Ny sykkel i 2014 ?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av SuperMorten »

jongsanim skrev:Du har blitt lurt, den mangler fremhjul :-/

Gratulerer ;)
Sitter sammen med gutten min på 4 når jeg leser her. Når han får se bildet av den flotte, fine, blanke nye GS'en kommer det belærende fra gutten: "Jammen pappa, skjønner han ikke at han har blitt lurt..? Han har jo bare ett hjul.." :lol
Gratulerer med ny flott sykkel :knegg :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av ojda »

SuperMorten skrev:
jongsanim skrev:Du har blitt lurt, den mangler fremhjul :-/

Gratulerer ;)
Sitter sammen med gutten min på 4 når jeg leser her. Når han får se bildet av den flotte, fine, blanke nye GS'en kommer det belærende fra gutten: "Jammen pappa, skjønner han ikke at han har blitt lurt..? Han har jo bare ett hjul.." :lol
Gratulerer med ny flott sykkel :knegg :prf
Dette er helt i tråd med BMW`s tidligere salgskonsept. Forhjulet følger nok med i "Touringpakka". :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

Takk for kommentarer :thumleft Og til dere som er mest opptatt av forhjulet, så er BMW en av dem som (i følge forhandler) pakker sine sykler sikrest. På det syvende bildet skimter man kartongen med forhjulet som henger på ene sideveggen av kassen, så jeg fikk framhjul med uten å betale ekstra. Men det kan hende at det var i touringpakken, jeg bestilte jo alle pakkene for å være på den sikre siden :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Busa Trond »

Tøff med den fargen :thumleft

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av hakhap »

Lurte og på om du ikke hadde penger til fremhjulet :lol
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:Takk for kommentarer :thumleft Og til dere som er mest opptatt av forhjulet, så er BMW en av dem som (i følge forhandler) pakker sine sykler sikrest. På det syvende bildet skimter man kartongen med forhjulet som henger på ene sideveggen av kassen, så jeg fikk framhjul med uten å betale ekstra. Men det kan hende at det var i touringpakken, jeg bestilte jo alle pakkene for å være på den sikre siden :P :p
Hva gjør det sikrest? Ligner veldig på andre merkers shipping crates. Bortsett fra at denne står på en Europall.

Flott sykkel. Gratulere masse!
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

KawaKjetil

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av KawaKjetil »

Gratulerer :thumleft Dette blir bra!

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av hakhap »

Stilig, du blir sikkert kjempe fornøyd :thumleft
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:Takk for kommentarer :thumleft Og til dere som er mest opptatt av forhjulet, så er BMW en av dem som (i følge forhandler) pakker sine sykler sikrest. På det syvende bildet skimter man kartongen med forhjulet som henger på ene sideveggen av kassen, så jeg fikk framhjul med uten å betale ekstra. Men det kan hende at det var i touringpakken, jeg bestilte jo alle pakkene for å være på den sikre siden :P :p
Hva gjør det sikrest? Ligner veldig på andre merkers shipping crates. Bortsett fra at denne står på en Europall.

Flott sykkel. Gratulere masse!
Takk for det. Nei hva som gjør den sikrere enn andre vet jeg ikke. Bare noe forhandleren min fortalte. De hadde mye oftere skader med sine Kawasaki og KTM forsendelser grunnet forpakning.
Men ikke heng deg for mye opp i det ;-) det går vel som oftest bra med de fleste forsendelser.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av biker7 »

Grattis med ny doning. Håper du blir fornøyd med "schnell-panzern". :thumleft
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

biker7 skrev:Grattis med ny doning. Håper du blir fornøyd med "schnell-panzern". :thumleft
Takk. Satser på å bli fornøyd ja, har vært strålende fornøyd med de andre jeg har hatt ;-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23352
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bjerknez »

Denne BMW'en ser jo ut til å være de nmest omtalte sykkelen i den klassen og mitt inntrykk er at den nermest er overlegen de andre. Rett og slett en flott sykkel for dem som liker den type sykkel tror jeg! :)

Ikke helt min stil (ennå vertfall... men smaken kan jo kanskje endre seg?) da jeg enten liker en "cruiser" eller en typisk street bike. Denne BMW'en skal jo i utgangspunktet (hvis jeg har forstått riktig) ha hurtigheten til en streetbike, og kjørekomforten som en cruiser. Ved siden av dette er den jo tydeligvis proppet med tekniske ting som kjørekomputer/cruise kontroll etc. Sistnevnt er jo i utgangspunktet noe som ligger mitt hjerte nært da jeg elsker teknologi, men for meg hadde slikt blitt et faremoment på en sykkel, hehe.

Hvor mye koster en flungende ny BMW GS1200 da med "nødvendig" utstyr som GPS/mulighet for elektronisk justering av dempere etc. samt andre artige ting?

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

Bjerknez skrev:Denne BMW'en ser jo ut til å være de nmest omtalte sykkelen i den klassen og mitt inntrykk er at den nermest er overlegen de andre. Rett og slett en flott sykkel for dem som liker den type sykkel tror jeg! :)

Ikke helt min stil (ennå vertfall... men smaken kan jo kanskje endre seg?) da jeg enten liker en "cruiser" eller en typisk street bike. Denne BMW'en skal jo i utgangspunktet (hvis jeg har forstått riktig) ha hurtigheten til en streetbike, og kjørekomforten som en cruiser. Ved siden av dette er den jo tydeligvis proppet med tekniske ting som kjørekomputer/cruise kontroll etc. Sistnevnt er jo i utgangspunktet noe som ligger mitt hjerte nært da jeg elsker teknologi, men for meg hadde slikt blitt et faremoment på en sykkel, hehe.

Hvor mye koster en flungende ny BMW GS1200 da med "nødvendig" utstyr som GPS/mulighet for elektronisk justering av dempere etc. samt andre artige ting?
BMW R1200GSW får svært mye omtale og ros ja, vinner majoriteten av tester og er vel blitt noe konkurrentene strekker seg etter. Når konkurrentene endelig tar igjen forspranget lager BMW en ny modell ;-) Nei, den siste setningen var litt flåsete, men det kan av og til virke sånn.

Uansett er ikke disse tingene de viktigste for meg, det at sykkelen og sykkeltypen passer meg og mitt ønske er overordnet. Dette er den tredje GS'en min og da er det lett for at det meste annet jeg prøver blir en liten nedtur. Fordelen slik jeg ser det med disse syklene er at de gjør det meste meget bra, og for oss som liker tekniske duppeditter er dette en innertier.

Når det gjelder pris så kommer min sykkel på 270.000,- men da er alt av ekstrautstyr og elektronikk krysset av for. Eneste er forandring av fothvilere, mørk vindskjerm og et par slike småting som man kan kjøpe og montere selv. Men for 250.000,- får man vel det meste og sykkelen starter på 230.000,-

Og mye av elektronikken er definitivt ikke et faremoment så lenge man ikke tror at sykkelen kjører av seg selv :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Busa Trond »

Flott sykkel Bringisen, Gratulerer :thumleft

Det som er litt overraskende er markedsføringa til BMW kontra andre merker på mc messene i år :scratch
Bare se her er en sykkel med ei tagbar dame på som har hatt dårlig med salg.

Bilde


Også her er en utagbar mann på en oppskrytt bestselger. Verden vil bedras :[-X
Hva er det som lurer folk til slike valg :-k

Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av SuperMorten »

Busa Trond skrev:Flott sykkel Bringisen, Gratulerer :thumleft

Det som er litt overraskende er markedsføringa til BMW kontra andre merker på mc messene i år :scratch
Bare se her er en sykkel med ei tagbar dame på som har hatt dårlig med salg.

Bilde


Også her er en utagbar mann på en oppskrytt bestselger. Verden vil bedras :[-X
Hva er det som lurer folk til slike valg :-k

Bilde
Det er forståelig B.Trond. På det første bildet, ser vi bare dama, og glemmer sykkelen fullstendig, mens på det andre bildet... konsentrer vi oss om sykkelen.. :knegg :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar