Alt handler om trening...
Du har sikkert sett disse police filmene om hvordan amerikanske politifolk viser hva de kan på Victory og Harleymodeller...
Eller hvordan en R fyr blir frakjørt av en Goldwing...
Trening gir mestring, mestring gjør deg tryggere...men alt har en grense, og det handler litt om å forstå hva som skjer med sykkelen også i forhold de fysiske lovene
Beste rådet jeg gir til "ferskinger" som deg er å kjøre så mye som mulig, gjerne mye sving og ekstra mye når det er vått og regn, så du kjenner at sykkelen sitter selv med mye vann på veien.
Men selv jeg som har kjørt mye de seinere åra, ofte 12-18 tusen i året, og på mange rare steder og er antagelig en grei gjenomsnitts biker må ta hensyn når jeg fikk ny sykkel, den oppfører seg annerledes en den gamle....bare å bytte dekk gir sykkelen andre karakterer, og det å kjenne litt på sånne ting er viktig. Så når jeg legger i vei om en uke til kontinentet og alpekjøring blir jeg mer laidback en vanlig selvom jeg sikkert får litt horn i panna da også.
Utlært blir du aldri, men med mye kjøring blir du tryggere, og flinkere til å lese trafikk og gjør litt mindre bommerter, men ..blemmer vil man alltid gjøre, fordi det handler om så små marginer... :-)å
Vi får samles alle sammen en dag vi som skriver her og skravle og kjøre litt en fin sommerkveld. Fredrikstad er jeg ofte på tur til :) Og hele indre Østfold\ samt Vestfold er fine steder å kjøre