Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: VTX 1800 skal testes til helga

Legg inn av Godtvoksen »

Relax skrev:
Hvis du føler det bra når du tester, så klin til ;e Det går helt sikkert bra! Sjeldent slike sykler byr på særlig problem ......
MEN du kunne jo teste lyst , sikkerhetsbrytere på støtte og gir , sjekke at den starter lett både kald og varm osv. Videre skal den gå jevnt og fint, ikke fuske, trekke godt uten ulyd på alle gir osv. Du skal kunne presse inn brems og holde de hardt uten at de gir seg og bremsene skal selvsagt fungere godt og jevnt når du kjører ..
Dekk bør være bra ...

Jeg ville også ha spurt om her er gjort noe med potter eller annet som eventuelt gir problem om den eventuelt skal vises... noe uorginalt osv ..
Det finnes jo salgavtaler på nett som tar opp noe av dette og som han eventuelt kan fylle ut !?

Har den stått lenge på nett selger han den kanskje også for 5-10 lapper mindre om du tilbyr en rask handel ;) Han får en god følelse for endelig å ha fått solgt, og du får en god følelse fordi du har gjort en god handel ;)
Tusen takk for gode råd, de er notert og blir tatt med i vurderingen av sykkelen... :skriver :thx

Brukeravatar
Relax

Legg inn av Relax »

Godtvoksen skrev:
Relax skrev:
Hvis du føler det bra når du tester, så klin til ;e Det går helt sikkert bra! Sjeldent slike sykler byr på særlig problem ......
MEN du kunne jo teste lyst , sikkerhetsbrytere på støtte og gir , sjekke at den starter lett både kald og varm osv. Videre skal den gå jevnt og fint, ikke fuske, trekke godt uten ulyd på alle gir osv. Du skal kunne presse inn brems og holde de hardt uten at de gir seg og bremsene skal selvsagt fungere godt og jevnt når du kjører ..
Dekk bør være bra ...

Jeg ville også ha spurt om her er gjort noe med potter eller annet som eventuelt gir problem om den eventuelt skal vises... noe uorginalt osv ..
Det finnes jo salgavtaler på nett som tar opp noe av dette og som han eventuelt kan fylle ut !?

Har den stått lenge på nett selger han den kanskje også for 5-10 lapper mindre om du tilbyr en rask handel ;) Han får en god følelse for endelig å ha fått solgt, og du får en god følelse fordi du har gjort en god handel ;)
Tusen takk for gode råd, de er notert og blir tatt med i vurderingen av sykkelen... :skriver :thx

:)
Denne sykkeln har jo kardang,,,,Du kan jo leke litt med gassen når du kjører ( slippen den etter litt pådarg) for å kjenne om her er merkbar/stor slakk i kardangoverføring osv... Peile oljen på motoren kan være interesant. Det er sikkert nok, men du kan ta en titt på farge osv og se om du liker det du ser.
Kan man komme til batteri, eller er her et sete å løfte av osv..så kan man ta en titt for å se om man synes ting er skikkelig osv,dvs at eieren har holdt øye med ting .. Da ser du også om disse låser osv fungerer..
Er her styrelås? Fungerer den? 2 sett nøkler?
Et spørsmål som kan være interesant å spørre forrige eier om, er....Hva ville du gjort med sykkelen omn du skulle beholde den for 10-20 000 km til?

Lykke til!
"Do the right thing"

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Det ble dessverre ingen test av VTX 1800 i dag. Han var dratt på tur i dag når jeg ringte for å avtale klokkeslett. Han trodde visstnok ikke at jeg kom (merkelig fordi jeg avtalte pr. epost at jeg skulle ringe lørdag eller søndag) siden jeg ringte så sent ( :oh ) kl 15.10...

Brukeravatar
Relax

Legg inn av Relax »

Godtvoksen skrev:Det ble dessverre ingen test av VTX 1800 i dag. Han var dratt på tur i dag når jeg ringte for å avtale klokkeslett. Han trodde visstnok ikke at jeg kom (merkelig fordi jeg avtalte pr. epost at jeg skulle ringe lørdag eller søndag) siden jeg ringte så sent ( :oh ) kl 15.10...

Det var jo synd....men sjansen kommer senere forhåpentlig...
Kan jo forstå karen på et vis også.....med en slik sykkel i garasjen og rimlig bra vær i helgen ;e
Det viser seg ganske ofte ...at når det gjelder kjøp og salg så må man være akkurat og kjapp i vendingen eller så ...vips er sjansen gått...
Men...som oftest kommer det nye sjanser snart igjen ...
"Do the right thing"

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Etter søk på Google så viser det seg at han ikke selger den som privatperson, slik en kan få inntrykk av når en så annonsen på finn.no. Han er brukthandler:

http://www.lillerolf.com/mamut_brukt/Br ... index.html

Brukeravatar
Relax

Legg inn av Relax »

Godtvoksen skrev:Etter søk på Google så viser det seg at han ikke selger den som privatperson, slik en kan få inntrykk av når en så annonsen på finn.no. Han er brukthandler:

http://www.lillerolf.com/mamut_brukt/Br ... index.html
Ja,,eller LilleRolf selger den for han?
Jeg har handlet med Lillerolf før,.,,deler ..... omgjengelig kar som finner beste løsning :)
"Do the right thing"

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Halla GV :vs

Nå må du gi oss en aldri så liten innsikt i vurderingsprosessen din hva gjelder din tydelige søken etter ny MC!

Er det "kubikksyken", bedre plass i og med at nå fruen har blitt bitt, mer chrome..... :prf

Snakk med oss GV..snakk med oss!!

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:Halla GV :vs

Nå må du gi oss en aldri så liten innsikt i vurderingsprosessen din hva gjelder din tydelige søken etter ny MC!

Er det "kubikksyken", bedre plass i og med at nå fruen har blitt bitt, mer chrome..... :prf

Snakk med oss GV..snakk med oss!!
Nå har jeg jo kjørt Blåmann ca 4500 km, og blitt kjent med sykkelen. Jeg erfarer at med passasjer og slak oppoverbakke så er det dårlig akselerasjon når en kjører i 80/90 km/t. Med andre ord jeg trenger noe mer kraft på motoren når jeg skal kjøre forbi biler..:-) Så om jeg skal bytte i år eller senere - er jeg fortsatt noe usikker på. En ting er i alle fall sikkert - jeg ser meg litt om etter alternativer.

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Spennende....spennende :bananas

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:Spennende....spennende :bananas

Men dette kan bli en laaaangtrukket spenningsserie...først må jeg bestemme meg for om det blir i år eller til neste år, for jeg har jo MC og igrunnen svært god tid. Dog kan det hende at jeg tar en tur til Vinje og ser på Shadow 1100. Hodet sier nei Terje!!! Fristelsen kan bli for stor, men jeg må jo se litt sier hjertet og lysten..:-)

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Jeg personlig synes VTX 1300 er en penere sykkel å se på.

Men C2 ACE 750 er min favoritt
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: Blåmann m/påmontert videokamera

Legg inn av Godtvoksen »

Dexter skrev:
Jeg har bestilt det kameraet på Dealextreme. Blir vel noen forsøk på film på meg også når dette ankommer.
Mitt ankom i dag, men må kjøpe meg minnekort før jeg får testet det ut... :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev:
Dexter skrev:
Jeg har bestilt det kameraet på Dealextreme. Blir vel noen forsøk på film på meg også når dette ankommer.
Mitt ankom i dag, men må kjøpe meg minnekort før jeg får testet det ut... :thumleft
Kjøpte samme kamera og fikk det i dag, jeg også :-)
Kjøpte et 4 Gb minnekort og fikk min fotokyndige datter til å lese manualen nøye og jeg tror jammen vi har fått det til å virke!! :oh
Har ikke installert programvare enda, men gjør det antakelig i morgen. Skal bli interessant å se hvordan opptak med dette kameraet blir. :confused
Finishen virker en smule... hongkong, må jeg si... :sk?

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev:
Kjøpte samme kamera og fikk det i dag, jeg også :-)
Kjøpte et 4 Gb minnekort og fikk min fotokyndige datter til å lese manualen nøye og jeg tror jammen vi har fått det til å virke!! :oh
Har ikke installert programvare enda, men gjør det antakelig i morgen. Skal bli interessant å se hvordan opptak med dette kameraet blir. :confused
Finishen virker en smule... hongkong, må jeg si... :sk?
Gleder meg til å se dine resultater i morgen.. :thumleft Et videokamera til 300 kr må en jo forvente at har litt hongkong finish...

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Venter i spenning :mk :thumleft

Hva med noen bilder av "hongkongvaren"?

Låst