det lite sannsynlig..
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva koster Autozug i juli

Legg inn av JohnnyTh »

Barbarozza skrev:Neste gang du skal mot Budapest legger du veien lengre øst med en gang, kjør over Berlin-Dresden-Praha-Brno-Bratislava-Budapest, du sparer noen mil...

Kjørte den tur retur i sommer. Men kjørte landevei på litt apparte steder i gamle DDR..Veien er bra bortsett fra mellom Brno og Praha da deler av veien mot Dresden er veldig ujevn med skjøter...Særlig med det racingstive oppsettet jeg har ble det litt slitsomt :) men landskapet i Bøhmen er vakkert da.

I år igjen deler jeg opp ferien med kamerater...12 dager i Juni og 2-3 uker sjøl i juli....Så du er bortskjemt ja :knegg Alpene i Juni....Frankrike i Juli... :-)
Når jeg kjørte nedover så tok jeg Iron butt, saddlescore. Valgte Tyskland-Østerike for å ha bedre veier. Returen var nesten den ruten, men litt lengre vest siden jeg kom fra Kroatsia. Linz-Kotna Hora-Praha-Dresden-Berlin. Har kjørt fra Krakov via Praha til Berlin med bil tidligere. Tenkte jeg skulle velge en litt annen rute i sommer når jeg kjørte samme rettningen men var litt uheldig og fant en rett og kjedelig hovedvei.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva koster Autozug i juli

Legg inn av JohnnyTh »

evike skrev:Vi har snakket om tog, men med 2 sykler og i år 3 personer, rent prismessig: Glem det.

Dessuten er vi småallergiske mot å lage avtaler som binder oss til klokkeslett underveis.
Eneste formen for planlegging er at vi bestiller hotell via http://www.hotels.com" onclick="window.open(this.href);return false; kvelden i forveien. Da kan vi surre oss bort/somle i løpet av dagen og fremdeles vite med trygghet hvor vi skal bo neste natt samt at vi vet prisen og standard i forveien.

I og med at mitt primærønske for ferieturen er kjøring i Østerrike så blir ruta lagt ned i en liten omvei via gamle DDR, mest mulig Østerrike og så ende opp i pappas hus ved Balaton i noen dager med fullstendig fred og ro før vi setter kursen hjemover, omtrent samme ruta, bare litt lenger øst/vest for å unngå nøyaktig samme hjulsporet som vi hadde nedover. En fetter i Wien har også invitert oss "innom", men akkurat det stoppet er ikke detaljert planlagt. Er ikke sikkert det blir det før på vei nedover kanskje.
Høres helt fantastisk ut!
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva koster Autozug i juli

Legg inn av JohnnyTh »

Svolp skrev:Jeg drar nå 24.mai og tur/retur på 5 manns kupé koster meg 2300kr med full flex.. Det du må se etter er forskjørsvei skiltet når du er inne på autozug.. Det er de beste prisene selv om vanlig flex noen ganger kan være like billig..
Det er billigste måte og reise på.. Det du nevner JohnnyT med egen lugar er svindyrt, gjerbe 5000-7000kr én vei.. Du kan være heldig og ende opp med en egen 5 manns kupé også men i sesongen er det lite sannsynlig..
takk for tips
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Hva koster Autozug i juli

Legg inn av Voodoodoo »

Det hender det dukker opp tilbud for mc i form av en tilbudskode en kan taste inn. Brukte det når jeg kjørte Berlin-München. Ser forresten at den ruta ikke er lagt ut for sommeren. Mulig den skal kuttes..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Svar