TBI81 skrev:
Gikk akkurat. All klarning er god klarning og alt det der. Men syns jaggu det var unødvendig av billisten å stoppe helt opp der. Er det plass i 0kmt så er det plass i 80 også. Sånn litt banalt sagt. På den andre siden så skal jo de som kommer bak alltid klare å stoppe også .. Men igjen, gikk bra så ingen skade skjedd :-)
Doble 320mm med ss linjer hjelper på. Selv om jeg synes det kunne bitt litt mere. Usikker på om det er sinteredklosser som står på, men i vinter blir det i alle fall oppgradert og byttet bremevæske for sikkerhetskyld :-) Byttet til HH klosser på SVen og det var en helt utrolig forskjell. Skal ikke mye til før rompa der kommer opp der med HH klosser, SS linjer og EBC skiver

Doble 320 burde duge det, så lenge resten står i stil (og det vil jeg tro det gjør på din...).
Har og god erfaring med EBC sine sintrede, spesielt i kombinasjon med skiver som er laget av stål og ikke rustfritt stål. Hadde 296mm doble med 3-stemplede Nissin på Deauville-en jeg hadde, funket fint de, men ble _veldig_ mye bedre når jeg byttet til EBC sine i vanlig stål. Ikke like pene, men duverden så det funket. Beste på hele sykkelen var bremsene

På NX-en har EBC 280mm oversize-skive. Med SS-linje og sinter håper jeg det skal duge på beskjedne 136KG. Største utfordringen både på NX-en som på flere japser er for slappe framfjører. Så nye fra Hyperpro skal snart monteres (kostet bare en tusenlapp?!), håper det også skal hjelpe stort på bremselengder. Fikk forresten et tips om å gå kraftig opp i tykkelse på oljen, helt opp til SAE40, men senke nivået en god del for å kompensere for tykkere olje. Skal visstnok gjøre underverker på småslappe gafler

Det er denne oppskriften Hyperpro leverer med sine framfjører.