ZZR-Erling skrev:DrGreve skrev:Bare for å ha det nevnt, hvis en Guzzi eller en 1200GS hadde vært de eneste syklene på markedet, så hadde jeg kastet mc-sertifikatet så langt inn i helvete at det hadde brent opp på veien..
Alternativt, aldri tatt av meg hjelmen i påsyn av noen andre og hatt garasjen så godt gjemt at absolutt INGEN andre hadde funnet den og noen gang sett hva som sto på innsiden.
God helg!
Føler jeg får lyst å nappe fronten litt opp forbi noen GS'er ja..
Ja de følelsene , ja de følelsene

Motorsykkel handler som oftest om følelser, ikke sant ?
Det som jeg i tillegg liker er at GS svært ofte blir målestokk enten på den ene eller andre måten
Dette er nok en indikasjon på at denne sykkelen er en kandidat helt i toppen av listen vedrørende "den beste sykkelen".
Noen, som Dr.Greve, de vil verken se eller høre den engang

Noen som ZZR-Erling, de vil kjøre fra den, enten opp et alpe-pass eller på bakhjulet forbi den

, noen er opptatt av hvorfor det finnes så mye ekstra utstyr til en sykkel som skal være perfekt, osv , osv :-)å
Noen , ja veldig mange skal man tro interessen, synes det er en så interessant sykkel at de kjøper den. Flere og flere faktisk. Selv om det koster skjorten og noen ganger mer enn en bil.
Og til slutt, finnes det også noen slike som meg

......vi synes det er den beste sykkelen som er mulig å få tak i.....drømmesykkelen rett og slett. Det handler om følelser, og som L-NA snakket om etter et par glass for mye, det handler ikke om en
hvilken som helst sykkel, det handler om
DEN sykkelen, den som gir deg det lille ekstra som ingen andre kan.
-Den er komfortabel.
-Den er stor.
-Den har fantastisk god sittestilling med personlig tilpassing av sete og styre.
-Den er også fantastisk god for passasjer der passasjer sitter mye høyere enn fører og baksetet kan justeres frem og tilbake for personlig tilpassing.
-Man har en fantastisk oversikt over både trafikk og natur.
-Utforming av kåpedeler, motorkonstruksjon og justerbar vindskjerm gjør at man sitter godt beskyttet for vær og vind, også i normale hastigheter.
-Den er solid.
-Den selges og har vært solgt i et enormt antall som gjør at feil oppdages, blir diskutert og blir rettet på recalls eller ved neste modell.
-Den har mange muligheter for personlig utforming fra et hav av produsenter.
-Den har historie både når det gjelder motorkonstruksjon og når det gjelder sykkeltype
-Den er innovativ med mange tekniske løsninger både for sikkerhet og brukeropplevelse.
-Man får en følelse med opplevd kvalitet ved utforming av brukerdetaljer og detaljdeler.
-Den er en målestokk for mange produsenter og flere kommer stadig til.
-Den er multikunstnerisk med egenskaper som ikke gjør den dårlig i noen disipliner, noen er bedre på enkelte punkter men ingen er bedre på totalegenskaper pr.dags dato.
-Den er blitt rask nok til å dra fra 90% av trafikken de aller fleste steder.
-Den skaper diskusjon.
-Den er pen på sin måte, med sine spesielle detaljer som designere har lagt sin sjel i å utforme på en penset mulig måte. Penest mulig for å hindre tap av funksjon og for at trofaste GS-ryttere skal kjenne seg igjen. Den får ingen designpris som f.eks noen røde Italienere, men det er da heller ikke hovedpoenget med en slik motorsykkel. Form og funksjon kan i spesielle tilfeller kombineres for spissede egenskaper, men form og funksjon for totalegenskaper går sjeldent.
-Når man har eid en GS er den svært lett å bli glad i, man får ofte lyst til å kjøpe en neste gang også. Dette er min tredje
Dette er egenskaper som tilslutt bringer frem det ene avgjørende stikkordet for meg........allsidighet.