Cutless skrev:Da har jeg endelig fått kjøpt meg bil til vinteren. God timing med tanke på at det var minusgrader i natt.
Snasen sak...
Sitter med en følelser av at noen har for mye penger mellom henda...
Gratulerer så mye! Blir mye artig vinterkjøring nå, tenker jeg...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
AJ skrev:
Blir mye artig vinterkjøring nå, tenker jeg...
Vinterkjøring er ikke så veldig artig med slike datamaskiner på hjul. Det blinker over hele dashbordet hver gang det begynner å bli artig. Men dette er kongeskyss ja. Meget oppegående denne
AJ skrev:
Blir mye artig vinterkjøring nå, tenker jeg...
Vinterkjøring er ikke så veldig artig med slike datamaskiner på hjul. Det blinker over hele dashbordet hver gang det begynner å bli artig. Men dette er kongeskyss ja. Meget oppegående denne
Men alle sånne elektroniske assistenter og varslingssystemer bør man vel kunne slå av? Eller...?
(tror en som aldri har hatt nyere bil enn en stusselig Nissan Almera 2003 modell... ).
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
AJ skrev:
Blir mye artig vinterkjøring nå, tenker jeg...
Vinterkjøring er ikke så veldig artig med slike datamaskiner på hjul. Det blinker over hele dashbordet hver gang det begynner å bli artig. Men dette er kongeskyss ja. Meget oppegående denne
Men alle sånne elektroniske assistenter og varslingssystemer bør man vel kunne slå av? Eller...?
(tror en som aldri har hatt nyere bil enn en stusselig Nissan Almera 2003 modell... ).
Da har du faktisk nyere bil enn meg! Jeg gikk i Saab-fella, og satt med en tilårskommen Saab da de gikk konkurs. Resultatet var at over natta falt salgsverdien som en stein. Men min 2002 Saab 9-3 har langt høyere bruksverdi enn salgsverdi, og da får jeg bare beholde den så lenge det sparker liv i den.
Men jo, det er nok mulig å deaktivere noe av elektronikken, jeg håper i hvert fall det.
kjellv skrev:
Da har du faktisk nyere bil enn meg!
Får vel ikke bruke bikerloggen til Cutless om disse tingene, men må bare nevne at Almera'en ble historie og metallskrot i sommer. Og da slo jeg til og kjøpte naboens 1996 mod. VW Passat "Court", som så langt har vist seg som en fantastisk flott bil!
Ikke akkurat topp moderne, men funker som bare det.
En slank bunke tusenlapper og bilen fikk ny fornøyd eier . I hvert så langt .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
AJ skrev:
Snasen sak...
Sitter med en følelser av at noen har for mye penger mellom henda...
Gratulerer så mye! Blir mye artig vinterkjøring nå, tenker jeg...
Takk! Ser nok dyrere ut enn den er. 2004 modell, men bare 100 000 km på klokka, så er veldig fornøyd. Blir nok for sirompa for virkelig morro vinterkjøring. 1990-talls MX-5 som jeg eide for noen vintre siden derimot, det var leketøy
kjellv skrev:Jøss Gratulerer
Den va lækker ja
Takk! Er egentlig BMW-mann, men følte jeg fikk mer for pengene hvis jeg gikk for MB fra denne tidsperioden.
PS: Første bil med automat. Fy flate så hærlig. Aldri manuell igjen!
Cutless skrev:
PS: Første bil med automat. Fy flate så hærlig. Aldri manuell igjen!
Det sier'em de som skaffer seg sykkel med kardang også...
Også ender'em opp med kjedesykler igjen senere
Uansett, koz deg med nybilen .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Det der er jo en flott automobil å ha i vognskjulet
Vi har bla en Merce på tunet her, men det er høyere gubbefaktor på den... en E-klasse fra 2008
Jeg tar fram hatten hver gang jeg skal kjøre en tur i den. Men det er det verd, for himmel og hav for en komfort..
Heldigvis har vi en Audi også, som er mer matchende til horna jeg får i panna av å kjøre Speed Triplen :-)å
Snasen sak dette Cutless
Du er nok mer bilinnterresert enn det jeg er. Hver eneste kilometer i bil ser jeg på som en utrolig kjedelig affære, hehe.
Men bilen så absolutt veldig bra ut
Jeg har hatt både Audi og Mercedes av helt ny årgang. Begge bilene var gode på hver sin måte. Men jeg hadde en VW Touran 20.TDI 170HK'er som var chippet til 220HK'er med DSG (Automat) og alt av utstyr. Den var også blodsenket med 19" felger etc. Rett og slett den beste bilen jeg har eid og den hadde kjørt driten av både Mercedesen og Audien, hehe. Men det var en dieselpurke, med de bakdelene det har.
Bjerknez skrev:Hver eneste kilometer i bil ser jeg på som en utrolig kjedelig affære, hehe.
Det kan absolutt signeres herfra .
Holder av og til på sovne når jeg kjører bil... ...
Men det er litt artig med en retroretarden Passat fra 1996 .
Med en del rare lyser fra bremseskjold som er i ferd med å gå i oppløsning pga av rust, mystiske lyder fra understellet og skikkelig gammaldagse kkjøreegenskaper. Som er med på å holde en våken mens man kjører vogna ...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Nåvel... WD40 er nok lettere tilgjengelig...
Kommer til å bruke litt av begge, tenker jeg.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Hvis jeg skulle kjørt med sykkelen i saltet så er ACF-50 det soleklare valget, siden det sitter godt på. Men når det er snakk om lagring så tenker jeg det er bedre med en lettere/tynnere beskytter, slik at det er greit å få av til våren.