Føler jeg må komme en en liten update her.
Etter utrolig mye tjas og mas klarte jeg endelig å oppdrive et speil som passa. Motorcenteret på Billingstad fikk levert et speil med lynbud kvart over stengetid på fredag. Jeg hadde hjemmekontor på fredag, og det i kombinasjon pakking i siste liten gjorde at det var SÅVIDT jeg rakk innom Billingstad. Jeg måtte fremskynde avreise flere timer, men etter å ha stampa i kø på E18 i 25 varmegrader var nytt speil på plass og eventyret kunne begynne.
Tok en pit stop hos mine foreldre på lørdag med vask og oppsmøring av kjede og litt div.
Her er jeg klar for avreise:
Første etappe gikk til Skjåk og Dønfoss Camping. Valdresflya var fantastisk!
Dagen etter var det Geiranger, Trollstigen og Atlanterhavsveien.
Veien fra Skjåk og til Geiranger er den fineste veien jeg noensinne har kjørt. Slår Trollstigen ned i støvlene etter min mening.
Atlanterhavveien var en stor skuffelse. Tok tre minutter å kjøre gjennom.
Fra toppen av Geiranger begynte det å regne, og regnet har fulgt meg helt opp i Nordland.
Veien fra Averøya og opp til Harran hvor jeg tok av til FV 17 var så latterlig kjedelig, særlig når det bøtta ned omtrent hele veien.
Da var det utrolig deilig å komme inn over Høylandet og bli kvitt kyllingstripene på dekka. Omtrent ikke en bil på veien!
Like før jeg kryssa fylkesgrensa til Nordland.
Kystriksveien er fantastisk, men jeg har dessverre vært uheldig med været. Stoppet lite for å ta bilder.
Har derimot gjort en del av dette:
Nå ligger jeg i bitteliten campinghytte på Nesna, før turen går videre til Bodø og sisteferga til Moskenes i morgen.
Det har virkelig vært interessant å legge ut på en så lang tur aleine. Jeg har tidvis slitt med motivasjonen og lengta hjem. Det er ganske ensomt til tider. Særlig når man kommer frem på kvelden.
Heldigvis kommer jeg meg fort, og dagen etter er jeg alltid klar til en ny etappe. Jeg har kjørt kun i overkant av 30mil om dagen på det lengste. Kunne nok ha klart mer, men syns det er et behagelig tempo når man tross alt er på ferie. Kroppen har også tålt så mye kjøring bra.
Jeg er fremme ved Evenes tidlig fredag ettermiddag, etter en uke på veien. Jeg må se an formen til uka, men jeg heller mot å dundre gjennom Sverige på hjemturen.
Kjøretutstyret har holdt meg tørr for det meste. Har ikke trengt en ekstra regndress. De Halvarssons Advance-hanskene jeg kjøpte her forleden er virkelig verdt hver krone. Det er derimot ikke Biltema sin Rainx-kopi. Den funker faktisk ikke!
Det eneste store minuset så langt er at jeg har så mye turbulens/vindstøy mot hjelmen at jeg kommer til å bli hørselsskada. Selv med den MRA-skjermen jeg kjøpte støyer det så kraftig at jeg kommer frem med en intens øresus hver dag, og det er med bruk av Pinlock-proppene. Her må jeg finne en løsning ellers blir jeg dævhørt snart!
Det var det så langt!