Gammelgutts gjøren og laden.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

Det ble en halv dagstur idag, Sandvika- Oslo- Tyrigrava- Hurumlandet- Drammen- Hokksund- Eidsfoss- Hof- retning Ænnebu men krysset over til Lågendalen et stykke nedi veien og så til Vindfjelltun. Møtte Evike der og spiste middag.

Det var asfaltarbeid i Lågendalen så jeg spurte Evike om det var mulig å krysse over mot Andebu lenger ned i dalen. Hun foreslo rv 306 mot Høyjord og det var en trang svingete vei, rene berg og dalbanen, morsom vei, men med endel telehiv.

Fra Hijol- Hof- Hanekleivene- Sande- gamle E18 retning Drammen og motorveien hjem. Det har vært en fin ettermiddags/kveldstur, ble 32 mil. :vs

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

jhn skrev:Du e ivrig i tjenesten.Imponerende.70 000 på 2 år :=D>
Kanskje noen skulle tipse f.eks. MC-Avisa eller noe, om at Gammelgutt har tilbakelagt såpass mange km på såpass kort tid?

Er all grunn til å tro at en sånn bragd, for å bruke et slikt ord, egner seg godt til en interessant artikkel i avisa :thumleft
Men jeg vet ikke om Gammelgutt er interessert i det... :8-[

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

CBRdama er vel journalist/skribent i et eller annet? Bikeport.no?
Kanskje hu kan skrive noen ord? :D

:skriver

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Tekst kommer

[album]631[/album]

tekst

[album]632[/album][album]633[/album]

tekst

[album]634[/album]

tekst

[album]635[/album]

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Tror sanneligen Gammelgutt har vært på besøk hos Dexter igjen ;e :thumleft

Gleder oss til teksten :thumleft

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Globe skrev:Tror sanneligen Gammelgutt har vært på besøk hos Dexter igjen ;e :thumleft

Stemmer det! Jeg hadde satt meg godt til rette i godstolen i MCsiden t-skjorte og boxer, beina plassert i fotbad med massasje og fjernkontrollen i handa. Så plutselig "ding-dong". I alle dager, er det jehovas igjen?! Allerede!! Konemor åpna og der sto Gammelgutt. Så da var det bare å hive på vannkokern. Pedikyren gikk likevel som planlagt mens Gammelgutt gikk på autopilot og prata i ett om turen, flate padder og annet snæks :lol

Hyggelig med besøk!

Men nå skal jeg i seng, må tidlig til Oslo i morgen. :vs
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Dexter skrev:
Globe skrev:Tror sanneligen Gammelgutt har vært på besøk hos Dexter igjen ;e :thumleft

Stemmer det! Jeg hadde satt meg godt til rette i godstolen i MCsiden t-skjorte og boxer, beina plassert i fotbad med massasje og fjernkontrollen i handa. Så plutselig "ding-dong". I alle dager, er det jehovas igjen?! Allerede!! Konemor åpna og der sto Gammelgutt. Så da var det bare å hive på vannkokern. Pedikyren gikk likevel som planlagt mens Gammelgutt gikk på autopilot og prata i ett om turen, flate padder og annet snæks :lol

Hyggelig med besøk!

Men nå skal jeg i seng, må tidlig til Oslo i morgen. :vs
:lol :lol :lol
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Da har jeg hatt en ny lunchtur til Setesdalen, startet hjemmefra kl 0700. Eg fekk eit himla veir yvi heia milla Kongsberg og Nutødden, det regnet heilt til Flatdal rett fyri Seljord. Men så klarnet det opp og det ble sol bare sol videre. Fyllte bensin og tømte "tanken", fant fram tørre hansker og skiftet til neoprensokker(padlesokker), de gamle støvlene fra Bullfighter lekker også som en sil. Senere på dagen fikk jeg telefon fra Hansons skinn på Nordby om at det sto et par nye støvler og venter på meg, Lindstrands har godtatt reklamasjonen på de gamle.

Denne gangen tok jeg av på Brunkeberg og kjørte om Nissedal på veien til Setesdal. Spiste litt peanøtter og drakk litt i Nissedal sentrum. Rett syd for Nissedal var noe rart som krøp over veien midt i kjørefeltet, jeg ble sittende og glo på dette rare, det var en frosk. Men plutselig ble den padde.......flat. Det stemmer visst det som sies, at dersom en låser blikket på det en skal unngå, så kjører en rett på det. Klarte ikke å svinge unna. Tok av fra hovedveien ved Froland (trur eg) og tok en liten svingete morsom vei nesten uten trafikk.

Var på Bygland ved ettiden og spiste en bedre lunch med gamle posbestyrerinnen, grillet entrecot med hjemmelaget kålsalat.

Bygland kirke.
[album]631[/album]

Gamle skogskolen der jeg var elev for 40 år siden.
[album]632[/album][album]633[/album]

Stabburet på Ose, som jeg skrev om etter forrige turen.

[album]634[/album]

Dalen Hotell.
[album]635[/album]

Hjemveien gikk over Dalen i Telemark, men før jeg kjørte opp på fjellet stoppet jeg og tok på fleecegenser og regndress, det blåste ganske friskt og kjentes litt kalt. Rett etter Morgedal oppdaget jeg plutselig en "buskmann" i grøften, pokker hadde 95 på meteret, 86 i reell hastighet. Da blir det vel en liten bot tenkte jeg, men så ingen stoppost. I 70 sonen mellom Notodden og Sagrenda rett før Elgsjøen cafè var det jammen en "buskmann" til og nå lå jeg over 80, trodde det var åttisone. Men så ingen stoppost nå heller. Dexter fortalte etterpå at de ofte gjemmer stopposten og at de bare er ute etter "vertsingene" og ikke de som kjører rolig litt over fartsgrensene.

Var som dere sikker forstår, innom Dexter og fikk hjelp til å legge ut disse bildene, det er fortsatt for vanskelig for en slik gammel pc-analfabet som meg. Dexter og Nasseline var like blide som sist, de var visst lettet over at det ikke var noen "vitner" som ringte på?.

Var hjemme igjen kl 2330. 720 km ble det på denne turen.
Il Tempo rundet 36000 km på turen. :mc7

2008;........26000 km
2009;........32000 km
2010;........14000 km
Sist redigert av Gammelgutt den 07 jul 2010, 15:55, redigert 2 ganger totalt.

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Var til Sverige for å hente nye støvler, kjørte innom Bullfighter på veien og klaget på støvlene jeg kjøpte der, de var sprukket i læret og trakk vann. Fikk nye støvler og kjøpte nytt visir til gulhjelmen. Tok en tur om Hyggen og Klokkarstua på Hurumlandet, oslofjordtunnelen og E6 til Svinesund. Fikk hentet nye støvler på Nordby og handlet litt før hjemturen.

Kjørte rv 21, Halden- Ørje. Gamle E18 fra Ørje og svingte av ved Tusenfryd og tok en pause på Tyrigrava. Stedet var stengt men traff en gjeng gamle gutter( ca. på min alder) utenfor. Fikk delt ut flere MC.sidenvisittkort, som jeg fikk av Dexter. Så om Oslo til Sandvika. Det ble bare 350 km. i dag.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ja du Gammelgutt...
du er rett og slett utrolig :knegg
Man kan miste pusten av mindre... :-)

Pollti

Legg inn av Pollti »

Du er nå en stabeis da Gammelgutt ! Skal jeg gi deg oppfriskingsforedrag om Bullshit utstyr ?

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

I dag har jeg vært på besøk i Hamar. Startet hjemmefra kl 1230 og var hjemme igjen kl 2330. Kjørte Sandvika- Vestfossen- gamle kongsbergvei til Kongsberg- Numedal. I Lampeland satt en polltimann med laser`n i sin hand, men fanget ikke gammelgutt. Han satt i et busskur i en 40 sone.

Ved Rødberg tok jeg opp til Tunhovd (Langedrag), veien opp på fjellet her er bratt og svingete. Over til Nesbyen- Gol- Valdres- rv 33 til Gjøvik. Etter Tonsåsen var det et lengre strekk med grusvei pga veiarbeid. Mjøsbrua- Hamar- E 6 til Oslo- Sandvika.

[album]637[/album]
Hadde en liten spisepause sammen med noen ulldotter på Golsfjellet og fyllte bensin og pølser i Gjøvik. Etter Mjøsbrua er det midtdeler helt til Brummundal, hadde en idiot helt opp i hekken hele veien her. Slapp gassen brått 3-4 ganger og bremset ned 1 gang, men dusten tok ikke hintet selv etter flere hilsninger med langfinger`n. Ved Brummundal dro han forbi, men kom bare forbi meg og en bil. La seg deretter ca en billengde bak en bil og trafikken gikk i 90+. Hva er det folk tenker med?. Men fra Stange var det veiarbeid med 70 og 50 fartsgrenser helt til et stykke forbi Minnesund.

Det har vært en fin dag, delvis skyet og ikke for varmt og ikke noe regn. Turen ble på 60 mil. :bananas

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

En liten Harrytur idag. Kjørte innom Smia på veien, to pølser og en kaffe før jeg hastet videre. Tok ferga fra Svelvik og kjørte Klokkarstua- Sætre- oslofjordtunnelen- Ørje- Tòckfors, der jeg handlet bacon, kyllingklubber, skinkestek i skiver og hamburgere. På hjemveien den obligatoriske stoppen på Statoil i Ørje. Gav bort to visittkort der.

Så var det bare solskinn så hjemturen gikk rv 21 via Setskog- Bjørkelangen- Kjeller- Gjelleråsen- ned Groruddalen- Sinsenkrysset- Kjelsås der jeg hilste på en gammel kamerat før jeg reiste hjem.

Nå så ikke Il Tempo særlig presentabel ut, så etter middag måtte jeg ut og vaske og polere frøkna. Så i morgen om det blir sol, skin hu nok på langandes lei. Dagen lille tur ble på 36 mil.
:mc7

2008:.......26000 km
2009:.......32000 km
2010:.......15660 km

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Du er i sannhet en omreisende MCsiden misjonær :knegg måtte dine kilometer bli mange! (og det er dem jo) :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Gammelgutt skrev:I dag har jeg vært på treff hos Evike og Knut-Morten, og det var meget hyggelig. :thumleft Det ble 37 mil.

Il Tempo Petit har rundet 30000 km, er vel innkjørt nå?.

2008:.....26000 km
2009:.....32000 km
2010:.......8225 km
I dag ble det 43 mil. Litt rundomkring og hit og dit, Hurumlandet- Hof- Lågendalen- Hijol- Tønsberg- Åsgårdstrand- Horten- Holmesrand- Drammen- Sandvika. Har skydd motorveier og bare kost meg på småveier.

Nå står det 38000 km på telleren. Fortsatt like moro med MC. :thumleft

2010:.......16000 km

Svar