MCsidens forumtreff 2022: uke 33 (19. - 21.8). Ut med Nedre Strand, inn med Bø Camping!
- rolf-arne
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Kontakt:
Re: MCsidens forumtreff 2022: uke 33 (19. - 21.8) legges til Nedre Strand Camping i Vrådal!
tenker en tur til kragerø eller en tur om Gausta toppen vil bli av riktig lengde for en dagstur lørdag - Kragerø turen er på 4-5 timer kjøring + 2 timer lunsj og en kaffe under veis /fergetur så er man tidlig hjemme og kan kose seg med middag utover kvelden..
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
-
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Re: MCsidens forumtreff 2022: uke 33 (19. - 21.8) legges til Nedre Strand Camping i Vrådal!
Det her er jo en grei Kragerø tur! Ikke skal jeg til Kragerø i hvert fall. Så fint er det ikke der og ønsker ikke oppsøke maksimalt med trafikk heller når jeg kan nyte naturen på min MC. Fint med flere valg, så får alle som de vil ha det.rolf-arne skrev: 17 feb 2022, 15:20 tenker en tur til kragerø eller en tur om Gausta toppen vil bli av riktig lengde for en dagstur lørdag - Kragerø turen er på 4-5 timer kjøring + 2 timer lunsj og en kaffe under veis /fergetur så er man tidlig hjemme og kan kose seg med middag utover kvelden..

https://www.google.no/maps/dir/Nedre+St ... 250395!3e0
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Veldig bra, igjen
!
Ingen særlig tvil om at dagsturalternativene er mange fra Nedre Strand Campingen
!
Så dette kan ikke annet enn bli storslagent
.

Ingen særlig tvil om at dagsturalternativene er mange fra Nedre Strand Campingen

Så dette kan ikke annet enn bli storslagent

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- rolf-arne
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Kontakt:
Bare noen tanker - - vest-Telemark er lite besøkt for min del - som er oppvokst i det bynære (Skien) Norsjø området - personlig ville jeg sannsynlig ha ønsket en tur "over" Gaustatoppen (bilde lånt fra Visit Telemark) men det vi ikke gjør i lag på treffet - det får jeg god tid til som vil bruke mitt gamle fylke som base for "bli kjent igjen" uka før og de 2-3 ukene etter...
https://goo.gl/maps/qPfbCfCCo3fsRUN49 og denne ferga - Fjonerferga må vi da klare å fylle opp med sykler under treffet - kan ikke ha vært så nært uten å ta eneste i sitt slag ??
Hva vil være din favoritt tur Erik ?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Hadde jo vært litt kult å kjørt tur/retur stavanger da på lørdag. Da har vi jo hele dagen fra morgen til kveld. Kun 35ish mil hver veg. Det blir jo en veldig god dagstur som får ØL'en til å smake ekstra godt på kvelden :)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Kunne jo vært en fin test for deg med nysykkelen...Bjerknez skrev: 17 feb 2022, 18:01 Hadde jo vært litt kult å kjørt tur/retur stavanger da på lørdag. Da har vi jo hele dagen fra morgen til kveld. Kun 35ish mil hver veg. Det blir jo en veldig god dagstur som får ØL'en til å smake ekstra godt på kvelden :)

For øvrig så vet vi jo ikke om du kommer eller ikke...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg har jo skrevet at jeg kommer...AJ skrev: 17 feb 2022, 18:13Kunne jo vært en fin test for deg med nysykkelen...Bjerknez skrev: 17 feb 2022, 18:01 Hadde jo vært litt kult å kjørt tur/retur stavanger da på lørdag. Da har vi jo hele dagen fra morgen til kveld. Kun 35ish mil hver veg. Det blir jo en veldig god dagstur som får ØL'en til å smake ekstra godt på kvelden :).
Men så vet vi jo ikke om du kommer eller ikke...![]()

har fått fri fredag, så jeg er med hele helgen. Med et bittelite forbehold hvis regnet øser ned hele helgen.

Det er jo et lite stykke, men hadde det ikke vært gøy og tatt en skikkelig tur da?
Er da ingen problem å kjøre 70 mil totalt på en lang dag, selv med mange pauser. Vi kjører i 08:00 tiden og er på hytta igjen ut på kvelden.
Uansett, så håper jeg at det blir en tur med litt lengde på. 10-15 mil eller deromkring føler jeg kanskje blir litt tamt midt i august i flotte telemark hvor vi har en hel dag til rådighet?
- Bjerknez
- Kontakt:
Driver og leter etter innlegget jeg skrev vedrørende at jeg skulle bli med på turen, men finner det ikke i denne tråden... jeg vet jeg skrev det, så da kan det hende jeg postet det i en annen tråd her inne kanskje?
Men ja, jeg er med og jeg har tatt meg fri fredag 19 august :)
Men ja, jeg er med og jeg har tatt meg fri fredag 19 august :)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
My bad...Bjerknez skrev: 17 feb 2022, 18:20 Uansett, så håper jeg at det blir en tur med litt lengde på. 10-15 mil eller deromkring føler jeg kanskje blir litt tamt midt i august i flotte telemark hvor vi har en hel dag til rådighet?

Har visst ikke fått med meg at du blir med... Veldig bra at du hiver deg med, selvfølgelig

Når det gjelder lang dagstur tror jeg det kan være klokt å tenke på de som allerede har kjørt langt også...
Det er flere som kommer og som har kjørt lengre enn en snau dagsetappe, som oss andre.

-
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Denne er på 33,6 mil og 6 timer + stopp + mat
- Bjerknez
- Kontakt:
Så absolutt. Jeg ser den. Kommer man fra Finnmark, er man kanskje ikke sugen på å gjenta turen i lengde dagen derpåAJ skrev: 17 feb 2022, 18:28My bad...Bjerknez skrev: 17 feb 2022, 18:20 Uansett, så håper jeg at det blir en tur med litt lengde på. 10-15 mil eller deromkring føler jeg kanskje blir litt tamt midt i august i flotte telemark hvor vi har en hel dag til rådighet?.
Har visst ikke fått med meg at du blir med... Veldig bra at du hiver deg med, selvfølgelig.
Når det gjelder lang dagstur tror jeg det kan være klokt å tenke på de som allerede har kjørt langt også...
Det er flere som kommer og som har kjørt lengre enn en snau dagsetappe, som oss andre.

Men siste forslag her var jo bra. 35ish mil. Blir en fin kosetur hvor vi er tidsnok tilbake på hytta for å mimre litt

Forutsatt at vi faktisk kommer oss av gårde på morgenen da. Hvis ikke vi kommer oss av gårde før 10ish tiden senest så begynner vertfall jeg å få abstinenser

- Bjerknez
- Kontakt:
Mitt bittelille dilemma oppe i det hele blir nok å forholde seg til en 12 liters tank. 20 mil er nok absolutt maks vedrørende hvor langt jeg kan beregne en etappe uten å fylle opp tanken.
Kanskje ha med seg en liten litersflaske med nøddrivstoff?

Kanskje ha med seg en liten litersflaske med nøddrivstoff?

- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Har du kjøpt deg chopper Bjerknez ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Trenger vi alle kjøre samme turen på lørdag? Jeg synes det kasse vært fint å kjøre med noen, men Bjerkenez sitt forslag om t/r Stavanger tar jeg på fredag og søndag
. For min del kunne jeg godt tenke meg en 10 timers tur inkl pauser og lunch. Dra i 8-9 tiden og tilbake i 18-19 tiden. Sa er der nok til til å dele inntrykk fra løe turene over mat og drikke
-
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Men for all del - jeg har begynt å planlegge t/r Stavanger og gleder meg også til å ta turen på fredag og lørdag.