The Tob

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3

Legg inn av fikse »

TBI81 skrev:Akkurat nok bremser og plass til at det gikk bra der. Hyler i framdekket så kunne potensielt ha resultert i full låsning istedet for å lette på rumpa. Hadde nok også gitt et betraktelig kjedeligere resultat .. Nei, bank i bordet ;-)
Bremser er kjekt å ha! Gode bremser er enda bedre å ha :thumleft Godt jobbet at du beholder roen og ikke kniper det hånden er god for, slik nok endel ville gjort i denne situasjonen :[-o<
Hadde dette vært med moppen min, hadde jeg satt klistret godt inn i rævva... Enkel 240mm med lett møre gummislanger fra 90-tallet - ingen god kombo. Heldigvis har EBC gode løsninger :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3

Legg inn av TBI81 »

fikse skrev:
TBI81 skrev:Akkurat nok bremser og plass til at det gikk bra der. Hyler i framdekket så kunne potensielt ha resultert i full låsning istedet for å lette på rumpa. Hadde nok også gitt et betraktelig kjedeligere resultat .. Nei, bank i bordet ;-)
Bremser er kjekt å ha! Gode bremser er enda bedre å ha :thumleft Godt jobbet at du beholder roen og ikke kniper det hånden er god for, slik nok endel ville gjort i denne situasjonen :[-o<
Hadde dette vært med moppen min, hadde jeg satt klistret godt inn i rævva... Enkel 240mm med lett møre gummislanger fra 90-tallet - ingen god kombo. Heldigvis har EBC gode løsninger :thumleft
Gikk akkurat. All klarning er god klarning og alt det der. Men syns jaggu det var unødvendig av billisten å stoppe helt opp der. Er det plass i 0kmt så er det plass i 80 også. Sånn litt banalt sagt. På den andre siden så skal jo de som kommer bak alltid klare å stoppe også .. Men igjen, gikk bra så ingen skade skjedd :-)

Doble 320mm med ss linjer hjelper på. Selv om jeg synes det kunne bitt litt mere. Usikker på om det er sinteredklosser som står på, men i vinter blir det i alle fall oppgradert og byttet bremevæske for sikkerhetskyld :-) Byttet til HH klosser på SVen og det var en helt utrolig forskjell. Skal ikke mye til før rompa der kommer opp der med HH klosser, SS linjer og EBC skiver :thumleft

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3

Legg inn av joo »

Se etter utveien, ikke på hindringa. Sånn helt teoretisk kunne du svingt utenom siden det var klart etter traileren. Men nå er jo det teorien, hva man gjør med låst hjerne og blikk er ofte noe annet...
Godt det gikk bra!
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3

Legg inn av TBI81 »

joo skrev:Se etter utveien, ikke på hindringa. Sånn helt teoretisk kunne du svingt utenom siden det var klart etter traileren. Men nå er jo det teorien, hva man gjør med låst hjerne og blikk er ofte noe annet...
Godt det gikk bra!
Det første jeg tenkte da jeg så videoen. Her kunne jeg svinget til venstre i teorien. Som oftes plass til en liten sykkel. Men - om du ser godt etter på videoen så er rompa litt i luften rett før bilen og da er det vanskelig å svinge. Tror nesten ikke jeg hadde klart det - om jeg ikke hadde sluppet opp tidligere og satset på at det var plass..

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3

Legg inn av joo »

Nei, som sagt er dette teorien. Man skal ha et særs godt overblikk og bedømme mye på millisekunder for å ta en sånn avgjørelse, og her er det ikke mye marginer eller tid.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3

Legg inn av TBI81 »

joo skrev:Nei, som sagt er dette teorien. Man skal ha et særs godt overblikk og bedømme mye på millisekunder for å ta en sånn avgjørelse, og her er det ikke mye marginer eller tid.
Nei, var lite marginer igrunn så ser meg fornøyd med resultatet. Men viktige poenger du kommer med. Ha overblikk, ikke lås fokus og se etter utvei :thumleft

(hold avstand er det også de som nevner .. )

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3

Legg inn av fikse »

TBI81 skrev: Gikk akkurat. All klarning er god klarning og alt det der. Men syns jaggu det var unødvendig av billisten å stoppe helt opp der. Er det plass i 0kmt så er det plass i 80 også. Sånn litt banalt sagt. På den andre siden så skal jo de som kommer bak alltid klare å stoppe også .. Men igjen, gikk bra så ingen skade skjedd :-)

Doble 320mm med ss linjer hjelper på. Selv om jeg synes det kunne bitt litt mere. Usikker på om det er sinteredklosser som står på, men i vinter blir det i alle fall oppgradert og byttet bremevæske for sikkerhetskyld :-) Byttet til HH klosser på SVen og det var en helt utrolig forskjell. Skal ikke mye til før rompa der kommer opp der med HH klosser, SS linjer og EBC skiver :thumleft
Doble 320 burde duge det, så lenge resten står i stil (og det vil jeg tro det gjør på din...). :thumleft
Har og god erfaring med EBC sine sintrede, spesielt i kombinasjon med skiver som er laget av stål og ikke rustfritt stål. Hadde 296mm doble med 3-stemplede Nissin på Deauville-en jeg hadde, funket fint de, men ble _veldig_ mye bedre når jeg byttet til EBC sine i vanlig stål. Ikke like pene, men duverden så det funket. Beste på hele sykkelen var bremsene :-k :D På NX-en har EBC 280mm oversize-skive. Med SS-linje og sinter håper jeg det skal duge på beskjedne 136KG. Største utfordringen både på NX-en som på flere japser er for slappe framfjører. Så nye fra Hyperpro skal snart monteres (kostet bare en tusenlapp?!), håper det også skal hjelpe stort på bremselengder. Fikk forresten et tips om å gå kraftig opp i tykkelse på oljen, helt opp til SAE40, men senke nivået en god del for å kompensere for tykkere olje. Skal visstnok gjøre underverker på småslappe gafler :prf Det er denne oppskriften Hyperpro leverer med sine framfjører.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3

Legg inn av TBI81 »

fikse skrev:
TBI81 skrev: Gikk akkurat. All klarning er god klarning og alt det der. Men syns jaggu det var unødvendig av billisten å stoppe helt opp der. Er det plass i 0kmt så er det plass i 80 også. Sånn litt banalt sagt. På den andre siden så skal jo de som kommer bak alltid klare å stoppe også .. Men igjen, gikk bra så ingen skade skjedd :-)

Doble 320mm med ss linjer hjelper på. Selv om jeg synes det kunne bitt litt mere. Usikker på om det er sinteredklosser som står på, men i vinter blir det i alle fall oppgradert og byttet bremevæske for sikkerhetskyld :-) Byttet til HH klosser på SVen og det var en helt utrolig forskjell. Skal ikke mye til før rompa der kommer opp der med HH klosser, SS linjer og EBC skiver :thumleft
Doble 320 burde duge det, så lenge resten står i stil (og det vil jeg tro det gjør på din...). :thumleft
Har og god erfaring med EBC sine sintrede, spesielt i kombinasjon med skiver som er laget av stål og ikke rustfritt stål. Hadde 296mm doble med 3-stemplede Nissin på Deauville-en jeg hadde, funket fint de, men ble _veldig_ mye bedre når jeg byttet til EBC sine i vanlig stål. Ikke like pene, men duverden så det funket. Beste på hele sykkelen var bremsene :-k :D På NX-en har EBC 280mm oversize-skive. Med SS-linje og sinter håper jeg det skal duge på beskjedne 136KG. Største utfordringen både på NX-en som på flere japser er for slappe framfjører. Så nye fra Hyperpro skal snart monteres (kostet bare en tusenlapp?!), håper det også skal hjelpe stort på bremselengder. Fikk forresten et tips om å gå kraftig opp i tykkelse på oljen, helt opp til SAE40, men senke nivået en god del for å kompensere for tykkere olje. Skal visstnok gjøre underverker på småslappe gafler :prf Det er denne oppskriften Hyperpro leverer med sine framfjører.
Dempingen har også utrolig mye å si ja! Er Öhlins foran på Busaen med ny olje og simringer så ikke noe å si på oppførselen der (heldigvis). På SVen byttet jeg til progressive fjærer og tykkere olje i fjor (og som kjent ZX6R bakdemper ;-) ). Gjorde underverker på oppførselen det også :thumleft

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3

Legg inn av fikse »

TBI81 skrev:
joo skrev:Nei, som sagt er dette teorien. Man skal ha et særs godt overblikk og bedømme mye på millisekunder for å ta en sånn avgjørelse, og her er det ikke mye marginer eller tid.
Nei, var lite marginer igrunn så ser meg fornøyd med resultatet. Men viktige poenger du kommer med. Ha overblikk, ikke lås fokus og se etter utvei :thumleft

(hold avstand er det også de som nevner .. )
Det er dette med teori og praksis :P :p Og telle til 3 :knegg Skulle du ha klart å svinge unna her måtte du jaggu holdt hodet kaldt. Først måtte du fått roet ned rompa på sykkelen, og så skulle du vurdert hva den bilen ville funnet på, for så å evt styre unna med nokså stor avstand. Jeg mener, når de først er så uerfaren at de bremser ned til de kubber bilen i dette tilfellet, så kan de finne på mye annet rart også. Som å vrenge inn mot midten av veien, for å komme seg vekk fra den skumle vegskulderen... :-k

Har selv opplevd å være oppe i en tilsvarende situasjon, da som bilfører. Mitt høyre hjulpar utenfor asfaltkanten, og vogntoget som overhodet ikke roet ned i en 80-sone. Hørte det skjedde "noe" langs siden av bilen, og speilet smalt inn i sideruten, utrolig nok uten at det knuste. Senere så jeg at den tynne krom pyntelisten som gikk langs bilen var dradd av i hele bilens lengde, mens det knapt var en stripe i lakken! Bare skittranden lå igjen. Gjorde meg et par tanker om hvor nært jeg egentlig var Gud den dagen :-)å
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3 - Close call (VIDEO)

Legg inn av TBI81 »

Felgstriper montert! :thumleft
5 (472x640).jpg
Kort og enkel DIY for montering av felgtape i deler:
1. Vask felgene grundig og bruk avfetting. Bremserens fungerer utmerket.
1 (462x640).jpg
2. Mekk sammen såpevann og påfør område tapen skal monteres for enklere justering (strengt tatt ikke nødvendig, men minker sjansen for fuckups betraktelig).
2 (480x640).jpg
3. Påfør og juster tapen til ønsket plassering.
3 (472x640).jpg
4 (480x640).jpg
4. Fortsett med samme prosedyre på alle felgsidene.
6 (553x640).jpg
5. Tørk forsiktig over stripene for å få bort alt av vann og la det tørke godt.

Voilà:
5 (472x640).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3 - Close call (VIDEO)

Legg inn av fikse »

For én gangs skyld er felgtapen montert jevnt!

Tror det er første gangen jeg har sett felgtape som er skikkelig pen montert. Godt jobbet!
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3 - Close call (VIDEO)

Legg inn av TBI81 »

fikse skrev:For én gangs skyld er felgtapen montert jevnt!
Tror det er første gangen jeg har sett felgtape som er skikkelig pen montert. Godt jobbet!
Thanks! Viktig å ta seg god tid og ikke kimse med såpevannet for å få det rett :-)
8 (483x640).jpg
Nå er det bare å håpe på at de holder seg på plass :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3 - Felgstriper

Legg inn av Globe »

GJorde seg veldig på "Beistet" dette ja.....hmmmm..den tapen fåes jo i GRØNT også...har jeg sett :-k :mk

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3 - Felgstriper

Legg inn av TBI81 »

Globe skrev:GJorde seg veldig på "Beistet" dette ja.....hmmmm..den tapen fåes jo i GRØNT også...har jeg sett :-k :mk
Sånn økologisk farge kan jeg ikke tenke meg at hadde kledd Beistet :knegg
Men kan se for meg at en viss Kawa med sorte felger hadde kledd det ;-)
Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3 - Felgstriper

Legg inn av Globe »

:prf Absolutt !!

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3 - Felgstriper

Legg inn av TBI81 »

Elolz skrev:
Globe skrev:GJorde seg veldig på "Beistet" dette ja.....hmmmm..den tapen fåes jo i GRØNT også...har jeg sett :-k :mk
Det stemmer, de originale fra Kawasaki har jeg veldig gode erfaringer med, sitter godt. Prisen er ikke den beste, men er jo bra kvalitet så :thumleft Har lest om flere av disse billige ebay kopiene som er umulige å legge jevnt på, og i tillegg holder dårlig.
Ebay mine, men får håpe de holder seg på allikevel :-)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3 - Felgstriper

Legg inn av TBI81 »

Ser ut til at noen har vært å 'inspisert' i natt :sk? Halve trekket var tatt av Beistet (og det blåser ikke av). Antar alarmen skremte de bort, eller at de måtte knyte opp resten av trekket ..
Om jeg får surret meg nok neste gang blir det 70kg med hunder etter dere ..

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3 - Felgstriper

Legg inn av fikse »

Såpass. Ja, alarm er nyttig! Har du tjangs til å få til videoovervåkning? Vil jo tro det er relativt stor sannsynlighet at de kommer tilbake?
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3 - Felgstriper

Legg inn av TBI81 »

Om ikke alarmen får de til å registrere den som 'holde seg unna'. Neimen om jeg vet ..

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Bosted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3 - Felgstriper

Legg inn av Crinos »

Hagle er en effektiv alarm... Dessverre synes ikke våre venner i sort det samme...
Montere nytt horn type Stebel eller Banshee (som bruker stebel horn), så får du en alarm på 130db Bør rive godt i øra på de som står helt intill sykkelen :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3 - Felgstriper

Legg inn av TBI81 »

Har jo ett sånn 142-3db horn liggende forsåvidt, men det var det å finne plass. Vanskelig å sitte vakt med hagla også, selv om det på mange måter frister. Og tror heller ikke dobern og løva vil syns det er veldig stas å måtte sove ute ved sin sykkel :P :p

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Bosted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3 - Felgstriper

Legg inn av Crinos »

Stebel Nautilus er overkommende lite til volumet å være. Bør finne plass mange steder.

Tar du et søk her på siden så finner du flere tilfeller av Stebel montasje :)
Her fks: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=99224#p99224" onclick="window.open(this.href);return false;

Ser også at det finnes gode måter å få skjult Stebel hornet på en Hayabusa..
http://ig-enter.info/Air%20Horn/100_3769.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hayabusa.org/forum/general-b ... -horn.html" onclick="window.open(this.href);return false;
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3 - Felgstriper

Legg inn av TBI81 »

Har denne liggende, med påståtte 142db og ca nautilus størrelse på.
Bilde

Plassen som ble brukt i busaen over har jeg jo gjemt basunene i. Blir vanskelig (uten å dele den opp da) ;-)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3 - Felgstriper

Legg inn av TBI81 »

Er det dette som kalles et 'bad omen'? Hjalp ikke å snu på jakken heller for da stod det 'power rip' :knegg
badomen (386x640).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Bosted: Heimdal

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3 - Felgstriper

Legg inn av Coach »

Halloen

Hvor fikk du kjøpt felgtapen?
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Svar