Gammelgutts gjøren og laden.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av AJ »

Gammelgutt skrev:Nå må du ikke tro at jeg klarer å legge inn bilder. Jeg er hos Dexter som gjør arbeidet for en en gammel sinke som meg. :-J
Så du er hjemme hos Dexter :eh
Ute en liten snartur, altså... :mk :knegg

Du får hilse unggutten, da... :-)

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Se på kartet under bildene, der finner du dagens tur, tekst kommer senere når jeg er hjemme.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Gammelgutt skrev:Se på kartet under bildene, der finner du dagens tur, tekst kommer senere når jeg er hjemme.
Hm... :-k

Ingen tur ned på kiosken på hjørnet akkurat, nei... :P

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Gammelgutt skrev:Nå må du ikke tro at jeg klarer å legge inn bilder. Jeg er hos Dexter som gjør arbeidet for en en gammel sinke som meg. :-J
Du svipper vel snart en liten tur ned her til Kvinesdal... ;e Når du var på Evje i dag så var du bare 1 time og 10 minutter fra Kvinesdal.

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Du store alpakka, eller rettere sagt fetteren lama. Disse lamaene kan sees ved nedkjøringen til Flatdal i telemark.

[album]600[/album][album]599[/album]

Når jeg ser lamaer minner det om da jeg jobbet med dyr på sirkus.

Disse to neste bildene er utsikt fra veien ned mot Dalen.

[album]601[/album]

[album]602[/album]

Reiårsfossen på Ose i Bygland (Setesdal)

[album]603[/album]

Noen mennesker mener nok at jeg burde dra dit pepper`n gror, men Intruder mener visst at dette er rette plassen for meg :lol

[album]604[/album]

Dagens tur.

[album]605[/album]
Ja da ble det langtur i dag. Startet ved halv syvtiden fra Sandvika, i Kongsberg måtte jeg bråbremse i en rundkjøring, det var en voksen kar som så på meg og kjørte rett ut foran meg og bråbremset. Etter Notodden sentrum er det flere rundkjøringer, hadde en yngre dame bak meg og jeg kjørte fra henne i akselreasjonen ut av rundkjøringene. Men like etter lå hun helt i hekken på meg. Så ved en rundkjøring, nær Heddal stavkirke, med midtrabatt inn mot rundkjøringen stoppet jeg og gikk av sykkelen og bort til bilen. Spurte damen om hun kunne være så vennlig og holde avstand, og minnet henne på tre sekunders regelen. Etterpå holdt hun seg et par hundre meter bak.

Første stopp var i Hjartdal der jeg var innom og sa hei og takk for sist. Så var det jo disse småstoppene for å ta bilder. Neste stopp var en drikke og tømmepause på Rysstad, så fotostopp ved Reiårsfossen på Ose. Rett etter Ose sentrum ligger det en gård kloss i veien på høyre side. Det stabburet der er bygget av skikkelig grovt tømmer. Tidligere var det et stabbur til på denne gården, det står på Folkemuseet på Bygdøy, Oseloftet.

På Bygland var jeg innom den tidligere postbestyreren og delte lunchen min med henne. Hun setter alltid pris på at "Klypa" kommer innom og hilser på. I år er det førti år siden vi ble kjent.

Veien hjem gikk via Evje og Nissedal til Brunkeberg. Veien langs Nisser er stedvis mindre god, så den egner seg ikke for fortkjøring. Men ved Brunkeberg er det masse svinger og bakker.

Hadde enn liten stopp i Nissedal for litt drikke og nøtter, liten stopp i Hjartdal og en lenger stopp hos Dexter. Der fikk jeg hjelp til å legge ut disse bildene og kartet, uten hjelp ingen bilder.

Veien var stengt ved Mjøndalen og trafikken gikk på andre siden av elven. Men jeg kjørte gamleveien til Gulskogen istedet. E 18 var stengt ved Kjellstad og det skiltet om gamle lierbakkene. Jeg kjørte på andre siden over Tranby så slapp jeg køen.

Vel hjemme igjen viste telleren 730 kilometer. :mc7
Sist redigert av Gammelgutt den 18 jun 2010, 11:10, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Utrolig !Magnific!Austrøhlich! :notlistening
Du er ikke sann,du er toppen !! :punch :D :thumleft

Hva med en supporterklubb ? :=D> :knegg :notworthy: :mk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Gammelgutt skrev:I dag har jeg vært på treff hos Evike og Knut-Morten, og det var meget hyggelig. :thumleft Det ble 37 mil.

Il Tempo Petit har rundet 30000 km, er vel innkjørt nå?.

2008:.....26000 km
2009:.....32000 km
2010:.......8225 km
Har vært på Nordbysenteret idag og reklamert på støvlene jeg kjøpte for et år siden. De er sprukket i pløsene og tar inn vann som en gammel rætin holk.

Kjørte fra Sandvika til Oslo og gamle Mossevei forbi Tyrigrava til Tusenfryd. Derfra motorveien til Freksta og en tur innom norgestreffet og så til Svinesund. Kjøpte med 12 flasker sitron, en rull bacon og 12 stk 150 g. hamburgere, så da er frokosten sikret en stund fremover. Spiste et par skikkelig hvitløkspølser til lunch.

Hjemveien gikk først på rv 21, Halden-Ørje der jeg drakk en kopp koffeinfri kaffe og spiste litt peanuts. Fortsatte på rv 21 men fikk endel regn men ikke mer enn at jeg ikke tok på regnjakke, så et skilt til Mysen og tok den veien og kom inn på E18. Tok av E18 og inn på rv 23 Oslofjordtunnellen- Sætre- Åros- Slemmestad- Sandvika.

Dagens tur 388 km. Telleren står nå på 32350 km. Den rundet 30000 km forrige lørdag.:vs

2008;......26000 km
2009;......32000 km
2010;......10350 km

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

Har du jobba på SIRKUS???? :-k
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

cheron skrev:Har du jobba på SIRKUS???? :-k
Ja, har jobbet på cirkus, er du overrasket?. :lol

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Det ble en liten søndagstur i dag. Var innom Smia, der jeg traff på Pollti, vi slo følge et stykke på hjemveien. Stoppet og tok en matbit på kroa ved gamle E18 før vi kjørte Sande og opp Hanekleivene. Ved Hof tok Pollti mot Tønsberg men jeg tok veien mot Vestfossen over Eidsfoss.

Vestfossen- Drammen- Lierstranda- Hyggen-Klokkarstua- Holmsbu der jeg var innom og hilste på. Holmsbu- Hyggen- Midtbygda- Heggedal- Asker- Sandvika. Det ble 238 km.

Vi bør vel kanskje passe oss for grevlinger, har sett mange døde i veikantene i det siste, men de er vel kanskje mest ute og farter om natten?. :-k

Pollti

Legg inn av Pollti »

Det går rykter om 2 gamle.gråsprengte, underlige som stappet huene sine fulle av i Sande enda....

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Idag har jeg skiftet olje på Il Tempo. Kjørte en liten tur for å få varm motor før jeg skulle tappe av oljen. Den turen ble nå 7 mil, Sandvika- Liertoppen- Skaret - Sollihøgda- Sandvika. Men jeg lurer på hva slags olje jeg fikk på hovedservicen sist?, den har ikke vært god å gire, knep fælt fra 1 til 2 gir. Nå glir den så lett i gir at det er bare en fryd, hadde på biltemas MC racingolje 10/40. Har brukt den før og er fornøyd.

Etter oljeskiftet dro jeg på tur; Sandvika- E18 til bomstasjonen utenfor Sande- Hanekleivene- Hof- Hvittingfoss- Lågendalen- Vindfjelltun. Der traff jeg Hans Raymond og en gjeng med hans døve kumpaner. Slo følge med HR og to av de andre over mot Hijol der jeg tok mot Hof og de andre mot Ænnebu. Fra Hof- Eidsfoss- Vestfossen- Drammen- Sandvika. Turen var på 35 mil. Og så rundet måleren 33000 km i dag.

2008:......26000 km
2009:......32000 km
2010:......11185 km.

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Litt OT, men tips apropos proteinintoleranse (hvis ikke allerede kjent) http://www.neurozym.com/default.asp?gruppe=201 (link til interessant Schrödingers Katt program i høyre marg).
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

I dag ble det en Sverigetur alà Jalmar. Sandvika- Oslo- riksvei 4 til Lygnasæter- Hurdal- Gardemoen- rv 120 Lillestrøm- Bjørkelangen- rv 21 Ørje- Halden- Nordby. Hjemover kjørte jeg Halden- rv 22 mot Mysen men kjørte litt feil og kom for langt vest så turen gikk forbi Rudskogen- Momarken- gamleveien til Askim- E 18 til Tusenfryd- Tyrigrava- Oslo- Sandvika.

Kjørte pent og økonomisk idag, fyllte bensin på Nordby, forbruk 0,328. I dag rundet Il Tempo 34000 km, og jeg har nå kjørt 70000 km siden jeg startet med MC 9 mai 2008. :bananas

2008;.........26000 km
2009;.........32000 km
2010;.........12000 km

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Du e ivrig i tjenesten.Imponerende.70 000 på 2 år :=D>

Svar