spørsmål rundt yamaha mt-07
- arcticviking
- Innlegg: 93
- Registrert: 30 mai 2017, 09:45
- Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Jeg tror at med et comfort sete og en tour vindskjerm så kunne jeg ha kjørt all day.
også på motorvei.
Regner med å ha min mt07 i 2 sesonger, så får vi se hva det blir etter det.
også på motorvei.
Regner med å ha min mt07 i 2 sesonger, så får vi se hva det blir etter det.
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
MT-07 funker overraskende bra til lengre turer også. Tror vi klokka 1600ish km på 5 dager i sommer. Ja jeg hadde vondt den siste dagen, men det risikerer du med hvilken som helst sykkel :)
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Det koster såpass ja? Jeg kjøpte et brukt sett med både pasasjer og førersete for 1000kr. Han jeg kjøpte det av hadde bestilt det på en fransk nettside.... Men vist du vet at du skal kjøre noen sesonger på samme sykkel, så er det nok verdt det.tormodg skrev: 08 aug 2017, 13:59Så du anbefaler det? Det koster vel ca 2500,-, er det verdt penga? :)Jona88 skrev: 07 aug 2017, 23:24Her var det mye jeg kjente meg igjenn iarcticviking skrev: 07 aug 2017, 15:08 -SETET, jeg har så ont ræva!!det skal godt hjøres å sitte mer en 2 timer av gangen på sykkelen.langtur=hyppige kaffepauseralt fra stusselig eksos til giroverføring.... Når det gjelder setet, så er jo det en hard opplevelse...
Jeg fikk tak i "komfortsete" til min sykkel. Et sete med litt mere polstring som hjalp godt på langturen jeg kjørte i ferien.
- arcticviking
- Innlegg: 93
- Registrert: 30 mai 2017, 09:45
- Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Noen som har kjøpt tail tidy til mt07 på ebay? Ser dem har flere til 300-500kr. Frister veldig, med tanke på at yamaha sitt eget skiltoppheng koster 1200kr. Men usikker på kvalitet. Noen som har kjøpt slik på ebay og har erfaringer? Og Kansje bilde av hvordan det ble seende ut.
- arcticviking
- Innlegg: 93
- Registrert: 30 mai 2017, 09:45
- Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Tok en vask av 07'en idag å må si jeg er skuffet over å finne rust på en 2mnd gammel sykkel. Rust i sveisen på svingarmen og i begge ender av styret. Noe rust på nede støtten, men det er kansje vanlig.
Kan og nevne at plasten riper utrolig lett. Vasket over den med svamp uten særlig trykk. Fikk masse vaskeriper
begynner å merke at dette er en billig sykkel som er laget av billige materialer.
Også masse riper på display skjermen. Den har jeg ikke vært borti siden jeg kjøpte sykkelen, men virker å være laget av en slags mjuk plastikk.
Hadde den ikke vært så morro å kjøre så hadde den blidd lagt ut på finn.no ikveld.
Kjenner det er litt love/hate med mt 07
Kan og nevne at plasten riper utrolig lett. Vasket over den med svamp uten særlig trykk. Fikk masse vaskeriper
Også masse riper på display skjermen. Den har jeg ikke vært borti siden jeg kjøpte sykkelen, men virker å være laget av en slags mjuk plastikk.
Hadde den ikke vært så morro å kjøre så hadde den blidd lagt ut på finn.no ikveld.
Kjenner det er litt love/hate med mt 07
- BC45
- Innlegg: 621
- Registrert: 24 mai 2017, 18:37
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
- Bosted: Bærum
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Det er ikke noe hyggelig når ripene kommer, men det kan heldigvis lett fjernes ved polering eller i værste fall med rubbing. Laget med klarlakk er nok ganske tynt, så jeg ville ikke rubbet før det er nødvendig og ikke altfor ofte. Jeg har ikke noe god erfaring med svamp fordi skitten fester seg veldig lett i den. Jeg synes er bedre med fiberkluter- da trenger du ikke såpe engang hvis ikke sykkelen er så veldig skitten. Jeg spyler også skikkelig før jeg bruker klut, så jeg slipper å gni i den groveste skitten. Jeg tipper det vil bli ganske så bra igjen bare med litt polering.arcticviking skrev: 23 aug 2017, 21:52 Tok en vask av 07'en idag å må si jeg er skuffet over å finne rust på en 2mnd gammel sykkel. Rust i sveisen på svingarmen og i begge ender av styret. Noe rust på nede støtten, men det er kansje vanlig.
Kan og nevne at plasten riper utrolig lett. Vasket over den med svamp uten særlig trykk. Fikk masse vaskeriperbegynner å merke at dette er en billig sykkel som er laget av billige materialer.
Også masse riper på display skjermen. Den har jeg ikke vært borti siden jeg kjøpte sykkelen, men virker å være laget av en slags mjuk plastikk.
Hadde den ikke vært så morro å kjøre så hadde den blidd lagt ut på finn.no ikveld.
Kjenner det er litt love/hate med mt 07![]()
-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Bosted: Fredrikstad
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Polering avhenger av at lakken er blank i utgangspunktet. Den svarte MT-07 er vell matt i lakken?BC45 skrev: 23 aug 2017, 22:15Det er ikke noe hyggelig når ripene kommer, men det kan heldigvis lett fjernes ved polering eller i værste fall med rubbing. Laget med klarlakk er nok ganske tynt, så jeg ville ikke rubbet før det er nødvendig og ikke altfor ofte. Jeg har ikke noe god erfaring med svamp fordi skitten fester seg veldig lett i den. Jeg synes er bedre med fiberkluter- da trenger du ikke såpe engang hvis ikke sykkelen er så veldig skitten. Jeg spyler også skikkelig før jeg bruker klut, så jeg slipper å gni i den groveste skitten. Jeg tipper det vil bli ganske så bra igjen bare med litt polering.arcticviking skrev: 23 aug 2017, 21:52 Tok en vask av 07'en idag å må si jeg er skuffet over å finne rust på en 2mnd gammel sykkel. Rust i sveisen på svingarmen og i begge ender av styret. Noe rust på nede støtten, men det er kansje vanlig.
Kan og nevne at plasten riper utrolig lett. Vasket over den med svamp uten særlig trykk. Fikk masse vaskeriperbegynner å merke at dette er en billig sykkel som er laget av billige materialer.
Også masse riper på display skjermen. Den har jeg ikke vært borti siden jeg kjøpte sykkelen, men virker å være laget av en slags mjuk plastikk.
Hadde den ikke vært så morro å kjøre så hadde den blidd lagt ut på finn.no ikveld.
Kjenner det er litt love/hate med mt 07![]()
Svamp kan være veldig bra det, men da må det være av kvalitet. Dvs. dritten går dypt inn i svampen, slik at den ikke blir liggende på utsiden og derav dratt utover lakken hvor skader skapes. Rask skylling, gjerne gniing mot gritguard og svampen tømmer for drit :)
- arcticviking
- Innlegg: 93
- Registrert: 30 mai 2017, 09:45
- Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Var veldig forsiktig og tok forvask og avfetting først for å være helt sikker på at jeg ikke skulle gni skitt og støv utover. Aldri vært borti å lage riper så lett før.
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Som jeg har nevnt ørten ganger tidligere så er ikke MT09 og 07 de syklene det oser opplevd kvalitet av med tanke på materialvalg. Jeg har vasket bimmern utallige ganger og enda kan man ikke skimte en eneste ripe i displayet mitt, selv om det er av plast.arcticviking skrev: 23 aug 2017, 21:52 Tok en vask av 07'en idag å må si jeg er skuffet over å finne rust på en 2mnd gammel sykkel. Rust i sveisen på svingarmen og i begge ender av styret. Noe rust på nede støtten, men det er kansje vanlig.
Kan og nevne at plasten riper utrolig lett. Vasket over den med svamp uten særlig trykk. Fikk masse vaskeriperbegynner å merke at dette er en billig sykkel som er laget av billige materialer.
Også masse riper på display skjermen. Den har jeg ikke vært borti siden jeg kjøpte sykkelen, men virker å være laget av en slags mjuk plastikk.
Hadde den ikke vært så morro å kjøre så hadde den blidd lagt ut på finn.no ikveld.
Kjenner det er litt love/hate med mt 07![]()
Man får stort sett ett hva man betaler. Sånn er det bare. Der Yamaha har satset 100% tror jeg er på teknisk kvalitet. Det viser jo statistikken også. Selv om jeg synes jeg har hørt veldig mye om ulyder fra folk her inne som eier MT09/07/MT10. Men de ulydene bør jo ikke ha noe å si for driftsikkerheten sånn sett så klart...
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Jo flere duppeditter sykkelen har jo større er sjansen for at feil dukker opp.
- BC45
- Innlegg: 621
- Registrert: 24 mai 2017, 18:37
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
- Bosted: Bærum
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Jeg har ikke noe å utsette på kvaliteten på min mt-09, ikke i det hele tatt. Det er ikke valgt komponenter av dyreste sort, men det betyr ikke at kvaliteten er dårlig av den grunn. Dårlig kvalitet er når noe fort går i stykker. Det er mulig at lakken er bedre på de europeiske syklene, slik er det i hverfall med japanske biler kontra tyske biler. Japse-syklene har i hvertfall jevnt over meget god kvalitet, ikke uten grunn at de tør å ha 5 års garanti på syklene sine. Det er en av årsakene til at jeg ikke kjører BMW eller andre sykler med 2 års garanti.Bjerknez skrev: 24 aug 2017, 11:22 Som jeg har nevnt ørten ganger tidligere så er ikke MT09 og 07 de syklene det oser opplevd kvalitet av med tanke på materialvalg. Jeg har vasket bimmern utallige ganger og enda kan man ikke skimte en eneste ripe i displayet mitt, selv om det er av plast.
Man får stort sett ett hva man betaler. Sånn er det bare. Der Yamaha har satset 100% tror jeg er på teknisk kvalitet. Det viser jo statistikken også. Selv om jeg synes jeg har hørt veldig mye om ulyder fra folk her inne som eier MT09/07/MT10. Men de ulydene bør jo ikke ha noe å si for driftsikkerheten sånn sett så klart...
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Garantien dekker så vidt jeg vet ikke vaskeriper i plast. Dette går kun på ens egen oppfatning av sykkelen. Noe jeg ser på som ganske viktig. Yamaha har truffet en god balansegang tror jeg. Man blir fristet nok grunnet forholdsvis lav pris og motor og drivverk er i toppklasse (i følge statistikken). Resten er så som så etter mine synsinger. Det holder sammen, men man får ikke gåsehud.BC45 skrev: 24 aug 2017, 12:10Jeg har ikke noe å utsette på kvaliteten på min mt-09, ikke i det hele tatt. Det er ikke valgt komponenter av dyreste sort, men det betyr ikke at kvaliteten er dårlig av den grunn. Dårlig kvalitet er når noe fort går i stykker. Det er mulig at lakken er bedre på de europeiske syklene, slik er det i hverfall med japanske biler kontra tyske biler. Japse-syklene har i hvertfall jevnt over meget god kvalitet, ikke uten grunn at de tør å ha 5 års garanti på syklene sine. Det er en av årsakene til at jeg ikke kjører BMW eller andre sykler med 2 års garanti.Bjerknez skrev: 24 aug 2017, 11:22 Som jeg har nevnt ørten ganger tidligere så er ikke MT09 og 07 de syklene det oser opplevd kvalitet av med tanke på materialvalg. Jeg har vasket bimmern utallige ganger og enda kan man ikke skimte en eneste ripe i displayet mitt, selv om det er av plast.
Man får stort sett ett hva man betaler. Sånn er det bare. Der Yamaha har satset 100% tror jeg er på teknisk kvalitet. Det viser jo statistikken også. Selv om jeg synes jeg har hørt veldig mye om ulyder fra folk her inne som eier MT09/07/MT10. Men de ulydene bør jo ikke ha noe å si for driftsikkerheten sånn sett så klart...
Nå mener jeg ikke å trekke frem Bimmern som et godt eksempel. Den har også sine svakheter, men riper i plast etter vask får jeg ikke.
At det er flere feil på en BMW kontra en Yamaha kan komme av mange ting tror jeg. Det er jo en del mer elektronikk og duppeditter på en S1000R kontra en MT09 og dermed øker også faren for at noe går i stykker. Jo enklere det er jo lenger holder det. Stort sett.
Men bare mine tanker og synsinger dette.
- arcticviking
- Innlegg: 93
- Registrert: 30 mai 2017, 09:45
- Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Spørsmål.
Har et brukt komplett arrow anlegg på hånden. Det har stådd på en 2016 mod. Kan jeg bruke det på min 2017 mod?
Har et brukt komplett arrow anlegg på hånden. Det har stådd på en 2016 mod. Kan jeg bruke det på min 2017 mod?
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Anlegget passer. Det er ingen mekaniske forskjeller om gjør at det ikke passer. Men 2016 er Euro3 og 2017 er Euro4. Om anlegget er typegodkjent for Euro3 er det ikke sikkert at det er det for Euro4 fordi sykkelen har en annen typekode og serienummer.arcticviking skrev: 24 okt 2017, 15:43 Spørsmål.
Har et brukt komplett arrow anlegg på hånden. Det har stådd på en 2016 mod. Kan jeg bruke det på min 2017 mod?
- arcticviking
- Innlegg: 93
- Registrert: 30 mai 2017, 09:45
- Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Så med andre ord så vil det passe sånn fysisk , men vil ikke være "godkjent"? Dette har sikkert vært diskutert før, men må jeg oppdatere ecu, eller er det bare å montere og kjøre?
- BC45
- Innlegg: 621
- Registrert: 24 mai 2017, 18:37
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
- Bosted: Bærum
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Arrow-anlegget er ikke godkjent av Yamaha, men sjansen for å skade motoren tror jeg er svært liten. Hvis det allikevel skulle skje og ditt Yamaha-verksted finner det sannsynlig at ekosanlegget er årsaken til skaden, så vil det kunne gå utover garantien.
Det er ikke noe problemer med å bare montere og kjøre, men å tune ecu hos noen som kan det er det beste for motoren din uansett. Problemet er at du kan miste garantien hvis du tukler med ecu`n også. Du får med andre ord ikke gjøre noen som helst med sykkelen din uten at du kjøper og monterer noe som står i Yamaha sin egen tilbehørskatalog.
Jeg for min del konkluderte med at risikoen for at arrow-eksosen til min mt-09 skulle gjøre noen skade var så minimal at jeg tok sjansen allikevel. For at motoren ikke skulle gå enda magrere med ny eksos, enn den gjorde i utgangspunktet, så monterte jeg Boosterplug.
Med den slapp jeg ettertenning og motoren virket mye mer tilfreds med ørlittegrann mer bensin på lavt turtall og under akselerasjon.
Det er ikke noe problemer med å bare montere og kjøre, men å tune ecu hos noen som kan det er det beste for motoren din uansett. Problemet er at du kan miste garantien hvis du tukler med ecu`n også. Du får med andre ord ikke gjøre noen som helst med sykkelen din uten at du kjøper og monterer noe som står i Yamaha sin egen tilbehørskatalog.
Jeg for min del konkluderte med at risikoen for at arrow-eksosen til min mt-09 skulle gjøre noen skade var så minimal at jeg tok sjansen allikevel. For at motoren ikke skulle gå enda magrere med ny eksos, enn den gjorde i utgangspunktet, så monterte jeg Boosterplug.
Med den slapp jeg ettertenning og motoren virket mye mer tilfreds med ørlittegrann mer bensin på lavt turtall og under akselerasjon.
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Jeg fant en sånn på min nye 2018 modell. Den skal nok være der, men jeg har nappa den ut. Tenkte at dette var noe som var glemt på klargjøringa jeg å.
Lurer på om det er noe som skal forhindre vannsprut inn mot det elektriske anlegget?
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Noen som har klart å fikse den kjede lyden arcticviking snakket om ifjor? :)
https://www.youtube.com/watch?v=COT9EnM2NEo slik som denne.
https://www.youtube.com/watch?v=COT9EnM2NEo slik som denne.
-
- Innlegg: 1
- Registrert: 18 jun 2019, 17:47
- Motorsykkelen din: yamaha mt 07 2019
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
"Problemet" med kjedelyd eksisterer fremdeles på min helt nye 2019 modell
forøvrig er jeg helt enig i alle positive/negstive opplevelsene med sykkelen som ble nevnt lenger opp. Mye løses med ørepropper når dere kjører.
Sent fra min LG-H870 via Tapatalk

Sent fra min LG-H870 via Tapatalk
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Ingen metallisk kjedelyd som den på videoen i innlegget til Niklass24 på KTM'en min.
Men forskjellen på min sykkel og MT-07 kan kanskje være lyddempende frontdrev?
Dvs. drev med montert gummiring for nettopp å dempe drivverksstøy, på samme måte som dette Ognobene drevet:
Men forskjellen på min sykkel og MT-07 kan kanskje være lyddempende frontdrev?
Dvs. drev med montert gummiring for nettopp å dempe drivverksstøy, på samme måte som dette Ognobene drevet:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.