________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Ok men hvilke veger følger du da? Regner med start et stykke av S 42, men videre?
Ikke helt greit å se ut ifra et kart
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Ganske interessant sykkel det der, med den riktige V4-lyden
Men litt sær konstruksjon da, langs-stilt motor, og ser ut til at girkasse er tverrstilt og med kjededrift.
Hadde vel vært enklere og mere naturlig med langs-stilt girkasse og kardangdrift til den motoren....
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
MaxTron skrev:Ganske interessant sykkel det der, med den riktige V4-lyden
Men litt sær konstruksjon da, langs-stilt motor, og ser ut til at girkasse er tverrstilt og med kjededrift.
Hadde vel vært enklere og mere naturlig med langs-stilt girkasse og kardangdrift til den motoren....
Hvorfor gjøre det enkelt, når man kan gjøre det amerikansk!?
MaxTron skrev:Ganske interessant sykkel det der, med den riktige V4-lyden
Men litt sær konstruksjon da, langs-stilt motor, og ser ut til at girkasse er tverrstilt og med kjededrift.
Hadde vel vært enklere og mere naturlig med langs-stilt girkasse og kardangdrift til den motoren....
Hvorfor gjøre det enkelt, når man kan gjøre det amerikansk!?
Ja det ska være sikkert
Kikka litt mere på hjemmesiden, den har kam som ligger inni blokka rett over veiva, og støtstenger opp til ventilene
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
OMAAS skrev:
Den trenger å ha godt med lufttrykk bak, min. 42 psi gjerne 44 for å bli stabil bak.
Når det gjelder vindstøy har jeg satt på Laminar Lip som fungerer bra for meg.
Takker for gode tips, OMAAS
Sjekker lufttrykket i morra.
Laminar Lip kan absolutt være noe å tenke på
Tar en liten historie fra 15 år tilbake.
Jeg stod utenfor butikken en sommerdag da ei jente kom kjørende med en motorsykkel. Jeg så straks at det var for lite luft i forhjulet, og sa det til henne.
Da fikk jeg huden full av kjeft for dårlig utført jobb, for hun hadde hatt sykkelen til service hos oss høsten før....
Hahahaha!!!!
Gratulerer med Stelvio AJ! Jeg har prøvekjørt en slik og koste meg veldig
Bjønnavind skrev:
Gratulerer med Stelvio AJ! Jeg har prøvekjørt en slik og koste meg veldig
Takk for det :-)
Har kjørt vel 800 km med italieneren så langt. 1000 km service neste mandag.
Trives mer og mer med denne sykker'n!
Tror aldri jeg har kjørt en MC som er så 'riktig' rent ergonomisk for meg.
Den virkelig gode MC-følelsen er til å ta og føle på, for å si det sånn, med denne sykker'n
Ingen racer, men du verden! sprek nok når det gjelder!
Det sies at man merker tydelig forskjell på disse syklene etter førstegangsservice. Så det skal bli interessant å se om jeg merker noen forskjell neste mandag
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Bjønnavind skrev:
Gratulerer med Stelvio AJ! Jeg har prøvekjørt en slik og koste meg veldig
Takk for det :-)
Har kjørt vel 800 km med italieneren så langt. 1000 km service neste mandag.
Trives mer og mer med denne sykker'n!
Tror aldri jeg har kjørt en MC som er så 'riktig' rent ergonomisk for meg.
Den virkelig gode MC-følelsen er til å ta og føle på, for å si det sånn, med denne sykker'n
Ingen racer, men du verden! sprek nok når det gjelder!
Det sies at man merker tydelig forskjell på disse syklene etter førstegangsservice. Så det skal bli interessant å se om jeg merker noen forskjell neste mandag
Merkelig...
Hvorfor skulle det være forskjell etter førstegangs service??
Ligger det noen sperrer elektronisk som blir fjernet ved førstegansservice?
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
AJ skrev:
Det sies at man merker tydelig forskjell på disse syklene etter førstegangsservice. Så det skal bli interessant å se om jeg merker noen forskjell neste mandag
Merkelig...
Hvorfor skulle det være forskjell etter førstegangs service??
Ligger det noen sperrer elektronisk som blir fjernet ved førstegansservice?
Det handler vel mer om synkroniseringer/justering av innsprøytning, muligens også ventiljustering og slike ting enn elektroniske sperrer...
Ny olje i motor og kardang kan også gi merkbare, om enn ikke store, forskjeller...
Så får vi se da om det merkes noen forskjell.
Det sies også at Guzzi-motorene gjerne blir bedre og bedre (sprekere og med roligere gange) etter hvert som seg drar på seg kilometre.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
AJ skrev:
Det sies at man merker tydelig forskjell på disse syklene etter førstegangsservice. Så det skal bli interessant å se om jeg merker noen forskjell neste mandag
Merkelig...
Hvorfor skulle det være forskjell etter førstegangs service??
Ligger det noen sperrer elektronisk som blir fjernet ved førstegansservice?
Det handler vel mer om synkroniseringer/justering av innsprøytning, muligens også ventiljustering og slike ting enn elektroniske sperrer...
Ny olje i motor og kardang kan også gi merkbare, om enn ikke store, forskjeller...
Så får vi se da om det merkes noen forskjell.
Det sies også at Guzzi-motorene gjerne blir bedre og bedre (sprekere og med roligere gange) etter hvert som seg drar på seg kilometre.
Hmmm, javell, skal bli artig å høre om det er tydelig merkbart...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
mekkern skrev:
CBR 900r hadde høyest effekt først etter 30 000km.. så noen er litt "trange" til å begynne med..
Nice motorstativ du har handlet forresten.
Jo, takk!
Artig måte å si ting på, må jeg si...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
mekkern skrev:Kan da ikke være altfor overstrømmende da en ikke har slike eminente fremkomstmidler selv må vite...
Alltids mulighet til å skaffe seg slike eminente fremkomstmidler...
Ser for øvrig i forumet-galleriet at 'naboen' vår - guzzi Trøndelag - på årets Norges-treff har bytta ut sin California med en NTX 2011 mod. Samme med Agnes, samboeren hans, som har bytta ut sin Nevada med en Norge 850.
Artig! :-)
Vi prata en den Guzzi der oppe og jammen ble det til at vi begge skaffa oss Stelvio forholdsvis kort tid etter
Antakelig ikke veldig overraskende på noen av oss...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering