JRO blogg: 2015

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.

Legg inn av Desmo »

Nå må du da vel snart ha "hilst på" turtallsperra på Multi'n. For du kan vel ikke ha igjen noe innkjøring nå? :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.

Legg inn av JRO »

Desmo skrev:Nå må du da vel snart ha "hilst på" turtallsperra på Multi'n. For du kan vel ikke ha igjen noe innkjøring nå? :knegg
Nei Desmo, har rundet 750 km. har 250 igjen til første service. Deretter er det 1500 km. med grense på 7 000 rpm. Men begynner å kjenne på at jeg ønsker å dra den litt opp på turtallet etterhvert. Har vært for kaldt til de lange turene. Bruker ikke sykkelen til noe jobbkjøring så det blir kun til rekreasjon og da tar det litt tid. Men skal sette fart fra neste uke, blir en del fridager da så da skal det bli noen kilometer på sykkelen.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: KZ1300 blogg: Innkjøring startet, ikke over 5 000 rpm.

Legg inn av Desmo »

Og jeg som trodde du nesten bodde på nysykkern. Jaja, så feil kan man ta. :D
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.

Legg inn av JRO »

Da ble det 30 mil idag og innkjøringa er nådd 1000 km kjørt siden jeg hentet Ducatien. Service er bestilt så til fredagen er det ned til Løvaas igjen.

Bilde

Her er et par bilder fra dagens tur, ble bilde av sykkelen og lite natur.

Bilde

Bilde
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.

Legg inn av JK95 »

Det vil si at du snart får føle turtallsperre? :twisted :prop:

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.

Legg inn av JRO »

JK95 skrev:Det vil si at du snart får føle turtallsperre? :twisted :prop:
Det er riktig, ikke lenge nå før vi skal kjenne at sperra slår inn på 11 000 rpm.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2749
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.

Legg inn av simpson »

kz1300 skrev:Da ble det 30 mil idag og innkjøringa er nådd 1000 km kjørt siden jeg hentet Ducatien. Service er bestilt så til fredagen er det ned til Løvaas igjen.

Bilde

Her er et par bilder fra dagens tur, ble bilde av sykkelen og lite natur.

Bilde

Bilde
DUCATILOGO PÅ ZUMO :yeyeye
Har 350 selv og er sånn passe fornøyd etter en tur ned til nederland i år.
Hadde tomtom før og synes den var vel aå bra på alt.

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.

Legg inn av JRO »

simpson skrev: DUCATILOGO PÅ ZUMO :yeyeye
Har 350 selv og er sånn passe fornøyd etter en tur ned til nederland i år.
Hadde tomtom før og synes den var vel aå bra på alt.
Ja, har vært Tomtom mann jeg også, kjøpte min første Tomtom i 2004 og når jeg bodde i USA kjørte jeg masse etter Tomtom'en. Og var svært fornøyd, men når Ducatien har sin egen Garmin ble det til at jeg valgte den til sykkelen. Fikk den med på kjøpet. Har ikke så mye erfaring med Garmin'en ennå, har kjørt stort sett på kjente veier rundt på Østlandet hittil.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.

Legg inn av Andreas »

Det er skummelt å finne turtallsperren på disse, framhjulet vil så gjerne opp da :prop:

Nå oppdaget jeg enda en forskjell mellom 10-12` og 13` modellene. Støttestagene til toppboksen din er mer "flush" med rompa på sykkelen, på min så stikker de mer ut og skjermer litt av baklyset :scratch

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.

Legg inn av JRO »

Andreas skrev:Det er skummelt å finne turtallsperren på disse, framhjulet vil så gjerne opp da :prop:

Nå oppdaget jeg enda en forskjell mellom 10-12` og 13` modellene. Støttestagene til toppboksen din er mer "flush" med rompa på sykkelen, på min så stikker de mer ut og skjermer litt av baklyset :scratch
Hei Andreas, så du ser på de små detaljene. Bra at de gjør små justeringer som blir til det bedre. Forresten kjørte en del i tunell idag og merket at flere blunket med lyset mot meg, virker som lyset kan være litt høyt stilt. Vet du om det er lettere å stille lyset på 13 modellen, leste i bloggen din at du sleit litt med å få stilt lysene riktig.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.

Legg inn av ojda »

Det er fryktelig hvite (bra) lys på den sykkelen din, noe jeg tror kan få
overaktive bilister til å vippe på lyshornbryteren =;
Jeg kjørte endel forran deg når du hentet sykkelen,
men kan ikke huske det blendet noe serlig i speilene mine :P :p
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.

Legg inn av Dexter »

kz1300 skrev:
Andreas skrev:Det er skummelt å finne turtallsperren på disse, framhjulet vil så gjerne opp da :prop:

Nå oppdaget jeg enda en forskjell mellom 10-12` og 13` modellene. Støttestagene til toppboksen din er mer "flush" med rompa på sykkelen, på min så stikker de mer ut og skjermer litt av baklyset :scratch
Hei Andreas, så du ser på de små detaljene. Bra at de gjør små justeringer som blir til det bedre. Forresten kjørte en del i tunell idag og merket at flere blunket med lyset mot meg, virker som lyset kan være litt høyt stilt. Vet du om det er lettere å stille lyset på 13 modellen, leste i bloggen din at du sleit litt med å få stilt lysene riktig.
I motsetning til ojda så la jeg merke til lysene dine da vi hentet sykkelen. Jeg kommenterte det enda, så det kan nok være at du har litt høyt justerte lys.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.

Legg inn av Andreas »

kz1300 skrev:
Andreas skrev:Det er skummelt å finne turtallsperren på disse, framhjulet vil så gjerne opp da :prop:

Nå oppdaget jeg enda en forskjell mellom 10-12` og 13` modellene. Støttestagene til toppboksen din er mer "flush" med rompa på sykkelen, på min så stikker de mer ut og skjermer litt av baklyset :scratch
Hei Andreas, så du ser på de små detaljene. Bra at de gjør små justeringer som blir til det bedre. Forresten kjørte en del i tunell idag og merket at flere blunket med lyset mot meg, virker som lyset kan være litt høyt stilt. Vet du om det er lettere å stille lyset på 13 modellen, leste i bloggen din at du sleit litt med å få stilt lysene riktig.
Når jeg først fant ut hvilken vei justeringsskruene måtte skrues, så ble lysene bra. På min så er det motsatt iforhold til hva som står i manualen :P :p

Har lest på div utenlandske forumer der hvor folk med 13` LED Multi, også opplever at mange imot blinker til de. Sikkert en kombinasjon av at det er skarpe lys og at de er litt for høyt justert som gjør at folk reagerer.. :scratch
Det er tilsvarende justeringsskruer på disse også har jeg sett, det er beskrevet på side 240 i brukerhåndboken :prf Men det kan du vell få de på Løvaas til å gjøre når du allikevel skal dit på service med sykkeln :prop:

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.

Legg inn av tor2502 »

Bilde[/quote]


Får føye meg inn i rekken med gratulasjoner på ny sykkel, gratulerer, gratulerer.
meget lekker sak, det må jeg si.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: KZ1300 blogg: Innkjøring over.

Legg inn av JRO »

Takker så mye for gratulasjonen, idag har det vært litt vask og polering innimellom regnbygene.

Nå er begge syklene rengjorte og klare for nye eventyr.

Bilde

Og Andreas, skal ta det med lysene opp med Løvaas imorgen når jeg skal ned på service.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Svar