
Desmo's skriverier.
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: Desmo's skriverier.
Det er 5-års intervall på reimene til alle Ducatiene som selges i dag. Det er fortsatt samme delenummer på reimene. Med normalt kjøremønster osv, så går det nok fint å drøye 2-årsintervallet på de eldre sykklene. Jeg byttet nettopp reimer på en ST2 som var 9år gammle, de så helt fine ut, men var knallharde iforhold til nye. 

Re: Desmo's skriverier.
Ja, akkurat det har jeg lurt litt på. De nye syklene fikk jo lenger skiftintervall for et par år siden. Så de har de samme delenumrene som de gamle. Da er vi med andre ord blitt lurt til å bytte fullt brukbare reimer før tiden. Hmmm............. Jaja, mine er jo ganske gamle så de kan med god samvittighet byttes.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: Desmo's skriverier.
Dette er litt både og. En av grunnene til at Ducati har økt intervallet nå, er at de nye motorene har ganske mye mer roligere gange og snillere kammer, som igjen fører til mindre belastning på reimene enn eldre generasjon av samme motor..
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Desmo's skriverier.
Dette er ikke noe de bare "sier" for å ha bedre samvittighet da Andreas? Og at kunder ikke skal bruke dette mot de på noen som helst måte? 
Note4

Note4
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: Desmo's skriverier.
Jeg har spurt direkte om dette når jeg har vært på kurs der nede. Så dette er svar fra ingeniører i tekniske avdelinga til Ducati. De har en tendens til å ha mer teknisk ærlige svar enn folk fra feks en markedsavdeling
Det virker jo også logisk. Husk at de skal levere garanti på motorer med ganske bra litereffekt, som brukes rundt om i hele verden, med ganske variert bruksmønster..


Det virker jo også logisk. Husk at de skal levere garanti på motorer med ganske bra litereffekt, som brukes rundt om i hele verden, med ganske variert bruksmønster..
Re: Desmo's skriverier.
Å gjett om jeg er litt småforbannet! Han som skulle stille med Transporter i dag for å frakte Velte-petter hadde glemt hele greia. I stedet for hadde han reist et sted faenivold nede i Sverige for å se på biler som sladder. Slik drifting. Og det er bare ei uke siden jeg snakka me'n om at vi skulle til Holmestrand. Hadde det enda vært kvinnfolk han skulle se på der nede. Men biler! Så det ble en Totenrunde med Neil i frustrasjonens tegn. Nå har'n lovet å frakte Velte-petter på mandags morran til Holmestrand, så da står det igjen å se om han rekker det til avtalt tid. Hvis ikke mister jeg verkstedtimen min. 

We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Desmo's skriverier.
Slikt er jævlig surt.
Nå vet jeg ikke om det er lenge siden du minnet han på denne avtalen, men uansett.... en avtale er en avtale i min bok! Liker relativt dårlig når folk gjør slike kukstøkker som du beskriver her. Jeg hadde ikke godtatt kvinnfolk som unnskyldning heller
Note4
Nå vet jeg ikke om det er lenge siden du minnet han på denne avtalen, men uansett.... en avtale er en avtale i min bok! Liker relativt dårlig når folk gjør slike kukstøkker som du beskriver her. Jeg hadde ikke godtatt kvinnfolk som unnskyldning heller

Note4
Re: Desmo's skriverier.
Neil og jeg tok en Totenrunde nå på formiddagen. Det trekker opp med truende skyer fra vest, så jeg syns det var greit med en kort tur i dag. Lite sykler ute på veiene i dag. Folk syns kanskje det er litt for kjølig? Det er ikke sommervarme i dag så det kan jo hende.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Re: Desmo's skriverier.
En liten oppdatering angående Velte-petter. Han som skulle være behjelpelig med transport av Velte-petter "ryddet opp " for seg i dag. Han stilte klokka 8.30 i dag hos Løvaas med Velte-petter baki Transporteren sin. Så dem fikk sykkelen i rett tid til service.
Det som ikke var så gøy var at jeg har en bensinlekkasje ved nivåføleren på tanken. Og den delen har dem ikke i Holmestrand men i Borgio Panigale. Det betyr at jeg kanskje ikke får igjen sykkelen på lørdag slik jeg hadde håpet. Jeg skal ringe ned på fredag for å høre hvordan det står til med den saken.

We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Re: Desmo's skriverier.
Nå er alt bare fryd & gammen på Toten. Sommeren er ordentlig innviet med en tur med Velte-petter. Det ble en Totenrunde rett etter vi var kommet hjem fra Holmestrand i dag. For da jeg ringte ned til Løvaas i går fikk jeg bekreftet at sykkelen var klar til henting. Alt var i orden og humøret steg mange hakk. Og det steg enda fler da jeg slengte beinet over sykkelen og vekket L-twinnen til liv i sted. Det er litt over ett år siden jeg kjørte den sist, da det gikk så ille gæærnt på Bøverbru. Og det sier jeg dere (Dere som gidder å lese i bloggen); Dere kan ha hvilke sykler som helst ellers. Snabelkameler,Østerrikske turtraktorer, motarder, trippel Triumpher,amerikanske vinkeljern, tursykler, customsykler og alskens rekke-4ere fra soloppgangens land eller med lederhosen. Det er noe helt spesielt med Ducati. Det brutale draget i mellomregisteret og turtallsviljen høyere opp i turtall. Kombinert med følelsen av full kontroll på sykkelen i alle slags hastigheter. Og så lyden! Et par Termignoni-trompeter som leverer alt fra bassrumling på lave turtall til den klareste tenor rett før turtallsperra slår inn. Om jeg tar hensyn til mine omgivelser med tanke på lydnivået? Ja, for det aller meste. Når jeg lunker avgårde på 5. eller 6. gir i 70-80 eller lar være å dra ut på lavere gir har jeg allverdens samvittighet. For jeg er ikke nødt til stramme wire'n hver jævla gang jeg skal akselrere.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: Desmo's skriverier.
Godt å høre at den er i bruk igjen
Ducati har blitt ganske råe på logistikken med delebestilling. Regner med Løvaas-gjengen fikk opp tankmåleren ila uka? Rekorden her oppe til oss i Trondheim er 22 timer fra ordren ble sendt, til delene kom på døra.. Da sendt fra hovedlageret i Modena
Til sammenligning så ventet jeg 3 uker..TRE UKER, her nå i mai, på at en annen MC-merkeforhandler, skulle få sendt noen deler fra hovedlageret i Oslo og opp til Trondheim


Til sammenligning så ventet jeg 3 uker..TRE UKER, her nå i mai, på at en annen MC-merkeforhandler, skulle få sendt noen deler fra hovedlageret i Oslo og opp til Trondheim

Re: Desmo's skriverier.
Ja, dem ringte fra Løvaas på mandag ettermiddag og fortalte om bensinlekkasjen. Da spurte dem om jeg ville at de skulle fikse den. Så da bestilte dem vel delen på mandag eller tirsdag. Da jeg snakket med dem kunne de ikke love sykkelen ferdig til i går. Men som jeg skrev så avtalte vi at jeg skulle ringe på fredag. Og da var'n klar. Så da hadde vel delen kommet på torsdag eller fredag. Jeg er i hvertfall fornøyd med servicen.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: Desmo's skriverier.
Det er synd.. Alle Ducati-forhandlerne bestiller jo deler igjenom det samme systemet, så fram til at delene er på lager i Modena, så er det nok verkstedskapasiteten det går på..Elolz skrev:Løvaas er helt rå på å skaffe deler kjapt og ordne opp.Er verre her vest. Admin på Facebooksiden til Ducati Owners Club Bergen velger nå å selge Hypern sin etter at Sigma har hatt den inne i snart en mnd uten å få ut fingen... Går jo glipp av halve sesongen. Snart blir det vel kun østpå en kan skimte en Ducati i ny og ne.

- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Desmo's skriverier.
Det er rart at noen verksteder tør å yte dårlig service i 2015.
Enten en forhandler har godt eller dårlig rykte, sprer det seg over hele landet på et øyeblikk.
Det må jo bety at det finnes folk som enda lever på 70 eller begynnelsen av 80 -tallet da de aller fleste handlet lokalt, uansett om verkstedet var bra eller ikke ?
Har de ikke hørt om internett, facebook, mcsiden og andre forum ?
Enten en forhandler har godt eller dårlig rykte, sprer det seg over hele landet på et øyeblikk.
Det må jo bety at det finnes folk som enda lever på 70 eller begynnelsen av 80 -tallet da de aller fleste handlet lokalt, uansett om verkstedet var bra eller ikke ?
Har de ikke hørt om internett, facebook, mcsiden og andre forum ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Desmo's skriverier.
Jeg hadde tenkt å ta en litt lengre tur i dag, men regnbyger i vest hindret meg. Så det ble bare en Totenrunde med en sving ut i Kolbu. Med Velte-petter så klart. Jeg har panisk redsel for regnvær når jeg kjører sykkel. Det blir så mye arbeid å få den ren igjen etterpå. Så det er bare når jeg ikke har mulighet til å unngå det, at jeg kjører i regn.
Jeg må si meg enig med Jompa i påstanden om dårlig service. Rykter spres med lysets hastighet i dag. Og evig eies kun et dårlig rykte.
Jeg må si meg enig med Jompa i påstanden om dårlig service. Rykter spres med lysets hastighet i dag. Og evig eies kun et dårlig rykte.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Re: Desmo's skriverier.
Det der lærte vi tidlig i servicebransjen.Jompa skrev:Det er rart at noen verksteder tør å yte dårlig service i 2015.
Enten en forhandler har godt eller dårlig rykte, sprer det seg over hele landet på et øyeblikk.
Det må jo bety at det finnes folk som enda lever på 70 eller begynnelsen av 80 -tallet da de aller fleste handlet lokalt, uansett om verkstedet var bra eller ikke ?
Har de ikke hørt om internett, facebook, mcsiden og andre forum ?
1 positiv omtale når 10 stykker.
1 negativ omtale når 1000, da det oftest er disse som deles via diverse sosiale plattformer.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Desmo's skriverier.
Evig eies kun et dårlig rykte.....
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Desmo's skriverier.
Sesåderja! En deilig sommerdag på Toten. Og i dag har det gått i ett fra jeg var ferdig på arbeid. Først til Gjøvik for å bestille nye dempere til Neil og betale for reparasjonen av gressklipperen min. Da brukte jeg bil. Så hjem for å bytte til kjøreutstyr og ut med Velte-petter. Først kjørte jeg på kryss og tvers av bygda. Var på Skreia, i Kolbu og på Kapp.Da kjørte jeg bare bygdeveier. Så en rask frisering, før jeg tok Totenrunden som avslutning på dagen.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Re: Desmo's skriverier.
Utrolig! To dager med fint vær etter hverandre. Det må være årsbeste.
Nuvel, jeg bestemte meg for å utvide Totenrunden i dag. Jeg kjørte Fv 244 fra Lena til Mjørlund. Det er en bra motorsykkelvei. Ganske svingete og kupert og strekker en fartsgrensa litt og kommer inn i rytmen blir det morro. Fra Mjørlund kjørte jeg et lite stykke på Rv 4 til Einavoll. Og så snudde jeg nordover på Vestsida av Einafjorden til Eina stasjon. Så på Rv.4 til Reinsvoll og videre på Totenrunden derfra. Noen sykler å se på veien i dag, men ikke så veldig mange når en tar været i betraktning.


Nuvel, jeg bestemte meg for å utvide Totenrunden i dag. Jeg kjørte Fv 244 fra Lena til Mjørlund. Det er en bra motorsykkelvei. Ganske svingete og kupert og strekker en fartsgrensa litt og kommer inn i rytmen blir det morro. Fra Mjørlund kjørte jeg et lite stykke på Rv 4 til Einavoll. Og så snudde jeg nordover på Vestsida av Einafjorden til Eina stasjon. Så på Rv.4 til Reinsvoll og videre på Totenrunden derfra. Noen sykler å se på veien i dag, men ikke så veldig mange når en tar været i betraktning.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Re: Desmo's skriverier.
Ny rekord! 3. dagen med finvær på rad. Begynner nesten å bli vant til det. Så da tok jeg Velte-petter med til Dokka langs Fv.33. Er endel fine partier på den strekka. Men selve morroa begynner først når en svinger inn på Fv. 250 på Dokka. For over Vingromsåsen er det helt max å kjøre. Mange lange svinger og kupert. Men en skal ikke slippe vettet helt på den veien, for det er en god del dyr på beite der. Jeg fikk meg en liten støkk i bakkene ned mot Vingrom. Kom rundt en sving og ikke så langt etter svingen stod det ei søye med to lam dønn midt i veien. Mens jeg bremsa ned vurderte jeg på hvilken side jeg skulle kjøre forbi dem. I tilfelle de ble skremt og begynte å løpe. For de stod jo hver sin vei, så søya kunne løpe til venstre og lammene til høyre. Heldigvis stod de rolig og jeg kom meg forbi dem godt til venstre. Sauer er ikke ålreite dyr. Fra Vingrom tok jeg gamle Rv.4 sørover i stedet for E-6 langs Mjøsa. Med middagspause på Biri. Fra Mjøsbrua er det veldig enkelt, der er det Rv.4 som gjelder til Gjøvik. Og så bar det Fv.33 strake veien hjem.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Re: Desmo's skriverier.
Så vart det helg og godt vær. Det så litt "skummelt" ut da jeg sluttet på arbeid, men det klarnet opp litt senere. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, for "fille-bilen" fikk en lenge tiltrengt vask i dag. Etter det tok jeg Velte-petter med på en Totenrunde med innlagt stopp på GMS. Jeg trengte nye kjørestøvler fordi gore-texforet i de gamle hadde løsna øverst i hælpartiet på den høyre støvelen. Dermed ble den veldig vanskelig å få på seg fordi jeg tråkket foret ned i støvelen. Så da var det å se etter nytt fottøy, så en støvel som jeg kunne tenkt meg hos dem. Men selvfølgelig ikke i riktig størrelse i utstillinga. Så jeg gikk bort til kassa og snakket med han som var der. "Skal bare skrive opp et batteri i bestillingsboka mens jeg husker det" sa han, "og så skal vi se hva vi har inne på lager". Det var samme kar som ikke hadde tid til å skifte bakdekket mitt da jeg kom med hjulet for to år siden. Men som kastet seg rundt da jeg bare så på'n. Skal si det var service i dag. Nærmest løp inn på lageret etter ett nummer større støvel da 45 var for trang over vrista. 46 passet perfekt, så jeg dro av meg den andre gamle støvelen og rev av lappene som satt på de nye. "Da tar je dessi her,je" sa jeg "Og dom gamle kæn du kaste sammen med det ændre skrote'". Ingen protester å høre. Støvlene heter visst TCX Explorer. Og dem var gode å ha på beina både å kjøre i og gå med .
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Re: Desmo's skriverier.
Tok Neil da jeg skulle til Gjøvik i stad. Det er så godt og varmt at jeg var i tvil om jeg skulle bruke skinnjakke eller om jeg skulle ta Lindstrands dongerijakka. Det ble skinn, og jeg ble ikke for varm da jeg var hos urmakeren og fikk nytt batteri i klokka mi. Kjørte om Raufoss hjem for å få noen fler km før Neil skal på service. Da er det tid for ventiljustering og litt mer.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Desmo's skriverier.
Det er fint å hive seg på mopeden når man har små-ærender.
Selv fikk æ meg en tur i går kveld, det var ikke mere enn åtte grader, men med ullgenser og stillongs under dressen gikk det fint.
28 mil t/r for å levere to o-ringer til en kunde. Og ikke var det liv om å gjøre heller....
Men kunden var glad for servicen, og sjøl va æ fornøyd med turen.
Og sykkelen fikk fulle spjeld over noen kilometer vidde.
Selv fikk æ meg en tur i går kveld, det var ikke mere enn åtte grader, men med ullgenser og stillongs under dressen gikk det fint.
28 mil t/r for å levere to o-ringer til en kunde. Og ikke var det liv om å gjøre heller....
Men kunden var glad for servicen, og sjøl va æ fornøyd med turen.
Og sykkelen fikk fulle spjeld over noen kilometer vidde.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Sprint
- Innlegg: 566
- Registrert: 10 sep 2010, 16:23
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
- Bosted: Karmøy
Re: Desmo's skriverier.
Tror nok kunden kommer til å huske den ekstraservicen 

For livets glade gutter går solen aldri ned.
Re: Desmo's skriverier.
Og her er det nesten for varmt med fullt kjøreutstyr. Men hvis en snur sørover og reiser like langt som det er til Alta blir det enda varmere. :-)åJompa skrev:Det er fint å hive seg på mopeden når man har små-ærender.
Selv fikk æ meg en tur i går kveld, det var ikke mere enn åtte grader, men med ullgenser og stillongs under dressen gikk det fint.
28 mil t/r for å levere to o-ringer til en kunde. Og ikke var det liv om å gjøre heller....
Men kunden var glad for servicen, og sjøl va æ fornøyd med turen.
Og sykkelen fikk fulle spjeld over noen kilometer vidde.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo