Haillaisen folkens
Håper virkelig Ojda og Co får bedre vær en meg på turen. Men når det er sagt, har jeg alt i alt hatt en kjekk tur til nå. Det viktigste er å ikke fryse. Men for min del var det å erfare en sånn tur alene ekstremt kjedelig.
Så neste gang, blir å ha med noen som reisefølge.
I dag har jeg nesten ikke hatt regn. Noe som Har vært veldig kjekt. Jeg begynnte å kjede meg på strekningen fra Alta til her jeg er nå. Da kom det også en og annen regnbyge. Det var ikke liv å se en plass på de viddene. Sto snøscootere og ventet over alt på at vinteren skal begynne igjen. Hehe. Vind og regn kom av og til og da guffet jeg på litt. Til slutt var det sånn at det nesten var kjekt å se en bobil.
Planen var egentlig å reise helt opp nå med en gang, men det begynnte å blåse opp og regne kolossalt. Så da ble det forhåndsbestilt varm hytte i Honningsvåg. Veldig koselige folk her og fikk mye tips om været er bra i morgen.
Hadde jeg vært med noen og i tillegg været vert greit, kunne jeg vært her et par dager uten problem.
Det sykeste jeg har opplevd på en stund, var sa jeg kom i godt driv inn mot Honningsvåg her. Skimter noe som kommer i full fart ned fjellsiden på siden av meg. Treffer den nesten. Bråbremser (da jeg så hva det var) og jeg har ikke ABS På min sykkel.....En sykt svær ørn. Kunne ikke annet enn å måpe. Fy f... for et flott syn. Før jeg fikk rota frem kamera var den borte. Fikk forklart her på Campen at flere hadde sett ørn der i det siste. Opplevelse for livet. Traff på en rein bonde også. Han lot meg klappe en rein Hehe. Høres kanskje rart ut men, oss "søringa" som han kalte meg, har lite reinsdyr rundt dørene hjemme. Jeg var veldig fascinert. Spurte hvorfor Stavanger folk var søring, så sa han alt sør fra nordkapp var søringa.
Nå håper jeg min siste dag på vei opp i landet blir fin i morgen. Hvis ikke vender jeg snuten hjemmover.
Traff på en flott gjeng her i dag. Nordkapp tour 2015 sto det på camping vognen. De var fra køln i Tyskland og skulle siste bit til Nordkapp i morgen før de reiste hjem Finnland, Sverige osv. Jeg spurte når de startet turen. Den 3 sier han. Det kan ikke stemme sa jeg og lo, for da startet jeg fra Lindesnes. 3 mai sier han og ler godt Hehe

Ellers lite bilder i dag. Får starte på hjemreisen i morgen.
Kjekk tur, tross noe vått. Truffet mange kjekke folk. Fått mye gode tips her. Skulle opplevd mye mer. Når en er alene så blir ikke alt like spennende. Dessverre.
Elruts
Sent from my iPhone using Tapatalk