Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23378
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Bjerknez »

La oss nå ikke la denne tråden bli ødelagt av mine desperate forsøk på og være fornuftig når det kommer til balansepunktet artig vs idioti når det kommer til valg av MC. Så klart har jeg lyst på en BMW S1000R. Sykkelen er flott på alle måter og økonomien sier også "klart du kan!...". Selv om jeg hadde det uhyre morsomt på denne BMW'en så hadde jeg det like morsomt på min egen sykkel. Ikke fordi min var like rask eller har like mye elektronikk og hjelpemidler men forde jeg har det "enkelt" med Street Triple R. Mindre sensorer og følere som som kan gå i stykker på sikt og færre lamper som blinker og "forstyrrer" meg. Lyden på Street'en er hakket vassere (min personlige mening) og turtallet kan dras lenger (selv om det ikke har noen annen betydning enn å virke som man kjører fort :lol )

S1000R er så klart en bedre sykkel på alle måter. Den er raskere, den har større motor, den har bedre dempere (faktisk) siden dem er adaptive, den er proppet av elektronikk som hjelper deg og siden den også koster 60-lapper mer, så er det vel ingen tvil om at dette er den klare vinneren både på papiret og langs veien. Man trenger ikek akkurat være noen hjernekirurg for å forstå såpass.

Det som gjør at jeg kanskje velger bort denne er rett og slett ene og alene fordi jeg vil ha en "enkelt" MC liv uten å måtte kjøre rundt i det dyreste for å føle meg bra. Det har jeg gjort med bil, og det har jeg også gjort med båt. Det gir meg absolutt overhodet ingenting enn glede akkurat de første ukene. Etter noen uker så er båten/bilen "kjedelig" igjen og vips så må man jo snart begynne å se seg om etter noe råere. Rett og slett kun en dårlig spiral man vikler seg opp i.

Konklusjonen er da altså: BMW S1000R er en dritrå sykkel på alle måter. Ferdig snakka. Problemet ligger nok i min noe sære fornuft. Er vel ikek spesielt heldig og blande fornuft og MC kjøring heller, så jeg befinner meg i en syltynn gråsone her. :lol

EDIT:
Helt til slutt må jeg bare si til deg Tommas: Faen ta deg for at du lånte bort sykkelen til meg. Ikke fordi det har noen betydning for mitt neste MC valg, men fordi jeg får litt forklaringsproblemer når jeg sammenligner Streeten med denne :lol :lol

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Tommas »

mortenolb skrev:Men har bmw'en mulighet for justering av TC så du kan få lov til å kjøre på bakhjulet, men slipper at bakhjulet slipper? :D
Dynamic mode lar deg lufte forhjulet, om du så ønsker ;-)

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Tommas »

Tommas skrev:Og du trenger jo strengt tatt ikke bruke 60k til, så fornøyd som du er med din.:
Var hverken ironi eller spøk i den der :roll

Du bruker sykkelen masse, og er superfornøyd. Ville definitivt beholdt den til du finner noe du bare MÅ ha.
Hvem vet hva neste år bringer...

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av freddy123 »

Livet er for kort til å bare kjøre en type sykkel og et merke :) så variasjon er viktig :) og den beste sykkelen er alltid den neste man sikler på så kjøper man den så vil man ha no nytt igjen og sånn fortsetter det :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23378
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:
Tommas skrev:Og du trenger jo strengt tatt ikke bruke 60k til, så fornøyd som du er med din.:
Var hverken ironi eller spøk i den der :roll

Du bruker sykkelen masse, og er superfornøyd. Ville definitivt beholdt den til du finner noe du bare MÅ ha.
Hvem vet hva neste år bringer...
Det er helt sant Tommas, men problemet er at jeg nok hadde blitt superfornøyd med BMW'en også. Men også 60.000 fattigere. Og hva skal jeg kjøpe etter BMW'en? Alt annet vil jo være en nedtur (mer eller mindre) og plutselig så blir jeg sittende med to motorsykler da jeg både vil ha en touring sykkel med mye plass samt beholde BMW'en til de mer aktive turene. Også baller det på seg. Jeg kjenner til det der :lol

Men denne gangen skal jeg forsøke og være litt mer "fornuftig", selv om ikke fornuft og MC som sagt hører spesielt bra sammen :redface

Men det blir nå uansett ikke noe bytte i år, så den saken er vertfall biff :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av mortenolb »

Det er ikke alt som vil være nedtur. Du har jo 1000cc R-sykler fra 180 til 210 hester, også eventuelt Ninja H2R :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23378
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Det er ikke alt som vil være nedtur. Du har jo 1000cc R-sykler fra 180 til 210 hester, også eventuelt Ninja H2R :D
Joda, men ekte RR sykler kan jeg lett argumentere mot i mitt tillfelle. Jeg sitter rett og slett ikke bra på dem. S1000R'en derimot satt jeg perfekt på :redface

Når det er sagt så tør jeg påstå at kreftene i en S1000R sitter morsommere plassert i registeret enn på sin storebror S1000RR og kanskje andre R-sykler i 1000cc sjiktet?

Uansett... dette er en god dose synsing etter å ha sett på specspapiret til S1000R vs S1000RR :redface

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av mortenolb »

Tror du skal prøvekjøre før du sier noe særlig om dét :D Kanskje sittestilling også!

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av hakhap »

Så street triple er ikke verdens beste sykkel? :)
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Tommas »

hakhap skrev:Så street triple er ikke verdens beste sykkel? :)
Jo, til hans bruk :knegg :knegg

(kommer aldri til å bli gammel den der)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:
Når det er sagt så tør jeg påstå at kreftene i en S1000R sitter morsommere plassert i registeret enn på sin storebror S1000RR og kanskje andre R-sykler i 1000cc sjiktet?

Uansett... dette er en god dose synsing etter å ha sett på specspapiret til S1000R vs S1000RR :redface
Ja dette ser jeg på som synsing og tåkeprat :lol

Men godt å høre at det er andre sykler enn street tripple som gjør det for deg :knegg

Note4

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av mortenolb »

Det som er greia med de RR-syklene, Bjerknez, er at, joda, de har krafta på toppen, men det er ikke dermed sagt at dem IKKE har bunndrag, det er bare sånn at du sliter med å holde deg fast på toppen :P

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Tommas »

Hadde vært gøy å la Lord'en teste sykkelen min. Diverse dyno fra nett viser at de har dyttet på ganske bra med Nm fra bunnen av, i forhold til RR.
Artig å høre hvordan den er sammenliknet med "storebror".


Bilde

Toven

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Toven »

blant annet Z1000 har jo et helt magisk midtdrag :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23378
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Bjerknez »

Se der ja! Nå fikk LordShaft løftet skinkene fra dosetet også :lol

Tommas: Den der blir jeg aldri lei :lol

Uansett... jeg legger diskusjonen død for min del. Har sagt hva jeg mener om S1000R. En fantastisk sykkel på alle måter, men kanskje allikevel ikke noe for meg. Men vi får se :thumleft

Svar