Slik parkerer man ikke

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
ZZR-Erling

Slik parkerer man ikke

Legg inn av ZZR-Erling »

Bildet illustrerer:

Bilde

Det er svært farlig å stå slik som dette!
Man parkere biken noen meter fra hvitstripa, og man går ikke å "vaser" ut i veibanen!

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Re: Slik parkerer man ikke

Legg inn av mortenolb »

Det er da helt vanlig å stoppe sånn? Jeg hadde muligens ikke gjort det i utgangen av en sving, men heller venta til litt lenger bort på sletta, men dette er noe de fleste gjør, og har ennå ikke hørt om at det har gått galt?

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Helt uenig!

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Uenig i at det er vanlig? Eller at jeg ikke har hørt om at det har gått dårlig?

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Jeg er uenig at du antyder at dette er en grei måte å stå på.

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

Den eneste grunnen som kunne fått meg til å parkere slik er fullstendig utblåsing på begge dekk og/eller clutch-havari..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Logikken din er jo noe merkelig :)

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

DrGreve skrev:Den eneste grunnen som kunne fått meg til å parkere slik er fullstendig utblåsing på begge dekk og/eller clutch-havari..
:thumleft :thumleft :thumleft

Brukeravatar
DrGreve

Legg inn av DrGreve »

Og når jeg kjenner meg igjen så er det en enda mer vanvittig parkering... Like før er det en bru over jernbanen på Saltfjellet og etter brua er det en ganske krapp sving. De har parkert rett etter brua og svingen..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Jeg ser jo poenget ditt, men dette er jo noe man gjør på veier hvor det kommer særdeles lite biler, og faren for å bli meid ned er liten. Særlig hvis du har en viss grad av oversikt over hva som skjer rundt deg, og det bør du jo ha. Såklart svimer du ikke ut i veien om det kommer en bil. Jeg vil tørre å påstå at dette er omtrent like farlig som å kjøre moped på landevei - faren for at noen ikke ser deg og kjører rett på er der, men den er liten. Og ser du rundt deg, så er det bare sykkelen som blir meid ned om det skulle være en dust i farta.

Du må gjerne komme med statistikk som viser at dette er en årsak til mange ulykker, så skal jeg føye meg. Jeg prøver mest av alt å få en diskusjon rundt det, ikke blankt avvise din påstand.

Brukeravatar
cosmogs
Motorsykkelen din: Speed Triple RS

Legg inn av cosmogs »

Jeg kan vel egentlig ikke se for meg en eneste situasjon (foruten SOS) hvor jeg hadde parkert slik.
Samtidig - er det storsalg eller søndagsåpent på Ikea, parkerer de jo langs E18... :-k
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

cosmogs skrev:Jeg kan vel egentlig ikke se for meg en eneste situasjon (foruten SOS) hvor jeg hadde parkert slik.
Samtidig - er det storsalg eller søndagsåpent på Ikea, parkerer de jo langs E18... :-k
Nesten samtlige turer jeg har vært på i forbindelse med forumet så har vi parkert sånn her et par ganger for å få noen fine landskapsbilder!

Brukeravatar
DrGreve

Legg inn av DrGreve »

Bare for å opplyse, det er 90-sone på det aktuelle stedet..

Bilde

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

mortenolb skrev:
cosmogs skrev:Jeg kan vel egentlig ikke se for meg en eneste situasjon (foruten SOS) hvor jeg hadde parkert slik.
Nesten samtlige turer jeg har vært på i forbindelse med forumet så har vi parkert sånn her et par ganger for å få noen fine landskapsbilder!
Jaha..

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

mortenolb skrev:
Si man kjører trailer, (har gjort det før), det ligger en bil bak som vil forbi, vedkommende i bilen ser ikke deg som står parkert slik som over, men legger ut og vil forbi. Pga den parkeringen, må traileren vike litt ut der du står, mens bilen bak kommer...

Svar