Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner

Legg inn av Snikendeugle »

Duke'n er ikke for alle, det er ihvertfall klart.
Det er en veeeeldig leken sykkel, og får andre 600 kubikkere til å føles som tunge Goldwinger... :)

Det er ikke en toppfartsmaskin, den tyner såvidt 200 med standard dreving, men dreiemomentet og den ekstremt lette styringen gjør sykkelen til en mester i svingene og til en skikkelig "hooligan" maskin. Det er til tider vanskelig å bekjempe hornene som vokser ut av panna

I lav fart, typ bykjøring er den ganske "ubrukelig" før en gjør et par modifikasjoner.
Den modifikasjonen som fikser opp i 60% av rykkingen i lavt turtall koster bare rundt 600kr ( http://www.ktmforums.com/forums/duke/17 ... r-mod.html" onclick="window.open(this.href);return false; )

Andre ting som gjør sykkelen generelt bedre og morsommere, og nesten sett på som et must om en først har prøvd det:

Eksosanlegg uten katalysator, typ Akrapovic
DNA S1 og S2 filter/filtercover
Og med de to modifikasjonene ovenfor, EVO mapping fra KTM forhandler. Sykkelen går også mye renere og mindre rykkete etter dette (+ mer hestekrefter).

Enkelte vil syns 690 syklene rister mye... Etter 16 000km på min så har jeg aldri vært plaget av det. Rister kanskje mer enn silkemyke trippel-triumpher, men som sagt så er det ikke noe jeg har lagt meg merke til på noe negativt vis.

Om du liker supermotard type sykler, så er jo også KTM SMC 690 et topp valg også, om ikke bedre enn Duke'n. Duke 690 R er mer lik SMC med tanke på litt mer premium dempere og bremser (ikke at jeg har store klager på min standard 690 Duke, men framdemperne er ikke så gode på dårlig føre. Litt stive...)

Negativt for min del som er grunnlag til at jeg muligens bytter ut sykkelen med en Adventure 1190R neste år (mye av grunnene er at jeg bare vil ha en 1190 Adv :)):
- "Korte" serviceintervaller for en som kjører MYE og har mc som primærkjøretøy. 10.000km med ganske kostbare servicer.
-

Fiks deg en prøvekjøring av Duke'n og ta den med ut i svingene, da føler du hvordan den virkelig er! :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner

Legg inn av MH434 »

Hei:)
Jeg vurderer å selge min 2013 ZX10R siden jeg vurderer å kjøpe en banesykkel og en rimeligere gatesykkel.
Du kan se i bloggen min, er litt info om den der ;-)
Sykkelen er 100% strøken med alt tenkelig ekstrautstyr!
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

svein690
Innlegg: 103
Registrert: 27 apr 2014, 16:28
Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
Sted: Tranby

Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner

Legg inn av svein690 »

Da tok jeg en prøvetur på en cbr600RR i dag, og fant ut at dette IKKE var noe for meg.
Hvis jeg skal ha sjangs til å beholde førerkortet litt mer enn i noen timer, så måtte jeg finne noe annet.

Fant da en annonse på finn, nemlig en KTM 690 Duke 2012 utgave med kun 3400 km på telleren!
Tok en prøvetur, og falt skikkelig for den. Hadde en helt annen gange og myyye mindre vibrasjoner enn den jeg hadde på trafikkskolen. Sykkelen var i god stand, alle servicer tatt (dvs 1.gangs og service i fjor høst, gått 15 km siden da)

Eneste mangelen den hadde, var et lite rift i passasjersetet, men det ser jeg ikke på som en stor mangel. Kan jo evt bytte setet hvis det plager meg for mye.
På pluss siden:
fullt moto-gp eksosanlegg (var det eneste det stod på anlegget) uten katalysator
nytt skiltoppheng
Alle servicer og bra vedlikehold

Det beste av alt, fikk den for LANGT under markedspris :prf


Så takk for all hjelpen hittil med tips





(snikendeugle, du kommer nok til å få en del spørsmål etterhvert og muligens en turkompis hvis det passer seg sånn :thumleft )

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner

Legg inn av Snikendeugle »

Neeeei du skulle heller kjøpt denne!
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

(eller denne: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false; )


Duke 690 R til røverpris :) (Koster ca 20 laken mer enn standard sykkelen som ny pga. bedre dempere, styrekrone, crashbars, Akrapovic slipon, R-rearset pegs ++ Alt dette koster myyye mer enn 20 laken om kjøpt separat.)

men men, du blir nok strålende fornøyd med standard Duke 690'en uansett. Det er den jeg har ihvertfall, og jeg er fornøyd :)
Gratulerer!

Bare å plinge på en PM så er jeg nok med å kjører :) Mange Duke 690 eiere på forumet nå!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

svein690
Innlegg: 103
Registrert: 27 apr 2014, 16:28
Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
Sted: Tranby

Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner

Legg inn av svein690 »

La oss si det sånn, jeg betalte under 90 for den ;)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner

Legg inn av mortenolb »

Hvor rasshøl er det ikke å komme til noen rett etter de har kjøpt noe og si "nei, det var et dårlig kjøp, disse skulle du heller kjøpt" også ramse opp? xD

Brukeravatar
Staven
Innlegg: 174
Registrert: 02 apr 2014, 21:36
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
Sted: Hadeland

Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner

Legg inn av Staven »

Ja det tenkte jeg å :) Hehe men gratulerer med ny sykkel :)
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006

2014 - 8800km
2015 - venter!!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner

Legg inn av Bjerknez »

Snakk om gledesdreper!!! :lol

Jeg gratulerer vartfall med ny sykkel til TS!
Du kommer garantert til å få mange flotte samt spennende turer på denne! :)

Om litt kommer jeg også! :prop:

Toven

Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner

Legg inn av Toven »

Haha :-)

Grattis med fet sykkel :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner

Legg inn av Bjerknez »

svein690 skrev:Da tok jeg en prøvetur på en cbr600RR i dag, og fant ut at dette IKKE var noe for meg.
Hvis jeg skal ha sjangs til å beholde førerkortet litt mer enn i noen timer, så måtte jeg finne noe annet.

Fant da en annonse på finn, nemlig en KTM 690 Duke 2012 utgave med kun 3400 km på telleren!
Tok en prøvetur, og falt skikkelig for den. Hadde en helt annen gange og myyye mindre vibrasjoner enn den jeg hadde på trafikkskolen. Sykkelen var i god stand, alle servicer tatt (dvs 1.gangs og service i fjor høst, gått 15 km siden da)

Eneste mangelen den hadde, var et lite rift i passasjersetet, men det ser jeg ikke på som en stor mangel. Kan jo evt bytte setet hvis det plager meg for mye.
På pluss siden:
fullt moto-gp eksosanlegg (var det eneste det stod på anlegget) uten katalysator
nytt skiltoppheng
Alle servicer og bra vedlikehold

Det beste av alt, fikk den for LANGT under markedspris :prf


Så takk for all hjelpen hittil med tips


(snikendeugle, du kommer nok til å få en del spørsmål etterhvert og muligens en turkompis hvis det passer seg sånn :thumleft )
Jeg er glad du prøvekjørte en R-sykkel før du la for mye vekt på en slik sykkel. Slike sykler er for spesielt interreserte etter min mening. Er man ung og lett i kroppen, samt liker fart og spenning samt litt banekjøring etc. så er en R-sykkel garantert flotte saker. Jeg hadde garantert fått brokk, skiveutglidning, hoftesykdom, muskelstrekk, hodepine og mageproblemer hvis jeg skulle kjørt en slik R-sykkel i flere timer i strekk.

Duke 690 har siden jeg begynte å se på sykkel vert en sykkel jeg liker utseende på. jeg liker det litt røffe utseendet og jeg liker også at det "rister" litt. Fint at folk hører når man kommer :-)
Men jeg er nok kanskje ikke den "aktive" typen da jeg liker en litt mer laid back stil. Ikke eier jeg konkurranse instinkt heller :lol

Så til dere som kommer opp på siden min og vil ha en utfordring.... Glem det! :[-(

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner

Legg inn av Snikendeugle »

svein690 skrev:La oss si det sånn, jeg betalte under 90 for den ;)

Ahh under 90 ja, ja da blir det jo noe annet ;)
Trodde du kjøpte den jeg så kom opp på Finn i går som hadde gått 3500km (som lå til rundt 115 000)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner

Legg inn av poulet_cavalier »

svein690 skrev: På pluss siden:
fullt moto-gp eksosanlegg (var det eneste det stod på anlegget) uten katalysator
Gratulerer med sykkel !!
Ps. Husk å få med orginalpotta!
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

svein690
Innlegg: 103
Registrert: 27 apr 2014, 16:28
Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
Sted: Tranby

Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner

Legg inn av svein690 »

Da har jeg fått kjørt på den en del mil siden i går.
Artig opplevelse med den, skikkelig bøllesykkel! Nå er det jo bare å gi gass, så forsvinner man forbi køen. Lett og smidig navigering med den :)


Fikk med orginale eksosen, orginalt skiltoppheng og "underbelly"


Dette må ha vært den billigste Duke 690 som fantes tror jeg.
Den ble min for den nette sum av 87.300 ferdig registrert!
Skulle jo da tro at jeg fint kan ha den i 1 år, for så å evt selge den for samme sum?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner

Legg inn av Snikendeugle »

svein690 skrev:Da har jeg fått kjørt på den en del mil siden i går.
Artig opplevelse med den, skikkelig bøllesykkel! Nå er det jo bare å gi gass, så forsvinner man forbi køen. Lett og smidig navigering med den :)


Fikk med orginale eksosen, orginalt skiltoppheng og "underbelly"


Dette må ha vært den billigste Duke 690 som fantes tror jeg.
Den ble min for den nette sum av 87.300 ferdig registrert!
Skulle jo da tro at jeg fint kan ha den i 1 år, for så å evt selge den for samme sum?
Om den er like fin neste år så høres 85-87000 ut som en ok pris :) Tenker å legge ut min for 90000 ca neste år muligens.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar