Vi har hatt et voldsomt snøfall for et par dager siden, men vi er snart tilbake til oppstart vår igjen her også. Spiller egentlig ingen rolle for meg da jeg uannsett ikke har sykkel klar før til helga, eller tidlig i neste uke

Var det Manyana Custom eller Hadeland MC & Fritid eller noe slikt ? Bare interessert,ikke nysgjerrig...ha det godt !AJ skrev:He-he-he...Intruder skrev:Hadde jeg vært HD-importør hadde jeg jaga ei skravlebøtte som bare snakker Triumph fandenivold...AJ skrev:Da er sesongen i gang![]()
En uke tidligere enn i fjor![]()
Finfin tur fra Gjøvik og hjem i finværet.
Tok noen få bilder på Lygna. De kommer utpå kvelden.
Nå ut igjen på jobb; en H-D bruktimportør skal intervjues og salgslokalene hans inspireres.
Det handler om MC! Det er vår, folkens!!![]()
![]()
I Hadelandsdistriktet kanskje ?
Kom "i skade" for å nevne Triumph i en bi-setning (eller fem...) da jeg snakket med Harley-importøren, ja...
![]()
Men ble ikke jaga på dør, nei... Bli'kke no' avisoppslag om journalisten jages på dør, vet jeg...
Eller kanskje det er nettopp da det blir stort oppslag![]()
![]()
Hyggelig fyr i hvert fall og en lang rekke utrolig flotte klassiske H-D'er årgang 2003 og eldre i mint condition![]()
Virket som Tiger var mer bestemt i svingene og kjappere på styrekommandoene. Men fortsatt for tidlig å si veldig mye om effektene av nye Öhlins foran og Notron Sport bak. Men at Tiger svingte bra i dag har nok å gjøre med at det satt nytt fordekk på den også...Mompen skrev:Sesongstart i dag du også ja AJ![]()
Tiger ser bra ut som alltid! Hvordan var det å kjøre med den nye demperen? Var det stor forskjell, bortsett fra sittehøyde?
(Jeg fikk også min første lille tur i dag, langsmed fjorden :-) )
Jo, takk for detDexter skrev:Velkommen på veien!
Skal gjøre mitt beste for at det blir det, ja! :-)JanK skrev:Det høres ut som om du går en fantastisk mc-sesong i møte!
Du ble observert i fint driv langs RV4 her i går jaAJ skrev:Skal gjøre mitt beste for at det blir det, ja! :-)JanK skrev:Det høres ut som om du går en fantastisk mc-sesong i møte!
I morra blir det mer kjøring. Det er det liten tvil om! Selv snøvær vil vel neppe sette noen stopper for det. Er veldig, veldig klar for en lang tur i finværet
AJ skrev:Fint driv langs nye og gamle rv4 i dag også![]()
Og selv om jeg nok må ha litt tid på å fordøye forandringen på Tiger, kan jeg likevel allerede nå si at de nye fjæringskomponentene virkelig har gjort noe med hvordan sykker'n oppfører seg![]()
Jeg har en helt annen følelse av å ha kontroll nå enn forrige sesong og jeg sitter som plantet i salen uavhengig av alle ujevnhetene i veien. Det var nok ikke alltid tilfelle i fjor...
Både forgaffel og bakparten på Tiger virker mye mer retningsstabil enn tidligere og det er ikke tegn til woblete "logring" ved tildels kraftig gasspådrag og det kjennes tydelig at alle motorkraft styres i rett vinkel mot bakhjulet og skyver dyret meget retningsbestemt framover i valgt spor og uten sagging (at bakdemperen sammenpresses av gasspådraget) og det jeg kaller logring, dvs. at bakenden på sykkel vrir seg i sideretningen, noe Tiger hadde en tendens til i fjor.
Forandringen er virkelig til å 'ta og føle på'!! Ikke minst med passasjer, noe jeg prøvde for første gang i dag denne sesongen. Merker ikke at jeg har passasjer slik sykker'n er nå.
Svakheter avdekkes gjerne når de erstattes av noe som er merkbart mye bedre.jhn skrev:Alt dette i motsetning til i fjor? Du har ikke nevnt disse svaketene til Tiger'n før?
Globe skrev:Fine sykler...men må si at det er litt mer sjarme og mystikk i "blikket" til CBF'n en det noe mer forvirrede blikket til Tigern.