Nei.. Det må nok større inngrep til. Jeg har fjerna wrappingen og remontert varmeskjolda.. Umulig å si om det faktisk hadde noe effekt på lyden.. I samme venning så hadde jeg ute innmaten av eksosen og gjorde noen vrid der. Hjalp litt, men er nok ikke innen for godkjent lyd enda...mekkern skrev:Men trur ikke wrappen og gasseren hjelper på støyen når du bare skal holde jevn gass på 2500 rpm i fri og slippe gassen...
Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
"Uvanlig" lykt du har, den syntes jeg var fin. Hvorfor vil du bytte den ut med Street Figther look ?
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Crinos skrev: Eneste jeg har tenkt litt på, er om den må "armeres" spesielt der feste brakettene/armene går..
Lages den litt tykk i matrialet, kan toppen files flat før sparkling.. -> mindre sparkeljobb. :)
Høres ut som en plan. Jeg har gjort skjermen ferdig og når herdingen er i gang så har jeg puttet ferdige rått tilhogde festeører inn i matta. Når skjermen tas av dekket så borer jeg hull i skjermen og popper festene fast. Så prøvemonteres skjermen og tilpasses mht fester. Deretter støpes festene inn i glassfiber etter å ha blitt klippet til ønsket form.
Som festeører eller hva det nå heter så bruker jeg blikk kapp som jeg bommer hos den lokale blikkenslageren. Ønsker du karbon utseende så ordnes det med tape fra Eiker Motorshop


- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Den er fin å se på. Men har SVÆRT dårlig lys. Den kaster et rektangulært lysfelt, som ikke er særlig stort, og som gjør at det å kjøre om natta er mindre gøy.Pollti skrev:"Uvanlig" lykt du har, den syntes jeg var fin. Hvorfor vil du bytte den ut med Street Figther look ?
I tillegg liker jeg doble lyktre, og har alltid hatt lyst på, men har aldri hatt en sykkel hvor det har passet inn før nå!

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Hadde en tur opp til Iveland i dag.. Ikke noe særlig spennende kjøring, men la ut hele videoen for å demonstrere hvor tøft det er med ContourGPS. Her får man fart og høyde over havet, samt video og hvor man er på kartet... Litt artig må jeg selv få lov til å si! :)
PS: Jeg kjørte veldig pent og pyntelig siden fruen satt på.
PS: Jeg kjørte veldig pent og pyntelig siden fruen satt på.

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Heisan. :-)
Kunne dette vært kjekt å ha liggende?
http://www.blocket.se/kalmar/Besiktning ... m?ca=5&w=3
Kunne dette vært kjekt å ha liggende?
http://www.blocket.se/kalmar/Besiktning ... m?ca=5&w=3
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39835
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Flott video! :-) Harley-lyden er heller ikke så verst...
Takk for turen
Fikk veldig lyst til å ta meg en tur selv da jeg kikket på denne!

Takk for turen

Fikk veldig lyst til å ta meg en tur selv da jeg kikket på denne!
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Dette så absolutt ut som noe jeg kunne ha behov for ja... Takker og bukker!tomsnes skrev:Heisan. :-)
Kunne dette vært kjekt å ha liggende?
http://www.blocket.se/kalmar/Besiktning ... m?ca=5&w=3

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Det å kjøre Harley er både og... Det er en ubeskrivelig lidenskap mens man kjører...
Men kan virkelig være noe herk når ting går galt.. For det GJØR DET... Det er aldri snakk om OM det går galt... Det er snakk om NÅR det går galt...
og i dag gikk det galt for meg..
Jeg hadde vert innom banken entur, fordi denne karen fremdeles brukte DigiPass for pålogging til nettbank.
Da jeg starter opp igjen inne i parkeringsplassen til banken hører jeg at innslaget til starteren har hengt seg opp. Dvs, den går kontinuerlig.
Jeg tenkte at jeg måtte får kjørt til nærmeste bakketopp for så stoppe og se om jeg fikk hamret løs innslaget. Noe som har pleid å fungere tidligere, og bakken er rett og slett for å trille sykkelen igang igjen. Siden starteren går kontinuerlig. Selv om tenninga er tatt av. (Geniene hos Harley har latt det stå strøm til selve start motoren kontinuerlig, og den aktiveres med at start drevet dras ut og inn på start kransen)...
Etter å ha hamret, banket og ristet, samt prøvd å dytte opp, snu og trille igang dråget måtte jeg kapitulere og kaste inn håndkledet..
Ringer til Viking som bruker ca 30 minutter på å komme.
I mellom tiden stopper en Politi bil og de lurte på om alt var OK, og om det var noe de kunne hjelpe med. Jeg takket pent og sa jeg allerede hadde fått en full ukes mosjon med å sku sykkelen opp bakken x antall ganger og nå ventet på Viking.
Politiet var veldig hyggelige, og jeg er glad for at dem stoppet... Det som ER besynderlig.
På den tiden jeg stod der i veikanten.. Passerte det selvsagt "ørten" biler, et godt utvalg av motorsykler og en del ATVer.. INGEN av dem stoppet...
Er det bare meg som er Old-school og forventer at folk skal stoppe og spørre om det trengs hjelp?
Hadde jeg sett ut som en super sinna kar, hadde jeg forstått det, men Lindstrand kjørebukser og en t-skjorte med Budapest logo er vell ikke det mest avskremmende? (om da ikke den store nesa skremmer folket vekk da)..
Uansett.. Jeg ble henta av Viking, og det var en vaske ekte Harley entusiast som hentet meg.. Så hele turen hjem fra byen og til Samkom gikk i Harley snakking.
Nå er det straks middags tid, og etterpå er det på tide å skru opp primæren og se om det må oljes/smøres/fettes opp på ett eller anna, siden starteren ikke trekkes tilbake igjen...
Dette har hendt meg før ser dere.. men da har jeg alltid fått banket/ristet/hamret løs innslaget..
Så nå vurderer jeg sterkt å bytte hele solenoiden mot denne saken her:

http://www.bikeline.se/sv/artiklar/star ... 84-88.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Men kan virkelig være noe herk når ting går galt.. For det GJØR DET... Det er aldri snakk om OM det går galt... Det er snakk om NÅR det går galt...
og i dag gikk det galt for meg..
Jeg hadde vert innom banken entur, fordi denne karen fremdeles brukte DigiPass for pålogging til nettbank.
Da jeg starter opp igjen inne i parkeringsplassen til banken hører jeg at innslaget til starteren har hengt seg opp. Dvs, den går kontinuerlig.
Jeg tenkte at jeg måtte får kjørt til nærmeste bakketopp for så stoppe og se om jeg fikk hamret løs innslaget. Noe som har pleid å fungere tidligere, og bakken er rett og slett for å trille sykkelen igang igjen. Siden starteren går kontinuerlig. Selv om tenninga er tatt av. (Geniene hos Harley har latt det stå strøm til selve start motoren kontinuerlig, og den aktiveres med at start drevet dras ut og inn på start kransen)...
Etter å ha hamret, banket og ristet, samt prøvd å dytte opp, snu og trille igang dråget måtte jeg kapitulere og kaste inn håndkledet..
Ringer til Viking som bruker ca 30 minutter på å komme.
I mellom tiden stopper en Politi bil og de lurte på om alt var OK, og om det var noe de kunne hjelpe med. Jeg takket pent og sa jeg allerede hadde fått en full ukes mosjon med å sku sykkelen opp bakken x antall ganger og nå ventet på Viking.
Politiet var veldig hyggelige, og jeg er glad for at dem stoppet... Det som ER besynderlig.
På den tiden jeg stod der i veikanten.. Passerte det selvsagt "ørten" biler, et godt utvalg av motorsykler og en del ATVer.. INGEN av dem stoppet...
Er det bare meg som er Old-school og forventer at folk skal stoppe og spørre om det trengs hjelp?
Hadde jeg sett ut som en super sinna kar, hadde jeg forstått det, men Lindstrand kjørebukser og en t-skjorte med Budapest logo er vell ikke det mest avskremmende? (om da ikke den store nesa skremmer folket vekk da)..

Uansett.. Jeg ble henta av Viking, og det var en vaske ekte Harley entusiast som hentet meg.. Så hele turen hjem fra byen og til Samkom gikk i Harley snakking.
Nå er det straks middags tid, og etterpå er det på tide å skru opp primæren og se om det må oljes/smøres/fettes opp på ett eller anna, siden starteren ikke trekkes tilbake igjen...
Dette har hendt meg før ser dere.. men da har jeg alltid fått banket/ristet/hamret løs innslaget..
Så nå vurderer jeg sterkt å bytte hele solenoiden mot denne saken her:

http://www.bikeline.se/sv/artiklar/star ... 84-88.html" onclick="window.open(this.href);return false;
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Fin beskrivelse,og innbiller meg at JEG ville ha stoppet,om ikke for annet så for å tilby telefonhjelp eller
hjelpe å skyve..
Og jeg kunne nok vist min overlegenhet ved å sjekke at det var bensin...
hjelpe å skyve..
Og jeg kunne nok vist min overlegenhet ved å sjekke at det var bensin...

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Märkligt det där ja. Jag trynade en gång på dieselsøl i en rundkjøring. Det stog bilar och väntade på att köra in i rundkjøringen, men de stog bara och väntade på att jag skulle få "vraket" ut av veien så att de kunde köra vidare. För att vara helt ärlig hade jag väl inte direkt lust att snacka med någon just då, men tyckte ändå att det var i överkant nonchalant av dem att inte ens rulla ner vinduet på bilen och fråga om det gick bra eller om jag behövde hjälp.Crinos skrev:Passerte det selvsagt "ørten" biler, et godt utvalg av motorsykler og en del ATVer.. INGEN av dem stoppet...
Men jag har varit inblandad i en allvarligare olycka också, då stoppade många och hjälpte till medans vi väntade på att helikopter skulle komma. Min konklusjon är att när det verkligen är allvarligt så tar sig folk sammen och gör det de ska, men inte annars. :)
-
- Innlegg: 147
- Registrert: 29 sep 2011, 10:56
- Motorsykkelen din: Harley Davidson Sportster 883 Iron
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Man stopper for folk og spør, i hvertfall for motorsykkler. Om ikke man får utrettet mirakler med biken, kan man uensett ha en hyggelig prat om felles interesser. Var en eller annen bildesak som verserte på FB om dette....
Pleier no å stoppe for biler også jeg. Har ikke peiling på motorer e.l., men det har hendt at den samlede uvitenheten rundt et kjøretøy har bidat til å få dem i gang igjen.
Pleier no å stoppe for biler også jeg. Har ikke peiling på motorer e.l., men det har hendt at den samlede uvitenheten rundt et kjøretøy har bidat til å få dem i gang igjen.

- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Ja. det er ikke alltid man har muligheten til å bidra med stort, og de aller felste av oss har jo i dag mobiltelefoner. MEN... Det skjer jo at noen ikke har mulighet til å ringe, så bare det å stoppe i to minutter for å høre om det trengs hjelp burde ikke være så grusomt avskrekkende.
Jeg bærer overhodet ikke noe nag til dem som ikke stoppet, men det var litt forunderlig..
Jeg haddet et stopp i fjor også (som også resulterte i at Viking kom, som viste seg å være feil kobling på det elektriske)... Da stoppet jeg rett i munningen av Baneheitunellen retning mot byen (for de som er kjent i Kristiansand)...
Der var det ingen sykkelsti å stå trygt på nei.. Kun en smal veiskulder... Men DER stoppet det biler, og enda flere slakket ned farten frem til jeg ga "tommel opp signalet" hvor de da nikket og kjørte videre..
Ikke var jeg midt i rushen i går heller.. Det skjedde vell sånn i 13:30 tiden eller noe der omkring.
PS: for ordenskyld.. har ikke fått den "#¤%"#¤"#¤" innslags greia til å slippe.. Knota i gårkveld og litt i dag morges uten nytte... I kveld tyr jeg til det ultimate verktøy på Harley.... blind vold!
Jeg bærer overhodet ikke noe nag til dem som ikke stoppet, men det var litt forunderlig..
Jeg haddet et stopp i fjor også (som også resulterte i at Viking kom, som viste seg å være feil kobling på det elektriske)... Da stoppet jeg rett i munningen av Baneheitunellen retning mot byen (for de som er kjent i Kristiansand)...
Der var det ingen sykkelsti å stå trygt på nei.. Kun en smal veiskulder... Men DER stoppet det biler, og enda flere slakket ned farten frem til jeg ga "tommel opp signalet" hvor de da nikket og kjørte videre..
Ikke var jeg midt i rushen i går heller.. Det skjedde vell sånn i 13:30 tiden eller noe der omkring.
PS: for ordenskyld.. har ikke fått den "#¤%"#¤"#¤" innslags greia til å slippe.. Knota i gårkveld og litt i dag morges uten nytte... I kveld tyr jeg til det ultimate verktøy på Harley.... blind vold!

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Det du har vært utsatt for er et tegn i tiden ! Vi bryr oss ikke. HG grøftekjørte i fjor, verdens dummeste uhell men hun lå nå der med 140 kg over seg. Bilene slakket litt på farten og glante, En sykklist svingte kjekt utenom. Ikke en jævla sjel brydde seg før jeg troppet opp og reiv og slet i MCen og fikk henne løs fra vraket. Kudos til gammlingen som kom haltende ned mens jeg holdt på i grøfta. Ellers: null poeng til medtrafikanter. De ga bare blanke F...
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Crinos skrev: I kveld tyr jeg til det ultimate verktøy på Harley.... blind vold!

Hva ligger i verktøy veska di da? Slegge? balltre?
"Do the right thing"
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Jepp... De er bygd for å tåle Paul Teutul Sr...Relax skrev:Crinos skrev: I kveld tyr jeg til det ultimate verktøy på Harley.... blind vold!
....det er derfor Harley er lagd så solide ,,,,,,,for å tåle denslags Harley "reparasjoner"...
Hva ligger i verktøy veska di da? Slegge? balltre?

Ligger et et "multipurpose tool" i veska... også kalt en god og solid skiftenøkkel!

Helt ærlig ble slegga liggende til fordel for demontering av hele starter røkelet.. Ser ut som at det er en kombinasjon av tregt fett og slakk fjer.. Var en kjapp tur innom http://www.bikeline.se" onclick="window.open(this.href);return false; (sviktet min faste leverandør CBP pga kampanje uke på Bikeline). Ny fjær kostet hele 16 kroner... Klarte selvsagt å plukke med meg litt ekstra også..
Denne saken her:

For å bytte ut Iron Eagle effekten på samme sted... (Inspeksjons lokket til clutchen).
Tenkte det kunne være litt tøft siden jeg har en shiney Barnett Scorpion clutch


“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

"If you can't fix it with Gaffa, you haven't used enough"
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
If it ain't broke, I'll break it.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Hey... har du vert i garasjen min nå!!!! hehehe 

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Har originalverktøyet med...men ei slik luftbeholder kunne kanskje vært noe..
Men mobil har jeg...og nummeret til MChuset.no..

Men mobil har jeg...og nummeret til MChuset.no..

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
En smule irritert på postgangen i skandinavia..
Jeg ville tro at en postpakke skulle kunne bli sendt rimelig raskt i fra Malmø til Kristiansand.. .Men den gang ei..
På kvelden den 17 april bestiller jeg, den 18 april på morgenen får jeg beskjed om at pakken er plukket og lagt til levering.
Den 19 April skjer det litt med pakken og siste status der er at den er i Ørebro.
Så er det helt still frem til i dag, hvor den har ankommet tolla... Der blir den vell ut dagen, før den blir sendt sørover.
Er jeg heldig, så kommer denne til meg på onsdag.... Pfffft.
En uke fra Sverige til Norge... Ikke akkurat rask ekspidering..
Er det bare jeg som er kravstor og har for høye forventinger, eller er dette normal leverings tid fra søtebror ?
Jeg ville tro at en postpakke skulle kunne bli sendt rimelig raskt i fra Malmø til Kristiansand.. .Men den gang ei..
På kvelden den 17 april bestiller jeg, den 18 april på morgenen får jeg beskjed om at pakken er plukket og lagt til levering.
Den 19 April skjer det litt med pakken og siste status der er at den er i Ørebro.
Så er det helt still frem til i dag, hvor den har ankommet tolla... Der blir den vell ut dagen, før den blir sendt sørover.
Er jeg heldig, så kommer denne til meg på onsdag.... Pfffft.
En uke fra Sverige til Norge... Ikke akkurat rask ekspidering..
Er det bare jeg som er kravstor og har for høye forventinger, eller er dette normal leverings tid fra søtebror ?
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Bah... Sjekket just status på pakken..
- Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret 23.04.2012 12:32 0024 OSLO
- Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret 23.04.2012 12:14 0024 OSLO
- Sendingen er til importvurdering 23.04.2012 09:24 OSLO PARCEL CENTRE
- Sendingen er ankommet mottakerlandet 23.04.2012 09:24 OSLO PARCEL CENTRE
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Jeg handler selv en del i utlandet, både hobby og mc deler.
Må si jeg er skuffet over postens mld. system og behandlingstid.
Ofte så henger mld systemet opp. slik at pakken ligger på postkontoret, mens data systemt dems sier den forsatt er i oslo.
Har også fått mld på SMS "pakken er på postkontor" Reiser så til postkontoret for å oppleve at nei.. den er forsatt på omlastningsterminalen i sarpsborg!!
Kan ikke si noe annet at det er rimlig irriterende når sånt skjer..og hvordan er det mulig???
Er også stor forskjell på posten og UPS/DHL eller andre pakke levrandører.
De pakkene jeg har fått fra UPS/DHL går det ultrasmoot igjenom tollen. Og pakken er på døra nesten før du aner.
Må si jeg er skuffet over postens mld. system og behandlingstid.
Ofte så henger mld systemet opp. slik at pakken ligger på postkontoret, mens data systemt dems sier den forsatt er i oslo.
Har også fått mld på SMS "pakken er på postkontor" Reiser så til postkontoret for å oppleve at nei.. den er forsatt på omlastningsterminalen i sarpsborg!!
Kan ikke si noe annet at det er rimlig irriterende når sånt skjer..og hvordan er det mulig???
Er også stor forskjell på posten og UPS/DHL eller andre pakke levrandører.
De pakkene jeg har fått fra UPS/DHL går det ultrasmoot igjenom tollen. Og pakken er på døra nesten før du aner.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- XRing
- Innlegg: 279
- Registrert: 13 feb 2011, 19:57
- Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
- Bosted: Bergen
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Jøss. Og jeg som trodde det bare var posten i Bergen som opererer med karantene på postpakker...EasyRider skrev:Jeg handler selv en del i utlandet, både hobby og mc deler.
Må si jeg er skuffet over postens mld. system og behandlingstid.
Ofte så henger mld systemet opp. slik at pakken ligger på postkontoret, mens data systemt dems sier den forsatt er i oslo.
Har også fått mld på SMS "pakken er på postkontor" Reiser så til postkontoret for å oppleve at nei.. den er forsatt på omlastningsterminalen i sarpsborg!!
Kan ikke si noe annet at det er rimlig irriterende når sånt skjer..og hvordan er det mulig???
Er også stor forskjell på posten og UPS/DHL eller andre pakke levrandører.
De pakkene jeg har fått fra UPS/DHL går det ultrasmoot igjenom tollen. Og pakken er på døra nesten før du aner.
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes
through times of no bikes
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
oioioioioioi - posten kunne jeg ha skrevet en lang avhandling om. De er hinsides det man kaller god service.
Bestilte for en tid siden en del matriell fra Tyskland som H A S T E T MYE. Bestilte pakke med GLS i Tyskland og betalte ekstra for at denne skulle gå kjapt og raskt og fulgte pakken gjennom europa. Fra sydtyskland og frem til postens lager gikk det smertefritt og i løpet av noen få timer - i hvert fall under ett døgn. Jeg hadde jo betalt mye peng for det. Posten tollager tok sin tid og til sammen brukte Posten Norge ca en uke på resten - jeg var fly forbannet og ringte inn og klaget og fikk beskjed om at jeg bare hadde betalt ekstra fra Sydtyskland og frem til tollageret. Derfra var det bare betalt vanlig pakke....
Bestiller 3 PALLER med varer og får dem i løpet av 3 dager.... med andre transportører.
Posten er ett rent H........VETE å ha med å gjøre!
Bestilte for en tid siden en del matriell fra Tyskland som H A S T E T MYE. Bestilte pakke med GLS i Tyskland og betalte ekstra for at denne skulle gå kjapt og raskt og fulgte pakken gjennom europa. Fra sydtyskland og frem til postens lager gikk det smertefritt og i løpet av noen få timer - i hvert fall under ett døgn. Jeg hadde jo betalt mye peng for det. Posten tollager tok sin tid og til sammen brukte Posten Norge ca en uke på resten - jeg var fly forbannet og ringte inn og klaget og fikk beskjed om at jeg bare hadde betalt ekstra fra Sydtyskland og frem til tollageret. Derfra var det bare betalt vanlig pakke....
Bestiller 3 PALLER med varer og får dem i løpet av 3 dager.... med andre transportører.
Posten er ett rent H........VETE å ha med å gjøre!
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Utrolig men sant.. Pakken min er ute av toll deklareringa... Hva skjer? Det har ikke tatt 3 døgn...
Beste ekempelet jeg har med hvor fantastisk tollvesenet er..
For en del år siden bestile jeg en Tokio Marui M4-A1 Colt Carabin softgun. (skyter plast kuler på 6 mm)
Denne var hel og fin, så ut som et våpen og gode greier.. Bestilte også med noen magasiner, ekstra batteri og lader.
Ca 4 måneder senere, bestilte jeg haugen av deler til den samme softgunen. Tannhjul, stempler, fjærer, motorer, og en metallkropp til som en Colt M4 kopi.
Her skulle det oppgraderes ja..
Den FØRSTE pakken.. Altså den som var hel og komplett.. Den tok 22 timer fra Hong Kong til Oslo, 1 dag i tolla, og 2 dager fra Oslo til Kristiansand.
Den ANDRE pakken, som bare var en haug med deler og "skrot".. Den brukte 22 timer fra Hong Kong til Oslo, 7 dager hos Tollvesenet med argumentasjon på at jeg prøvde å smugle inn ulovlig skytevåpen. Etter mye om og men, og med at de jeg bestilte i fra leverte dokumentasjon på alt jeg hadde bestilt direkte til tollvesenet, så kom den omsider ut av deklerasjonen. Den brukte ytterligere 5 dager på å komme til til Kristiansand.
I tillegg fikk jeg "kjeft" fra tollvesenet fordi leverandøren hadde sendt dokumentasjon på Cantonesik, Japansk, og Engelsk... De to første var jo totalt unødvendig fordi det var det jo ingen i tollvesenet som kunne...
BAH..
Men men... Får bare smile og late som jeg er fornøyd... Fornøyd eller missfornøyd.. Hjelper jo uansett pentlite på deklerasjons tiden..

Beste ekempelet jeg har med hvor fantastisk tollvesenet er..
For en del år siden bestile jeg en Tokio Marui M4-A1 Colt Carabin softgun. (skyter plast kuler på 6 mm)
Denne var hel og fin, så ut som et våpen og gode greier.. Bestilte også med noen magasiner, ekstra batteri og lader.
Ca 4 måneder senere, bestilte jeg haugen av deler til den samme softgunen. Tannhjul, stempler, fjærer, motorer, og en metallkropp til som en Colt M4 kopi.
Her skulle det oppgraderes ja..
Den FØRSTE pakken.. Altså den som var hel og komplett.. Den tok 22 timer fra Hong Kong til Oslo, 1 dag i tolla, og 2 dager fra Oslo til Kristiansand.
Den ANDRE pakken, som bare var en haug med deler og "skrot".. Den brukte 22 timer fra Hong Kong til Oslo, 7 dager hos Tollvesenet med argumentasjon på at jeg prøvde å smugle inn ulovlig skytevåpen. Etter mye om og men, og med at de jeg bestilte i fra leverte dokumentasjon på alt jeg hadde bestilt direkte til tollvesenet, så kom den omsider ut av deklerasjonen. Den brukte ytterligere 5 dager på å komme til til Kristiansand.
I tillegg fikk jeg "kjeft" fra tollvesenet fordi leverandøren hadde sendt dokumentasjon på Cantonesik, Japansk, og Engelsk... De to første var jo totalt unødvendig fordi det var det jo ingen i tollvesenet som kunne...
BAH..
Men men... Får bare smile og late som jeg er fornøyd... Fornøyd eller missfornøyd.. Hjelper jo uansett pentlite på deklerasjons tiden..

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom