MCnyheter vi har ventet på...?
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Yamaha har også publisert prisene for 2023 til forhandlerne nå. Men de blir ennå ikke lagt ut offentlig, og det er på grunn av at avgiftene ennå ikke er klare. Det er lagt ut et forslag i forbindelse med Statsbudsjettet, men dette er ennå ikke avklart. Sittende regjering har stilt seg slik at de er nødt til å spørre Lysbakken om lov til hver minste ting før de kan vedta noe..
-
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Bør vi forvente noen vesentlige økninger?kjellv skrev: 14 nov 2022, 21:09 Yamaha har også publisert prisene for 2023 til forhandlerne nå. Men de blir ennå ikke lagt ut offentlig, og det er på grunn av at avgiftene ennå ikke er klare. Det er lagt ut et forslag i forbindelse med Statsbudsjettet, men dette er ennå ikke avklart. Sittende regjering har stilt seg slik at de er nødt til å spørre Lysbakken om lov til hver minste ting før de kan vedta noe..
- Gammelsmurfen
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
I følge regjeringens forslag, ja det er også her "vanlige folk´s tur" (eller nedtur som AJ så fint sa tidligere i høstSilverSmurfer skrev: 15 nov 2022, 18:53Bør vi forvente noen vesentlige økninger?kjellv skrev: 14 nov 2022, 21:09 Yamaha har også publisert prisene for 2023 til forhandlerne nå. Men de blir ennå ikke lagt ut offentlig, og det er på grunn av at avgiftene ennå ikke er klare. Det er lagt ut et forslag i forbindelse med Statsbudsjettet, men dette er ennå ikke avklart. Sittende regjering har stilt seg slik at de er nødt til å spørre Lysbakken om lov til hver minste ting før de kan vedta noe..

Også trafikkavgiften, bare å finne frem kalkulatoren for det er fragmentert og kompleks.
https://www.regjeringen.no/no/tema/okon ... id2929584/
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Denne Regjeringen har vel gang på gang vist oss at begrepet "vanlige folks tur" er opp til dem å definere. Jeg vil ikke uten videre anta at de regner oss motorsyklister som vanlige folk. Det lille partiet SV har klart å manøvrere seg i en posisjon der de har mye makt over Regjeringen, og for å få i havn et Statsbudsjett foregår det mye hestehandel vi ikke får vite så mye om.Gammelsmurfen skrev: 15 nov 2022, 20:18I følge regjeringens forslag, ja det er også her "vanlige folk´s tur" (eller nedtur som AJ så fint sa tidligere i høstSilverSmurfer skrev: 15 nov 2022, 18:53Bør vi forvente noen vesentlige økninger?kjellv skrev: 14 nov 2022, 21:09 Yamaha har også publisert prisene for 2023 til forhandlerne nå. Men de blir ennå ikke lagt ut offentlig, og det er på grunn av at avgiftene ennå ikke er klare. Det er lagt ut et forslag i forbindelse med Statsbudsjettet, men dette er ennå ikke avklart. Sittende regjering har stilt seg slik at de er nødt til å spørre Lysbakken om lov til hver minste ting før de kan vedta noe..).
Også trafikkavgiften, bare å finne frem kalkulatoren for det er fragmentert og kompleks.
https://www.regjeringen.no/no/tema/okon ... id2929584/
Det ligger visst en regel om at Regjeringen kan øke avgifter med inntil 3% uten at det må behandles i Stortinget. Vi kan vel håpe at dette er tilfellet denne gang, men så lenge SV har en finger med i spillet kan vi aldri vite dette. De ønsker jo ellers at mest mulig av folk flest sine penger innkasseres i skatter og avgifter, og så kan de selv bestemme hvordan pengene skal fordeles ut igjen.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Indisk/britiske Royal Enfield har hatt en viss suksess med sin Himalayan 411 her i landet etter at den ble introdusert for noen få år siden.
Siden har både en klassisk 650 og en ensylindret 350 modell funnet veien hit.
Og siste tilskudd er denne cruiseren.
Kanskje den også vil finne sitt entusiastiske kjøpevillige publikum her i landet?
Siden har både en klassisk 650 og en ensylindret 350 modell funnet veien hit.
Og siste tilskudd er denne cruiseren.
Kanskje den også vil finne sitt entusiastiske kjøpevillige publikum her i landet?

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MV Agusta Superveloce 1000 Serie Oro
Neo-retro hypersport visstnok, ante ikke at dette var en klasse men jeg synes herlig selv om Superveloce 800 er vel så pen.

Neo-retro hypersport visstnok, ante ikke at dette var en klasse men jeg synes herlig selv om Superveloce 800 er vel så pen.

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Flott design, må jeg sipingvin skrev: 27 nov 2022, 17:59 MV Agusta Superveloce 1000 Serie Oro![]()
![]()

Aldri hørt om neo-retro hypersport klassen jeg heller, men skal en "skue hunden på hårene" så er det nok antakelig og ikke minst mest sannsynlig at det er Ducati 916 og også til en viss Benelli modell i hine hårde dager det hintes til...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Synes Rush modellen deres er tøff også jeg da, ikke pen men fullstendig bonkers, null forsøk på å være politisk korrekt

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Den der er jo helt rå!pingvin skrev: 27 nov 2022, 18:27 Synes Rush modellen deres er tøff også jeg da, ikke pen men fullstendig bonkers, null forsøk på å være politisk korrekt![]()
![]()
Og... null forsøk på å være politisk korrekt er bare bra, enkelt og greit

Helt enig, og ikke bare rått utseende, 208hk og 300kmt holder på en naken sykkel...unnskyld, neo-retro hyper nakedAJ skrev: 27 nov 2022, 18:32 Den der er jo helt rå!
Og... null forsøk på å være politisk korrekt er bare bra, enkelt og greit.

Venter i spenning på neo-retro hyper adventure fra MV Agusta, da blir det kjøp

- Gammelsmurfen
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Veldig orginal, ser rå ut men absolutt ikke morsom ut å vaske!pingvin skrev: 27 nov 2022, 18:48Helt enig, og ikke bare rått utseende, 208hk og 300kmt holder på en naken sykkel...unnskyld, neo-retro hyper nakedAJ skrev: 27 nov 2022, 18:32 Den der er jo helt rå!
![]()
Venter i spenning på neo-retro hyper adventure fra MV Agusta, da blir det kjøp![]()
Ekstremt mye kriker og kroker, ikke bare fordi den er tettbygd men designet på delene også har mye kanter, hull osv.
Tar ikke den der ut på grusen

Og DERR var vi tilbake på politisk korrektGammelsmurfen skrev: 27 nov 2022, 18:59Veldig orginal, ser rå ut men absolutt ikke morsom ut å vaske!pingvin skrev: 27 nov 2022, 18:48Helt enig, og ikke bare rått utseende, 208hk og 300kmt holder på en naken sykkel...unnskyld, neo-retro hyper nakedAJ skrev: 27 nov 2022, 18:32 Den der er jo helt rå!
![]()
Venter i spenning på neo-retro hyper adventure fra MV Agusta, da blir det kjøp![]()
Ekstremt mye kriker og kroker, ikke bare fordi den er tettbygd men designet på delene også har mye kanter, hull osv.
Tar ikke den der ut på grusen![]()

Men på annen side, foreslo ikke kardang da

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Da er det mye som tyder på at Moto Guzzi Stelvio gjenoppstår
:
https://www.advrider.com/moto-guzzi-to- ... e-stelvio/

- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Med tanke på hva som skjer i bilindustrien vedrørende design så synes jeg mange motorsykkel merker ligger milevis bak. Det er svært då sykler som gir meg en aha opplevelse når det kommer til design. Spesielt Honda er elendig på dette. Men mange andre også.
Se på denne feks.
Man har kåpe i sort plast rundt fronten og sorte skjermer i plast. Hvorfor er det så himla vanskelig for produsent og lakkere disse? Sort plast er det styggeste jeg ser på motorsykler og hører ikke hjemme noe sted. På classic sykler og eldre sykler vil jeg se metall og chrome. På nyere sykler vil jeg se lakkerte flater/plast.
At ett lg annet deksel er av sort plast samt innerskjerm etc. er ok, men å bruke sort plast som en del av blikkfanget er bare veldig trist. Faktisk litt irriterende. Det er en del pr siden biler kom med sorte støtfangere i plast. Jeg tror det er en eller flere grunner til det og en av dem er at det ikke ser pent ut i 2022.
Selv den komunale søpplebøtta er ikke av sort plast. Den er i det minste grønn.
Se på denne feks.
Man har kåpe i sort plast rundt fronten og sorte skjermer i plast. Hvorfor er det så himla vanskelig for produsent og lakkere disse? Sort plast er det styggeste jeg ser på motorsykler og hører ikke hjemme noe sted. På classic sykler og eldre sykler vil jeg se metall og chrome. På nyere sykler vil jeg se lakkerte flater/plast.
At ett lg annet deksel er av sort plast samt innerskjerm etc. er ok, men å bruke sort plast som en del av blikkfanget er bare veldig trist. Faktisk litt irriterende. Det er en del pr siden biler kom med sorte støtfangere i plast. Jeg tror det er en eller flere grunner til det og en av dem er at det ikke ser pent ut i 2022.
Selv den komunale søpplebøtta er ikke av sort plast. Den er i det minste grønn.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
spiller det noen rolle? du hadde ikke kjøpt denne uansett farge eller styling.
Denne ser slik ut for den skal ha elementene som gir gjenkjennelse fra "ur-transalpen" som mange har ventet på.
Personlig kommer jeg aldri til å kjøpe en sykkel som ser ut som den er knekt midt på med en fører i "hakket" som de fleste "adv"syklene og en del touring.
Denne ser slik ut for den skal ha elementene som gir gjenkjennelse fra "ur-transalpen" som mange har ventet på.
Personlig kommer jeg aldri til å kjøpe en sykkel som ser ut som den er knekt midt på med en fører i "hakket" som de fleste "adv"syklene og en del touring.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Bjerknez
- Kontakt:
Mener du denne?mekkern skrev: 17 des 2022, 09:26 spiller det noen rolle? du hadde ikke kjøpt denne uansett farge eller styling.
Her er kåpen og til og med framskjerm lakkert. Denne ser faktisk mer påkostet ut.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Så det, kanskje Guzzi klarer å lage en stor Adventure som faktisk ser OK ut, kommer ikke på noen andre i farten? Om ikke regner Triumph Scrambler 1200 som stor Adventure daAJ skrev: 16 des 2022, 16:38 Da er det mye som tyder på at Moto Guzzi Stelvio gjenoppstår:

-
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Denne synes jeg var pen
Noen som vet om den selges i Norge og hvor mange kubikk ?
Noen som vet om den selges i Norge og hvor mange kubikk ?
Ja, tenker på de over 1000cc, GS1200, KTM 1290, Triumph Tiger 1200 etc.
Mellomklasse er vel blitt opp til 900cc nå til dags og der er det noen jeg synes ser bra ut som Ducati Desert X, Husqvarna 901 Norden Og Honda Africa Twin.
Mellomklasse er vel blitt opp til 900cc nå til dags og der er det noen jeg synes ser bra ut som Ducati Desert X, Husqvarna 901 Norden Og Honda Africa Twin.
- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg trodde 1200-1300 var mellomklasse jeg, men jeg har nok bare andre preferanser... 
Men ja, jeg har mer sansen for DessertX og Norden etc. dem føles mer "ekte" og er mer egnet til formålet enn de store GSA'ene som på en måte blir for tunge og skal "ha alt".

Men ja, jeg har mer sansen for DessertX og Norden etc. dem føles mer "ekte" og er mer egnet til formålet enn de store GSA'ene som på en måte blir for tunge og skal "ha alt".
...men må nesten arrestere meg selv, Africa Twin er jo faktisk 1100cc. Synes Honda klart å lage en tøff og relativt smekkert design. Håper Guzzi ser mer på Honda enn BMW...

- Bjerknez
- Kontakt:
Det er slett ikke den styggeste sykkelen dems det der :)pingvin skrev: 19 des 2022, 07:10 ...men må nesten arrestere meg selv, Africa Twin er jo faktisk 1100cc. Synes Honda klart å lage en tøff og relativt smekkert design. Håper Guzzi ser mer på Honda enn BMW...
![]()
Du har nok langt fremtreden kubikksyke, tilsynelatende er det ingen kur som virker på deg ennå...Bjerknez skrev: 18 des 2022, 23:18 Jeg trodde 1200-1300 var mellomklasse jeg, men jeg har nok bare andre preferanser...

- Bjerknez
- Kontakt:
Haha. Men nå sliter jeg med et problem til. kubikksyken stopper seg nemlig selv siden det ikke finnes serieproduserte motorsykler med mer kubikk.Nomade skrev: 19 des 2022, 19:51Du har nok langt fremtreden kubikksyke, tilsynelatende er det ingen kur som virker på deg ennå...Bjerknez skrev: 18 des 2022, 23:18 Jeg trodde 1200-1300 var mellomklasse jeg, men jeg har nok bare andre preferanser...
Men ja, jeg har mer sansen for DessertX og Norden etc. dem føles mer "ekte" og er mer egnet til formålet enn de store GSA'ene som på en måte blir for tunge og skal "ha alt".![]()