Slik parkerer man ikke

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
cosmogs
Motorsykkelen din: Speed Triple RS

Re: Slik parkerer man ikke

Legg inn av cosmogs »

mortenolb skrev:
cosmogs skrev:Jeg kan vel egentlig ikke se for meg en eneste situasjon (foruten SOS) hvor jeg hadde parkert slik.
Samtidig - er det storsalg eller søndagsåpent på Ikea, parkerer de jo langs E18... :-k
Nesten samtlige turer jeg har vært på i forbindelse med forumet så har vi parkert sånn her et par ganger for å få noen fine landskapsbilder!
Da skal jeg huske på å være den siste på rekka om jeg blir med på en slik tur.
Så kan syklene deres være min buffersone. :knegg
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Må beskjemmet erkjenne at jeg har parkert slik noen ganger :redface .
Dog ikke i 90 km/t sone =; :[-X .

Denne tråden er en god påminnelse.
Blir å skjerpe seg denne sesongen.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

mortenolb skrev:Jeg ser jo poenget ditt, men dette er jo noe man gjør på veier hvor det kommer særdeles lite biler, og faren for å bli meid ned er liten. Særlig hvis du har en viss grad av oversikt over hva som skjer rundt deg, og det bør du jo ha. Såklart svimer du ikke ut i veien om det kommer en bil. Jeg vil tørre å påstå at dette er omtrent like farlig som å kjøre moped på landevei - faren for at noen ikke ser deg og kjører rett på er der, men den er liten. Og ser du rundt deg, så er det bare sykkelen som blir meid ned om det skulle være en dust i farta.

Du må gjerne komme med statistikk som viser at dette er en årsak til mange ulykker, så skal jeg føye meg. Jeg prøver mest av alt å få en diskusjon rundt det, ikke blankt avvise din påstand.
Det holder med en ulykke....og uansett, om det ikke blir ulykke, er man en kilde til irritasjon og dårlig flyt i trafikken.

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Ja, hvis det er en strekning hvor det frekventerer vogntog, så lar man jo helst være å parkere sånn. Det er jeg enig i, men om man er på en vei som ikke nødvendigvis er brukt av alt og alle, og man er relativt alene, så ser jeg ikke problemet. Om det da kommer en kavring som absolutt skal forbi et vogntog akkurat da uten å skaffe oversikt over hva som skjer foran, så vil jeg påstå at personen kan skylde seg selv.

Om det er ei 90-sone så ligger lastebilen/vogntoget stort sett i 90 på sitt speedometer, som da vil si at det står ca. 100km/t på personbilen sitt speedometer. Som igjen vil si at personen tror h*n kjører i 110-120 i forbikjøringa, minst. Er det 80-sone så er situasjonen stort sett den samme.

Jeg tror ikke trafikkflyt er et problem på en vei hvor det kommer fem biler i timen.

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

mortenolb skrev:Jeg tror ikke trafikkflyt er et problem på en vei hvor det kommer fem biler i timen.
Dette er på E6 over Saltfjellet, hovedferdselsåren mellom sør og nord.
Og for den som er observang ser at det er angitt farlig å kjøre forbi i begge retninger, men mest farefullt å kjøre forbi i motsatt kjørefelt. Det skulle tilsi at det muligens er en uoversiktelig sving rett etter.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

mortenolb skrev:Ja, hvis det er en strekning hvor det frekventerer vogntog, så lar man jo helst være å parkere sånn. Det er jeg enig i, men om man er på en vei som ikke nødvendigvis er brukt av alt og alle, og man er relativt alene, så ser jeg ikke problemet. Om det da kommer en kavring som absolutt skal forbi et vogntog akkurat da uten å skaffe oversikt over hva som skjer foran, så vil jeg påstå at personen kan skylde seg selv.

Om det er ei 90-sone så ligger lastebilen/vogntoget stort sett i 90 på sitt speedometer, som da vil si at det står ca. 100km/t på personbilen sitt speedometer. Som igjen vil si at personen tror h*n kjører i 110-120 i forbikjøringa, minst. Er det 80-sone så er situasjonen stort sett den samme.

Jeg tror ikke trafikkflyt er et problem på en vei hvor det kommer fem biler i timen.
Jeg er og forblir helt uenig med deg.

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

DrGreve skrev:
mortenolb skrev:Jeg tror ikke trafikkflyt er et problem på en vei hvor det kommer fem biler i timen.
Dette er på E6 over Saltfjellet, hovedferdselsåren mellom sør og nord.
Og for den som er observang ser at det er angitt farlig å kjøre forbi i begge retninger, men mest farefullt å kjøre forbi i motsatt kjørefelt. Det skulle tilsi at det muligens er en uoversiktelig sving rett etter.
Og som sagt er jeg ikke uenig i det. Hvis poenget var at man ikke parkerer sånn på E6, så er jeg selvsagt helt enig i det. Jeg synes det likegodt så ut som en avstikker fra valdresflya.

Altså, om det er en vei med mye trafikk så er jeg enig. Jeg er bare såpass inngrodd her nede i sørøst at jeg ikke veit at E6'en ser sånn ut!

Svar