
Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Jess.. Det var disse bildene jeg snakket om...
og

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Sikkert artig å kunne skru og fikse sykkelen selv,Intruder må være original,da jeg har ti tomler og ti hjerneceller..



Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Det hjelper absolutt, men skal ikke skryte på meg noe om at jeg er veldig dyktig.. Det jeg kan er selvlært. Jeg hopper i ting, og prøver meg frem. Så har det vert noen bomturer opp igjennom tidene, men det er jo slikt man lærer av... Eller noe sliktIntruder skrev:Sikkert artig å kunne skru og fikse sykkelen selv,Intruder må være original,da jeg har ti tomler og ti hjerneceller..![]()


“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Men trur ikke wrappen og gasseren hjelper på støyen når du bare skal holde jevn gass på 2500 rpm i fri og slippe gassen... 

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Var på besøk hos svigers i dag på sykkel, og svigermor var ute og knipset noen bilder.




“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Nei.. Det må nok større inngrep til. Jeg har fjerna wrappingen og remontert varmeskjolda.. Umulig å si om det faktisk hadde noe effekt på lyden.. I samme venning så hadde jeg ute innmaten av eksosen og gjorde noen vrid der. Hjalp litt, men er nok ikke innen for godkjent lyd enda...mekkern skrev:Men trur ikke wrappen og gasseren hjelper på støyen når du bare skal holde jevn gass på 2500 rpm i fri og slippe gassen...
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
"Uvanlig" lykt du har, den syntes jeg var fin. Hvorfor vil du bytte den ut med Street Figther look ?
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Crinos skrev: Eneste jeg har tenkt litt på, er om den må "armeres" spesielt der feste brakettene/armene går..
Lages den litt tykk i matrialet, kan toppen files flat før sparkling.. -> mindre sparkeljobb. :)
Høres ut som en plan. Jeg har gjort skjermen ferdig og når herdingen er i gang så har jeg puttet ferdige rått tilhogde festeører inn i matta. Når skjermen tas av dekket så borer jeg hull i skjermen og popper festene fast. Så prøvemonteres skjermen og tilpasses mht fester. Deretter støpes festene inn i glassfiber etter å ha blitt klippet til ønsket form.
Som festeører eller hva det nå heter så bruker jeg blikk kapp som jeg bommer hos den lokale blikkenslageren. Ønsker du karbon utseende så ordnes det med tape fra Eiker Motorshop


- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Den er fin å se på. Men har SVÆRT dårlig lys. Den kaster et rektangulært lysfelt, som ikke er særlig stort, og som gjør at det å kjøre om natta er mindre gøy.Pollti skrev:"Uvanlig" lykt du har, den syntes jeg var fin. Hvorfor vil du bytte den ut med Street Figther look ?
I tillegg liker jeg doble lyktre, og har alltid hatt lyst på, men har aldri hatt en sykkel hvor det har passet inn før nå!

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Hadde en tur opp til Iveland i dag.. Ikke noe særlig spennende kjøring, men la ut hele videoen for å demonstrere hvor tøft det er med ContourGPS. Her får man fart og høyde over havet, samt video og hvor man er på kartet... Litt artig må jeg selv få lov til å si! :)
PS: Jeg kjørte veldig pent og pyntelig siden fruen satt på.
PS: Jeg kjørte veldig pent og pyntelig siden fruen satt på.

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Heisan. :-)
Kunne dette vært kjekt å ha liggende?
http://www.blocket.se/kalmar/Besiktning ... m?ca=5&w=3
Kunne dette vært kjekt å ha liggende?
http://www.blocket.se/kalmar/Besiktning ... m?ca=5&w=3
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39731
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Flott video! :-) Harley-lyden er heller ikke så verst...
Takk for turen
Fikk veldig lyst til å ta meg en tur selv da jeg kikket på denne!

Takk for turen

Fikk veldig lyst til å ta meg en tur selv da jeg kikket på denne!
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Dette så absolutt ut som noe jeg kunne ha behov for ja... Takker og bukker!tomsnes skrev:Heisan. :-)
Kunne dette vært kjekt å ha liggende?
http://www.blocket.se/kalmar/Besiktning ... m?ca=5&w=3

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Det å kjøre Harley er både og... Det er en ubeskrivelig lidenskap mens man kjører...
Men kan virkelig være noe herk når ting går galt.. For det GJØR DET... Det er aldri snakk om OM det går galt... Det er snakk om NÅR det går galt...
og i dag gikk det galt for meg..
Jeg hadde vert innom banken entur, fordi denne karen fremdeles brukte DigiPass for pålogging til nettbank.
Da jeg starter opp igjen inne i parkeringsplassen til banken hører jeg at innslaget til starteren har hengt seg opp. Dvs, den går kontinuerlig.
Jeg tenkte at jeg måtte får kjørt til nærmeste bakketopp for så stoppe og se om jeg fikk hamret løs innslaget. Noe som har pleid å fungere tidligere, og bakken er rett og slett for å trille sykkelen igang igjen. Siden starteren går kontinuerlig. Selv om tenninga er tatt av. (Geniene hos Harley har latt det stå strøm til selve start motoren kontinuerlig, og den aktiveres med at start drevet dras ut og inn på start kransen)...
Etter å ha hamret, banket og ristet, samt prøvd å dytte opp, snu og trille igang dråget måtte jeg kapitulere og kaste inn håndkledet..
Ringer til Viking som bruker ca 30 minutter på å komme.
I mellom tiden stopper en Politi bil og de lurte på om alt var OK, og om det var noe de kunne hjelpe med. Jeg takket pent og sa jeg allerede hadde fått en full ukes mosjon med å sku sykkelen opp bakken x antall ganger og nå ventet på Viking.
Politiet var veldig hyggelige, og jeg er glad for at dem stoppet... Det som ER besynderlig.
På den tiden jeg stod der i veikanten.. Passerte det selvsagt "ørten" biler, et godt utvalg av motorsykler og en del ATVer.. INGEN av dem stoppet...
Er det bare meg som er Old-school og forventer at folk skal stoppe og spørre om det trengs hjelp?
Hadde jeg sett ut som en super sinna kar, hadde jeg forstått det, men Lindstrand kjørebukser og en t-skjorte med Budapest logo er vell ikke det mest avskremmende? (om da ikke den store nesa skremmer folket vekk da)..
Uansett.. Jeg ble henta av Viking, og det var en vaske ekte Harley entusiast som hentet meg.. Så hele turen hjem fra byen og til Samkom gikk i Harley snakking.
Nå er det straks middags tid, og etterpå er det på tide å skru opp primæren og se om det må oljes/smøres/fettes opp på ett eller anna, siden starteren ikke trekkes tilbake igjen...
Dette har hendt meg før ser dere.. men da har jeg alltid fått banket/ristet/hamret løs innslaget..
Så nå vurderer jeg sterkt å bytte hele solenoiden mot denne saken her:

http://www.bikeline.se/sv/artiklar/star ... 84-88.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Men kan virkelig være noe herk når ting går galt.. For det GJØR DET... Det er aldri snakk om OM det går galt... Det er snakk om NÅR det går galt...
og i dag gikk det galt for meg..
Jeg hadde vert innom banken entur, fordi denne karen fremdeles brukte DigiPass for pålogging til nettbank.
Da jeg starter opp igjen inne i parkeringsplassen til banken hører jeg at innslaget til starteren har hengt seg opp. Dvs, den går kontinuerlig.
Jeg tenkte at jeg måtte får kjørt til nærmeste bakketopp for så stoppe og se om jeg fikk hamret løs innslaget. Noe som har pleid å fungere tidligere, og bakken er rett og slett for å trille sykkelen igang igjen. Siden starteren går kontinuerlig. Selv om tenninga er tatt av. (Geniene hos Harley har latt det stå strøm til selve start motoren kontinuerlig, og den aktiveres med at start drevet dras ut og inn på start kransen)...
Etter å ha hamret, banket og ristet, samt prøvd å dytte opp, snu og trille igang dråget måtte jeg kapitulere og kaste inn håndkledet..
Ringer til Viking som bruker ca 30 minutter på å komme.
I mellom tiden stopper en Politi bil og de lurte på om alt var OK, og om det var noe de kunne hjelpe med. Jeg takket pent og sa jeg allerede hadde fått en full ukes mosjon med å sku sykkelen opp bakken x antall ganger og nå ventet på Viking.
Politiet var veldig hyggelige, og jeg er glad for at dem stoppet... Det som ER besynderlig.
På den tiden jeg stod der i veikanten.. Passerte det selvsagt "ørten" biler, et godt utvalg av motorsykler og en del ATVer.. INGEN av dem stoppet...
Er det bare meg som er Old-school og forventer at folk skal stoppe og spørre om det trengs hjelp?
Hadde jeg sett ut som en super sinna kar, hadde jeg forstått det, men Lindstrand kjørebukser og en t-skjorte med Budapest logo er vell ikke det mest avskremmende? (om da ikke den store nesa skremmer folket vekk da)..

Uansett.. Jeg ble henta av Viking, og det var en vaske ekte Harley entusiast som hentet meg.. Så hele turen hjem fra byen og til Samkom gikk i Harley snakking.
Nå er det straks middags tid, og etterpå er det på tide å skru opp primæren og se om det må oljes/smøres/fettes opp på ett eller anna, siden starteren ikke trekkes tilbake igjen...
Dette har hendt meg før ser dere.. men da har jeg alltid fått banket/ristet/hamret løs innslaget..
Så nå vurderer jeg sterkt å bytte hele solenoiden mot denne saken her:

http://www.bikeline.se/sv/artiklar/star ... 84-88.html" onclick="window.open(this.href);return false;
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Fin beskrivelse,og innbiller meg at JEG ville ha stoppet,om ikke for annet så for å tilby telefonhjelp eller
hjelpe å skyve..
Og jeg kunne nok vist min overlegenhet ved å sjekke at det var bensin...
hjelpe å skyve..
Og jeg kunne nok vist min overlegenhet ved å sjekke at det var bensin...

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;