Du har nok et poeng der Lordy.
Vanskelig å beskrive hvorfor det er slik (i mitt tilfelle) men jeg føler nok at jeg har et stort behov for å dele gleden/utsikten etc. med andre, og når jeg ikke får gjort det, så kjører jeg liksom bare videre etter å ha tatt et bilde eller to. Det skal også sies at det ikke så veldig mye i Norge som er nytt for meg når det kommer til natur. Jeg har reist en del i jobbsammenheng for en tid tilbake rundt om i Norge og da har jeg liksom sett alt, opp til flere ganger. Det er fint i Lofoten, men når man er der 5-6 ganger i året så blir det til slutt ikek spennende lenger.
I førsten når jeg fikk sykkellappen så kjørte jeg veldig mye rundt her jeg bor på veier jeg aldri før har kjørt. Det synes jeg var litt givende, men når jeg har kjørt omtrent hver eneste veistubb så blir det liksom ikke så givende lenger. Jomfruturene er også over for min del.
Når jeg skal kjøre mot vestlandet i sommer (Mot Molde) så blir det å kjøre om sørlandet og da er jeg inne i et området jeg ikke har vert så mye og da blir det liksom mer spennende. Jeg klarer også å finne roen langt bedre i ferien. Men allikevel ønsker jeg liksom å dele det jeg opplever og ser.
I sommer blir sannsynlig Cutless med meg på denne turen da han kanskje skal slå følge hele veien mot Molde (da han skal videre til Bartebyen) og det tror jeg blir en fantastisk tur. Jeg kommer til å ta denne turen uansett, men kjenner jeg meg selv rett så vil den bli noe kortet ned hvis jeg må dra helt alene. Men så klart, det blir uansett en flott tur.
Så konklusjonen blir nok som du sier at det er behovet for å dele øyeblikket/opplevelsen med andre som gjør at man heller peiser på litt i stede for å sette seg ned og nyte. Det at jeg kanskje er over middels sosial gjør nok ikke saken bedre. Spesielt hyggelig var det å hilse på kjellv her i forumet på forrige Molde besøk. Jeg har familie der oppe så jeg er så absolutt ikke alene, men det er noe annet å treffe nye mennesker. Jeg danset til og med med kona hans på et utested i Molde. Ingen av oss var vel spesielt edrue, men danse er noe jeg sjelden gjør uansett
Så hvem vet Lordy... ved neste korsvei så kanskje vi tar en svingom også!
Kjellv:
Jeg misunner deg virkelig den roen du har på tur