Dette har det vært spekulert i mange ganger.dypen skrev: 03 aug 2020, 22:41
Henter opp gammelt innlegg da AJ kommenterer Pirelli dekkene som ble levert på hans nye mc. Har registrert det samme på min, trapping på fordekk og slitt bakdekk med økende tendens til sporing mot tidligere gikk den på skinner :)
Konfronterte forhandler med rask slitasje av dekk hvor de bekrefter at fabrikkmontert dekk har mindre gummi vs ordinære dekk som selges. Unntaket var dekkonline som kjøper opp overskudds partier av fabrikkdekk som har mindre gummi. Er det hold i dette?
Og mange har tilbakevist mer eller mindre overbevisende, kanskje (

Dette skal jeg på ingen måte ta noen stilling til.
Jeg har kjøpt fra dekkonline kun en gang og Avondekket jeg da fikk holdt så lenge jeg forventet av et nytt dekk.
Siden har jeg forholdt meg til fysiske og lokale dekkforhandlere og aldri opplevd noe negativt med unntak av en gang hvor flensen i den ene eikefelgen på den den forrige KTM'en punkterte da det nye dekket ble montert. Fikk for øvrig en grei kompensasjon for dette...
Ellers ingen negative erfaringer annet enn at ulike dekk slites forskjellig.
Av de jeg har hartt på mine sykler så langt er en gammel Bridgestone Battlax modell på Moto Guzzi Stelvio 1200 og Mitas Terra Force-R på min nåværende KTM 1290 S de beste jeg har hatt i forhold til slitestyrke og feste på vårt og tørt.
Med Conti (husker ikke typebetegnelsen i farten...), som, en god nummer tre.
Michelin, Pirelli og Metzeler styrer jeg glatt unnna...