Også har den fått servicetime den 5. august og dermed veldig klar for MCsidens 2020 treff drøye 14 dager senere

Huff det hørtes utrolig kjipt ut, grus på asfalt eller bare grus?Atrox skrev: 20 mai 2020, 21:13 Lagt Vstromen pent ned i grusen... Faen ta grus og litt uoppmerksomhet. Heldigvis montert veltebøyler i vinter så kun den som fikk skader men irriterende nok..
Helt sant :) slikt en lærer utav. Var nå bra det ikke skjedde noe mer med hverken sykkel eller fører :)Atrox skrev: 20 mai 2020, 23:15 Heldigvis bare grus ute i gården, så kun såret stolthet (og en vond arm etter å ha dratt sykkelen opp igjen i drittsinne og halvpanikk). Tror jeg har dratt av noe muskelfibre eller noe. Om ikke annet lærer en noe av slike uhell.
Interessant!kaiu skrev: 29 mai 2020, 19:51 Bytte kjede og drev. Etter ett par timers testtur på asfalt og grus og innom polet ser at bra ut. Ikke bare skrujern og hammer som ble benyttet
![]()
Sjekk Delboys. Ser overkommelig ut, i hvertfall med skikkelig kjedeverktøy. (ca 900 på Biltema)AJ skrev: 29 mai 2020, 20:00Interessant!kaiu skrev: 29 mai 2020, 19:51 Bytte kjede og drev. Etter ett par timers testtur på asfalt og grus og innom polet ser at bra ut. Ikke bare skrujern og hammer som ble benyttet
![]()
Hvor langt hadde det originale kjede- og drev settet gått?
Og hva byttet du til?
Og ikke minst; hvor vanskelig, evt. lett syntes du jobben med å bytte var? Spesielt bytte av framdrevet hvor det er veldig trangt...
Har lekt litt med tanke om å gjøre dette selv, men tror nok jeg bakker ut og lar verkstedet gjøre jobben.
Har dog alt jeg trenger, som kjede og drev, men ikke kjedeverktøy.
Går for CZ 525 SDZZ, lik det sykkelen ble levert med siden dette kjedet nå nærmere seg 40K og funker helt fint fortsatt. Jevn og rykkfri gange og ingen ulyder og få justeringer i løpet av disse kilometerne.
Tok like godt og bestilte kjede- og drevsettniko skrev: 29 mai 2020, 20:54Sjekk Delboys. Ser overkommelig ut, i hvertfall med skikkelig kjedeverktøy. (ca 900 på Biltema)AJ skrev: 29 mai 2020, 20:00Interessant!kaiu skrev: 29 mai 2020, 19:51 Bytte kjede og drev. Etter ett par timers testtur på asfalt og grus og innom polet ser at bra ut. Ikke bare skrujern og hammer som ble benyttet
![]()
Og hva byttet du til?
Og ikke minst; hvor vanskelig, evt. lett syntes du jobben med å bytte var? Spesielt bytte av framdrevet hvor det er veldig trangt...
Har lekt litt med tanke om å gjøre dette selv, men tror nok jeg bakker ut og lar verkstedet gjøre jobben.
Går for CZ 525 SDZZ, lik det sykkelen ble levert med siden dette kjedet nå nærmere seg 40K og funker helt fint fortsatt. Jevn og ryggfri gange og ingen ulyder og få justeringer i løpet av disse kilometerne.
https://www.youtube.com/watch?v=6Yj4sKsguvU
Kjede hadde bare gått 15.000 og drev vet jeg ikke. Byttet kjede styreren i plast tidligere Iår og ville bare bytte alt så jeg vet det er gjort. Det var på tide med drev som var ganske haitenner.AJ skrev: 29 mai 2020, 20:00Interessant!kaiu skrev: 29 mai 2020, 19:51 Bytte kjede og drev. Etter ett par timers testtur på asfalt og grus og innom polet ser at bra ut. Ikke bare skrujern og hammer som ble benyttet
![]()
Og hva byttet du til?
Går for CZ 525 SDZZ, lik det sykkelen ble levert med siden dette kjedet nå nærmere seg 40K og funker helt fint fortsatt. Jevn og rykkfri gange og ingen ulyder og få justeringer i løpet av disse kilometerne.
Vakkert niko! Gratulerer med oppgraderingen. Jeg har også vært lykkelig eier av en TDM900 tidligere. Stabil og god turkompis detteniko skrev: 03 jun 2020, 19:18 Jepp.![]()
I dag blei det ny (ere) TDM. Oppgradering fra -99 850 til 2006 900. Den er ganske strøken. Fin i lakk og plast, gått bare 35.000 og alle servicer er tatt. Den er dreva ned en tann, og det er gjort noen justeringer som skal gi mykere gange. Blant annet er en lukkeklaff i filterboksen kobla ut. En mer moderne sykkel en 850ien, som nå skal få nye dekk og en real vask før den legges ut for salg. Mye billig moro igjen der!
900en skal få midtstøtte, kjedesmører og tankveske. Fullt veskesett og varmeholker fulgte med.
Takk til AJ for godt selskap og kvalifisert dekksparking. Som tidligere eier av nettopp en -06 TDM visste han hva det var lurt å se etter. Vi fant ingen ting å sette fingeren på.900.jpg
Så flott! Den vil jeg veldig gjerne ha. Sender deg PM med adresse. Tusen takk!L-NA skrev: 03 jun 2020, 20:49 Hei niko.
Har du midt støtte til 900?
Jeg spør fordi jeg tror jeg har en liggende i garasjen. Jeg kan se etter i morgen, og event. sende den til deg om du er interessert. Denne kan du da få om du vill. Bare hyggelig om noen kan ha bruk for den.