MCsidens PMS-treff 13-15 jan. 2012

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Re: Hva med et PMS-treff? - nå med registrering av deltakels

Legg inn av MaxTron »

Snikkeren skrev:Helt i orden, MaxTron.
Håper selvfølgelig at du har mulighet til å komme.
Ellers skjønner jeg veldig godt at det fort kan gå litt penger når man investerer i Hi-Fi. :thumleft
Tja, er vel 12-14 år siden sist æ kjøpte mæ noe nytt på lydfronten, så vist det går 10 år til neste gang bør æ vel nesten kunne kalle det en innvistering!!??

En surround-receiver er jo definitivt heller ikke lengre det den engang var. Da æ kom hit: http://www.sweetspotaudio.no/" onclick="window.open(this.href);return false; (må reklamere litt for en som er genuint entusiastisk til både lyd og kjøretøy på 2 til 18 hjul) var noe av det første han sa: Har fått mail om at det er noe bugs i programvaren, vil du at jeg skal pakke den ut og oppgradere softwaren no, eller vil du gjøre det sjøl når du kommer hjem? I HÆLV.... tenkte æ, er det ikke en forsterker æ har kjøpt mæ!!??!! Så sa æ at det var fint vist han gjorde det.

Så gikk vi ned i hans kjellerstue/hjemmekino/lytterom, og mens "forsterkeren" min var på internettet og lasta ned og innstallerete den siste versonen av programvaren sin, hørte og så vi på og diskuterte hva hans demoannlegg var god for...

Det gikk vel som det måtte gå... Endte opp med å kjøpe forsterkeren (Onkyo TX-NR 709) en Onkyo blu-ray-spiller, div kabler og 5 høytalere :-)å
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Onkyo lager gode surround-recievere. :thumleft
Men selv er jeg mer en Denon mann.
Alt man skal ha penger til.... ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

MaxTron skrev:
Snikkeren skrev:Helt i orden, MaxTron.
Håper selvfølgelig at du har mulighet til å komme.
Ellers skjønner jeg veldig godt at det fort kan gå litt penger når man investerer i Hi-Fi. :thumleft
Tja, er vel 12-14 år siden sist æ kjøpte mæ noe nytt på lydfronten, så vist det går 10 år til neste gang bør æ vel nesten kunne kalle det en innvistering!!??

En surround-receiver er jo definitivt heller ikke lengre det den engang var. Da æ kom hit: http://www.sweetspotaudio.no/" onclick="window.open(this.href);return false; (må reklamere litt for en som er genuint entusiastisk til både lyd og kjøretøy på 2 til 18 hjul) var noe av det første han sa: Har fått mail om at det er noe bugs i programvaren, vil du at jeg skal pakke den ut og oppgradere softwaren no, eller vil du gjøre det sjøl når du kommer hjem? I HÆLV.... tenkte æ, er det ikke en forsterker æ har kjøpt mæ!!??!! Så sa æ at det var fint vist han gjorde det.

Så gikk vi ned i hans kjellerstue/hjemmekino/lytterom, og mens "forsterkeren" min var på internettet og lasta ned og innstallerete den siste versonen av programvaren sin, hørte og så vi på og diskuterte hva hans demoannlegg var god for...

Det gikk vel som det måtte gå... Endte opp med å kjøpe forsterkeren (Onkyo TX-NR 709) en Onkyo blu-ray-spiller, div kabler og 5 høytalere :-)å
Har du vært hos AJ ?? :scratch
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MaxTron

Legg inn av MaxTron »

He-He, nei, vært hos en i Elnesvågen (yttre Romsdal) som driver den nevnte Hi-Fi-nettbutikken.
karosseri er for biler!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

MaxTron skrev:He-He, nei, vært hos en i Elnesvågen (yttre Romsdal) som driver den nevnte Hi-Fi-nettbutikken.
Jeg er litt sånn "old-school" når det gjelder stereo. Vil ikke har flere enn to høyttalere, men de kan til gjengjeld være ganske store (pt. Infinity Beta 50, tror de heter... :scratch ).
Ren forsterker (pt. en Harman-Kardon), CD-speller (pt. en snart 10 år gammal NAD) og vanlig vinylplatespiller (pt. en mer enn 20 år gammal Pioneer...) skal, i min bok, være av det enkle, men effektive slaget.

Tror nok MaxTron har skaffet seg utstyr med flere finesser og ikke minst flere høyttalere enn hva jeg har... :jada:

Skulle noen her på forumet forville seg innom i løpet av sommersesongen skal vi nok greie å få lyd i høyttalerne mens vi tar en vaffel og kaffe på terrassen, sku' je mene... :P :p

Brukeravatar
MaxTron

Legg inn av MaxTron »

AJ skrev:
MaxTron skrev:He-He, nei, vært hos en i Elnesvågen (yttre Romsdal) som driver den nevnte Hi-Fi-nettbutikken.
Jeg er litt sånn "old-school" når det gjelder stereo. Vil ikke har flere enn to høyttalere, men de kan til gjengjeld være ganske store (pt. Infinity Beta 50, tror de heter... :scratch ).
Ren forsterker (pt. en Harman-Kardon), CD-speller (pt. en snart 10 år gammal NAD) og vanlig vinylplatespiller (pt. en mer enn 20 år gammal Pioneer...) skal, i min bok, være av det enkle, men effektive slaget.

Tror nok MaxTron har skaffet seg utstyr med flere finesser og ikke minst flere høyttalere enn hva jeg har... :jada:

Skulle noen her på forumet forville seg innom i løpet av sommersesongen skal vi nok greie å få lyd i høyttalerne mens vi tar en vaffel og kaffe på terrassen, sku' je mene... :P :p
Er veldig enig med deg at det oppsettet du har helt sikkert gir meget god musikklyd i stereo.
Sjøl liker æ det meget godt, men æ like og opplevelsen en god film, med så god gjengivelse av lyd og bilde som æ syns er økonomisk forsvalig, gir.
Receiveren ble valgt ut ifra at den, Onkyo, skal være en av de bedre surround-receiverene i sin prisklasse også på å spille musikk i stereo.
Og så MÅTTE det være tilkobling for platespiller (noe som heldigvis har kommet mere tilbake i det siste :thumleft )
Når det gjelder finesser kan det nevnes at den spiller av musikk via internettet fra Spotify, og har internettradio.
Den kalibrerer selv riktig lyd i forhold til romets akustikk og høytalerenes plassering med en mikrofon og programmet Audyssey MultEQ® XT

Det eneste problemet akkurat no er at æ sitter på Heidrun-plattformen og ikke får nyte lyden. ](*,)

Og skulle det passe sånn tar æ gjerne imot invitasjonen AJ

Forresten: før dette sklir helt ut, er det stemning for å lage en egen tråd om lyd/bilde/Hi-Fi/surround??
karosseri er for biler!

Brukeravatar
Snikkeren

Legg inn av Snikkeren »

Helt klart interesse for en lyd, bilde og Hi-Fi-tråd. :thumleft

Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Snikkeren skrev:Helt klart interesse for en lyd, bilde og Hi-Fi-tråd. :thumleft
Går sikkert an å lage en slik tråd i "Diverse" forumet... Så sant det ikke tar all fokus vekk fra MC-tematikken... :8-[
Men det skal vel mye til :-)

Snikkeren legger sitt opplyste hode i bløt og kommer opp med en god trådtittel og mer info om hva en slik tråd bør inneholde, tenker jeg

Brukeravatar
Snikkeren

Legg inn av Snikkeren »

Tråd opprettet. :thumleft

Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Det er enda plass til flere! Kom igjen folkens!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Er det noe minimumsantall for at PMS-treffet blir noe av?

Brukeravatar
Snikkeren

Legg inn av Snikkeren »

Har egentlig ikke tenkt så mye over om det må være et minimumsantall for å gjennomføre det.
Men vi bør vel være såppass mange som de som har meldt interresse for det, inklusive de som står som usikker.

Eller hva sier folket. Noen flere som har lyst å lindre PMS'en i vinter?

Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Nå skal ikke jeg blande meg bort i hvor mange en bør være for at det skal bli et slikt treff. Dog ønsker jeg å vite om det blir gjennomført, før jeg eventuelt kjøper togbillett mv. Er det inngått noen hotell-deal som de fleste har sagt skal være med på?

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Wh4de7ZubGk[/video]

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

4 har planer om å være med på hotell-deal. Jeg har ventet i det lengste med å sende forespørsel for å få så mange deltakere som mulig, men det har ikke kommet flere. Med bare 4 stk. tenker jeg at folk ordner seg selv, så skal heller jeg prøve å få et rom som er litt større som vi uansett kan møtes på.

Nå har det uansett dukket opp noe som kan medføre at min deltakelse frafaller, men i påvente av en endelig beslutning på det, så tenker og planlegger jeg som om jeg skal være med
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Snikkeren

Legg inn av Snikkeren »

Hvis vi skal klare å få flybilletter til noenlunde fornuftig pris, så må vi snart bestille billetter. Da tenker jeg at vi bestiller flybilletter, og reiser til Oslo uansett.
Så for min del spiller det ingen rolle om vi blir 2 eller 20 på treffet. :thumleft

Jeg håper jo at flest mulig kan komme, sånn at vi får til en skikkelig GoKart turnering. ;e

Hvordan er det med resten av dere som har meldt interresse?

Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Svar