LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av LordShaft »

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg selv for akkurat det med pottene... syns begge er fin på sin måte. Og lyden i den potten som er på HP4'en er helt sjuk :twisted
Jeg tror dette er en avgjørelse jeg blir nødt å ta når jeg har fått sykkelen på veien :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av LordShaft »

Disse meldingene her, demper ikke akkurat kjørelysten :-)

Synd at temperaturen er så lav enda :cool:

Bilde

Sendt med Note2

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av LordShaft »

Fikk min bror på besøk i dag, fant ut at vi måtte gjøre sykkelen hans klar for sesong også. Han har selvfølgelig ikke vedlikeholdsladet batteriet i vinter :-) Som de fleste skjønner resulterte dette i flatt batteri :-)

Han fikk låne laderen min så vi får sett at batteriet ikke er gåent.
Her er bilde av herligheten hans, ble fryktelig dårlig fargegjengivning på kamerat i garasjen.
Bilde

Tenkte jeg skulle vaske over skinndressen min før sesong også. Kjøpte Auto Glym sin skinn rens, å den funket vel heller dårlig vil jeg tørre å påstå. Måtte gnikke meg skjev for å få vekk bare litt av skiten i ræven.
Var mye lettere å komme til den konklusjon at skinndresser skal se litt brukt ut :smile: er vi ikke enig om det da *Plystre*
Her er noen bilder av det som skulle bli en ålreit jobb, trodde jeg!!!

Bilde

Bilde

Bilde

Sendt med Note2

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av ArcticTiger »

Du kjører nok ikke mye Mottor-sykkel du, nei :roll :mk

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av LordShaft »

Hehe, dressen der har ikke rullet så mange km nei, det har du helt rett i :roll

Men det skal vi fort få gjort noe med denne sesongen. Håper virkelig på en lang og varm sesong :-)å

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av pelsen »

hel dress til veibruk? De passer bare til racing, jeg har to hel-dresser som jeg har brukt til RR i skapet, men kjøpte meg ny delt dress til gatebruk, den er mye mer praktisk :knegg Den delte dressen min har ikke borrelås til knepucker heller, trenger ikke knepucker langs veien.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av LordShaft »

pelsen skrev:hel dress til veibruk? De passer bare til racing, jeg har to hel-dresser som jeg har brukt til RR i skapet, men kjøpte meg ny delt dress til gatebruk, den er mye mer praktisk :knegg Den delte dressen min har ikke borrelås til knepucker heller, trenger ikke knepucker langs veien.
Der tar du skammelig feil :knegg
Jeg hadde delt dress før, og det skal være bra varmt i været før jeg ser at det skal være mer praktisk :vs men vi er jo alle forskjellig :thumleft
Man trenger knepucker om en liker å kjøre aktivt på svingete vei :twisted Noe jeg ser på som noe av det artigste innen mc kjøring :yeyeye

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av pelsen »

LordShaft skrev:Jeg hadde delt dress før, og det skal være bra varmt i været før jeg ser at det skal være mer praktisk :vs men vi er jo alle forskjellig :thumleft
Man trenger knepucker om en liker å kjøre aktivt på svingete vei :twisted Noe jeg ser på som noe av det artigste innen mc kjøring :yeyeye
Hey, da bør du ta ut dyret ditt på bane og stresse det (eller deg ) for hva det er godt for. Å ta svinger så fort at man må presse kneet nedi på vei er for farlig, man kjenner ikke veigrepet framover slik man kjenner til det på bane. På en bane ha vi kjørt flere runder før og kjenner svingene. Poenget er jo ikke å skrape knær, men å kjøre fortest mulig gjennom svingene. Så fort kjører ikke jeg på vei. Det vil ikke være noe problem for meg å skrape knepuck på vei, men jeg må ta feil spor for å gjøre det :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av LordShaft »

Da er vi enig :-) jeg har ingen behov for å skrape kne i hver sving. Men jeg er ikke fremmed for å ta slikt sporvalg for å klare det i svinger jeg er godt kjent "om jeg kan si det på den måten" :-)

Sendt med Note2

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av pelsen »

Ta ut det nye dyret ditt på bane og bli kjent med det, slik jeg ble kjent med min RC8R :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av LordShaft »

Har allerede meldt meg på førerutviklingskurs på rudskogen:-) har store planer om å få mange år på denne sykkelen :-)

Sendt med Note2

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av mekkern »

Har stusset en del på dette med kneskraping etter vei..jeg kan sitte å kjøre "vanlig" sving på sykkelen og han/hun forran ligger med kneet i asfalten i moderat fart???? hva er egentlig greia/vitsen?

når vi skal kjøre"fort-fort" på bane må en jo øke farta seriøst før det er nødvendig?

men en kan jo se på noen av filmene fra en veistomp i usa og se div stiler og i en av dem er det en bmw gs 1200 som ser ut som søndagstur midt inne i skrapegutta.. :knegg

her kan du se skraping i timesvis..
[video]http://www.youtube.com/watch?v=BM1QgSt6nzU[/video]




2,26.. :lol like fort med apehenger som Kawan..
[video]http://www.youtube.com/watch?v=L_vnfaO4PE8[/video]
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av ArcticTiger »

Alt handler om "Image" vet du Mekkis :yeyeye

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av mekkern »

ArcticTiger skrev:Alt handler om "Image" vet du Mekkis :yeyeye
der er vi "gode" :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av Snikkeren »

Det er ikke bare vinkelen på nedlegget som sier om man klarer svingen i en gitt hastighet. Det har også med hvor raskt man legger ned sykkelen.
Med andre ord så kan en som gir kjappe styreinnput ta svingen med mindre nedlegg enn en som legger den rolig ned i samme hastighet.
Var det noen som nevnte kontrastyring? ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Svar