MCnyheter vi har ventet på...?
- FredrikE24
- Innlegg: 5039
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Jeg synes den nye ser finere ut enn alle tidligere monstere. Ingen stor fan forøvrig!
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
The signature is gone..oivindg skrev: 22 jan 2021, 15:15 Jeg synes den ser ganske bra ut, jeg. Og fortsatt har noe "Ducati" over seg.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Det er vel et par stykker her inne som gleder seg til denne i dag:
https://m.youtube.com/watch?v=avWJAmUb4 ... eMHtXRJBhM
https://m.youtube.com/watch?v=avWJAmUb4 ... eMHtXRJBhM
- Bjerknez
- Innlegg: 24651
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Dette er så absolutt en meget sterk kandidat hvis det skulel bli sykkel på meg igjen en gang. Faktisk vil jeg sette den på en førsteplass. Eller kanskje delt førsteplass, rett ved siden av Triumph Rocket.cannon skrev: 26 jan 2021, 08:59 Det er vel et par stykker her inne som gleder seg til denne i dag:
https://m.youtube.com/watch?v=avWJAmUb4 ... eMHtXRJBhM

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Rocket R! Den skal jeg ha når jeg vinner i Lotto!Bjerknez skrev: 26 jan 2021, 09:02Dette er så absolutt en meget sterk kandidat hvis det skulel bli sykkel på meg igjen en gang. Faktisk vil jeg sette den på en førsteplass. Eller kanskje delt førsteplass, rett ved siden av Triumph Rocket.cannon skrev: 26 jan 2021, 08:59 Det er vel et par stykker her inne som gleder seg til denne i dag:
https://m.youtube.com/watch?v=avWJAmUb4 ... eMHtXRJBhM![]()
- Tore L
- Innlegg: 1085
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
KTM 890 ADVENTURE - denne tror jeg er innafor av hva jeg trenger av sykkel, eller hva tror du AJ om 890'en
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
1Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Spennende sykkel den nye 890'en.Tore L skrev: 26 jan 2021, 09:25KTM 890 ADVENTURE - denne tror jeg er innafor av hva jeg trenger av sykkel, eller hva tror du AJ om 890'en
Vurderer denne selv også. Om ikke i år så kanskje neste år.
Jeg har sans tosylindrede motorer og den nye 890 Adv. har jo en råsterk og kompakt motor av denne typen. Ellers virker sykkelen å være passe stor rent fysisk.
Så jeg tror absolutt dette er en bra sykkel å sikte seg inn på.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Audi Mannen
- Innlegg: 870
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Når kommer arvtageren til FJR 1300? Det er jeg litt spent på.
Yamaha XJR 1300
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Jeg vil ha ny Hayabusa, ryktene sier at den skal dukke opp i år men det har de jo sagt hvert år...
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Drøy halvannen time til årets store nyhet avsløres
:

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
..og det er?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Neida...
tok litt av der

Ingen direkte nyhet, men likevel interessant å se presentasjonen av 1290 Super Adventure, 2021 og hvilke oppgraderinger denne har fått

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
AJ skrev: 26 jan 2021, 15:45Neida...
tok litt av der...
Ingen direkte nyhet, men likevel interessant å se presentasjonen av 1290 Super Adventure, 2021 og hvilke oppgraderinger denne har fått.

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Da er den offisielle KTM 1290 Super Adventure, 2021 mod. siden oppe:
https://www.ktm.com/en-int/models/trave ... s2021.html
Har ikke gjort annet enn å kikke på bildene for det meste, men har merket at hverken tankkapasitet eller dreiemoment har økt.
Snarere tvert om når det gjelder moment...
Det har vært spekulert i HK økning fra 160 til 170, men her er det heller ingen endring.
Flere inntrykk herfra etter KTM seansen som starter om få strakser.
https://www.ktm.com/en-int/models/trave ... s2021.html
Har ikke gjort annet enn å kikke på bildene for det meste, men har merket at hverken tankkapasitet eller dreiemoment har økt.
Snarere tvert om når det gjelder moment...
Det har vært spekulert i HK økning fra 160 til 170, men her er det heller ingen endring.
Flere inntrykk herfra etter KTM seansen som starter om få strakser.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7144
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Var den fin eller ... se på tankhøyden og seteputehøyde. Her vil du føle deg i ett med sykkel'n

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Liker utseendet, den høye tankprofilen og nedsenkede tankkamrene langs sidene, som for øvrig har gjort det mulig med et lite hanskerom og atskillig lettere ting til luftfilteret, som KTM også påstår er mer effektivt.dypen skrev: 26 jan 2021, 18:02 Var den fin eller ... se på tankhøyden og seteputehøyde. Her vil du føle deg i ett med sykkel'n![]()
Frontlykta er nok antakelig også mer effektiv, ikke minst de innebygde kurve/svinglysene. Men sensoråpningen gjør den ikke akkurat veldig vakker, etter min mening...

Har ikke lest meg opp enda på oppdateringene, men dette er vel sensoren knyttet til den ny adaptive cruisekontrollen, eller?
Redigert:
Fikk nettopp en kundemail fra KTM hvor det klar framkommer at sykkelen er oppgradert med adaptiv cruisekontroll:
Ser også at ryktene om Mitas Terra Force-R som ny dekkleverandør også stemmer :) :
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 131
- Registrert: 12 des 2019, 08:51
- Motorsykkelen din: For tiden uten.
- Bosted: Arendal
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ikke i år i hvertfall.Audi Mannen skrev:Når kommer arvtageren til FJR 1300? Det er jeg litt spent på.
Både FJR1300A/AE/AS og XT1200Z og ZE utgår fra programmet. Kun noen 19 og 20 modeller igjen nå. Det virker som Yamaha gir slipp på de store syklene for øyeblikket, i hvertfall i Europa. Det er nok en konsekvens av stadig synkende salgstall på de store. Satsing er nå stort sett på CP2 og CP3 motorene og forskjellige modeller med disse.
Nå er Tracer 9 blitt den største i sport touringsegmentet, og GT utgaven blitt den mest eksklusive i programmet.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Syns det er veldig synd at det ikke ble satset mer på Super Ténéré modellen. Denne hadde riktig mye potensiale til å bli en Adventurekriger helt i toppen om Yamaha hadde "giddet"...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Trenger vi egentlig 1000cc+ Tenere?
Tar heller en mer veifokusert versjon av Tenere 700. Større tank og litt bedre sete.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ja, det er jo det store spørsmålet :) .SilverSmurfer skrev: 28 jan 2021, 19:30 Trenger vi egentlig 1000cc+ Tenere?
Tar heller en mer veifokusert versjon av Tenere 700. Større tank og litt bedre sete.
Det jeg tenker på først og fremst er hvorfor ikke Yamaha ser sitt snitt til å videreutvikle en god motorsykkel til å ta opp kampen med tilsvarende modeller fra BMW, Triumph, Ducati, Honda og KTM. For ikke å snakke om nykomlingen fra Harley-Davidson

Kan for så vidt ta med Suzuki og deres V-Strom og Kawasakis Versys 1000 også.
Men det er åpenbart at Yamaha satser på mer rendyrkede sykler som Ténéré 700. Og det ser det ut til at de lykkes godt med

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Jeg har ikke oversikt over hvilke modeller Yamaha produserer og leverer i andre områder av verden. Men i allefall innen EU er disse to tatt bort i år. Tidligere forsvant de store cruicerne, kun XV950 (Bolt) er igjen. Vmax forsvant samtidig. Tror dette skjedde i 2016, omtrent ved innføring av Euro4.
Her i Europa og spesielt i Norge er avgiftsprofilen endret en del de siste årene, og straffer store motorer samtidig som mindre og renere motorer premieres. Trenden her i landet har også vært dalende salgstall for store sykler og store motorer, men salgstallene stiger mer for sykler under ca 800-900cc. De totale salgstall for motorsykler har øket hvert eneste år.
Her i Europa og spesielt i Norge er avgiftsprofilen endret en del de siste årene, og straffer store motorer samtidig som mindre og renere motorer premieres. Trenden her i landet har også vært dalende salgstall for store sykler og store motorer, men salgstallene stiger mer for sykler under ca 800-900cc. De totale salgstall for motorsykler har øket hvert eneste år.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
En god trend, vil jeg si.kjellv skrev: 28 jan 2021, 22:00 men salgstallene stiger mer for sykler under ca 800-900cc. De totale salgstall for motorsykler har øket hvert eneste år.
En 1100-1300 kubikker er egentlig ikke nødvendig for de aller fleste. Selv om flere av oss er sørgelig angrepet av kubikksyken...

Dagens 800-900 kubikkere er ganske sikkert mer enn godt nok for opplevelserike turer i inn- og utland for de aller fleste

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.