På tide med et livstegn igjen.
Skrivelysta er så smått begynt å komme tilbake, uten at jeg skal ta helt av med oppramsing av vinter og vår.
Jeg vil uansett legge inn et bilde i fra påska, som ble tilbrakt hjemme i år.
Madammen ble ryggoperert i slutten av februar, og jeg hadde ikke lyst til å dra på hytta alene.
Så det ble noen korte skiturer hjemmefra med hundene.
DSCF3004.JPG
I kveld tok jeg årets første tur, og sesongen 2015 er dermed formelt åpnet for min del.
Sykkelen har fått litt oppshining/ fornying i vinter med nye skiver fremme, nytt kåpeglass og ei lodda kobling på motortemp.sensoren.
Den jeg endelig avslørte som synderen for ca ett år siden....
Bremsene fungerte fint uten vibrering, men tar litt dårlig. Regner med at de må gå seg litt til før "bettet" kommer.
Kåpeglasset ? Tja, vet ikke helt. Kanskje litt mindre vind, det virker som lufta treffer høyere opp på hjelmen.
Men når jeg kjører med åpent visir er det verre enn før, tror jeg
Motoren fungerer i hvert fall kjempefint.
Ingen rykking, fusking og "nysing". Trur nesten det er første gang den har gått så pent etter en vinter i garagen.
Måtte ta etpar funksjonstester, og opp til 8000 går den omtrent perfekt.
Har også kjøpt ett Uclear intercomsett fra AJ for ei stund siden.
Er litt usikker på hvordan det funker, og hadde ikke mobilen med i dag. Så settet er ikke skikkelig prøvd enda.
Bare litt hjemmetesting med å ringe meg sjøl fra hjemmetelefonen, og da hører jeg min egen stemme kjempegodt i høyttalerne.
Hvordan jeg høres ut i andre enden vet jeg ikke, det er naturlig nok litt vanskelig å snakke i to telefoner, når den ene er montert opp mot headsettet i
hjelmen. Og hjelmen er på hodet.
Har også prøvd å ringe kjerringa med hjelmen på, men ho hørte meg nesten ikke.
Samtidig fikk jeg "bøttelyd" i høyttalerne. Rart.
Her er sykkelen med nye skiver og nytt kåpeglass, tatt for en mnd siden.
DSCF3040.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.