AndreasB skrev:
Hva med kompresjonen? Har ikke den noe å si for effekt?
Joda absolutt
Men du har ikke endret kompresjonen i dette tilfelle....den er jo den samme slik motoren var laget for i utgangspunktet.
For å endre kompresjonen må du minske forbreningskammeret på en eller annen måte med enten og dra av toppen, eller sette inn nye stempler som er litt høyere, eller endre lengden på rådelagrene eller stroke veiva..(men det har sine ulemper og du får ingenting gratis men det er en annen story)
Og du har ikke minsket forbrenningskammeret her.
Innkjøringa har jo ikke noe å si for dette...
Du blander kortene veldig når dere tenker motorteknikk akk nå
Vi snakker om den samme motoren hele tiden, i samme forhold, med samme komp, temp og trykk, altså i et idiellt labforsøk men med forskjellig innkjøringsmetode
La oss si at den er ca 13.1 som er ganske normalt...
Problemet til motousa er at han tar utgangpunkt i å si at ved vanlig innkjøring så får du en sylinderlekasje av ulike grunner. Det er en påstand. Ikke et bevis
På mange måter begynner han i feil ende :-)å