The Tob

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
JanOve
Motorsykkelen din: Honda VFR700F 87

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3

Legg inn av JanOve »

TBI81 skrev:heh .. kan jeg aldri tenke meg. Uansett hvor dårlig tid jeg hadde :D

Ikke tilfeldigvis deg dette, JanOve?
Haha stemmer det :D

TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Legg inn av TBI81 »

JanOve skrev:
TBI81 skrev:heh .. kan jeg aldri tenke meg. Uansett hvor dårlig tid jeg hadde :D

Ikke tilfeldigvis deg dette, JanOve?
Haha stemmer det :D
hehe, moro :D
Vel, hyggelig å 'hilse på' da ;-)

TBI81

Legg inn av TBI81 »

Det er jaggu et fint land vi bor i! Strålende tur langs kyst og fjell fra Haugesund til Trondheim de siste dagene :prf
e39nr2 (640x356).jpg
Her ved Vassenden i Jølster, Sogn og Fjordane. Alt for lite Granada 2.8i dessverre, noe det forøvrig heller ikke er i Granada i Spania. Var der en snartur tidligere i sommer ser dere :P :p
Skal hive opp litt flere bilder og filmsnutter etter hvert :-)

En ordentlig close call på turen: En bil jeg tok igjen i en sving bestemmere seg for å bråstoppe og kvele bilen i møte med trailer. Setter virkelig pris på at jeg har gode bremser på busaen! Første gang jeg har nødbremset slik at sykkelen står på framhjulet .. Kom en bil bak i ganske godt driv også (dere ser den på slutten) som kunne gjort situasjonen ekstra kjip. Gikk heldigvis bra :-)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=zlx3sGYoyb4[/video]
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av TBI81 den 16 aug 2012, 23:54, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
fikse
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX

Legg inn av fikse »

TBI81 skrev:Det er jaggu et fint land vi bor i! Strålende tur langs kyst og fjell fra Haugesund til Trondheim de siste dagene :prf
e39nr2 (640x356).jpg
Skal hive opp litt flere bilder og filmsnutter etter hvert :-)

En ordentlig close call på turen: En bil jeg tok igjen i en sving bestemmere seg for å bråstoppe og kvele bilen i møte med trailer. Setter virkelig pris på at jeg har gode bremser på busaen! Første gang jeg har nødbremset slik at sykkelen står på framhjulet .. Kom en bil bak i ganske godt driv også (dere ser den på slutten) som kunne gjort situasjonen ekstra kjip. Gikk heldigvis bra :-)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=zlx3sGYoyb4[/video]
Uffda. Bra det gikk bra!
Du har helt rett, vi har et fantastisk land å boltre oss i! :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

TBI81

Legg inn av TBI81 »

Akkurat nok bremser og plass til at det gikk bra der. Hyler i framdekket så kunne potensielt ha resultert i full låsning istedet for å lette på rumpa. Hadde nok også gitt et betraktelig kjedeligere resultat .. Nei, bank i bordet ;-)

Brukeravatar
fikse

Legg inn av fikse »

TBI81 skrev:Akkurat nok bremser og plass til at det gikk bra der. Hyler i framdekket så kunne potensielt ha resultert i full låsning istedet for å lette på rumpa. Hadde nok også gitt et betraktelig kjedeligere resultat .. Nei, bank i bordet ;-)
Bremser er kjekt å ha! Gode bremser er enda bedre å ha :thumleft Godt jobbet at du beholder roen og ikke kniper det hånden er god for, slik nok endel ville gjort i denne situasjonen :[-o<
Hadde dette vært med moppen min, hadde jeg satt klistret godt inn i rævva... Enkel 240mm med lett møre gummislanger fra 90-tallet - ingen god kombo. Heldigvis har EBC gode løsninger :thumleft

TBI81

Legg inn av TBI81 »

fikse skrev:
TBI81 skrev:Akkurat nok bremser og plass til at det gikk bra der. Hyler i framdekket så kunne potensielt ha resultert i full låsning istedet for å lette på rumpa. Hadde nok også gitt et betraktelig kjedeligere resultat .. Nei, bank i bordet ;-)
Bremser er kjekt å ha! Gode bremser er enda bedre å ha :thumleft Godt jobbet at du beholder roen og ikke kniper det hånden er god for, slik nok endel ville gjort i denne situasjonen :[-o<
Hadde dette vært med moppen min, hadde jeg satt klistret godt inn i rævva... Enkel 240mm med lett møre gummislanger fra 90-tallet - ingen god kombo. Heldigvis har EBC gode løsninger :thumleft
Gikk akkurat. All klarning er god klarning og alt det der. Men syns jaggu det var unødvendig av billisten å stoppe helt opp der. Er det plass i 0kmt så er det plass i 80 også. Sånn litt banalt sagt. På den andre siden så skal jo de som kommer bak alltid klare å stoppe også .. Men igjen, gikk bra så ingen skade skjedd :-)

Doble 320mm med ss linjer hjelper på. Selv om jeg synes det kunne bitt litt mere. Usikker på om det er sinteredklosser som står på, men i vinter blir det i alle fall oppgradert og byttet bremevæske for sikkerhetskyld :-) Byttet til HH klosser på SVen og det var en helt utrolig forskjell. Skal ikke mye til før rompa der kommer opp der med HH klosser, SS linjer og EBC skiver :thumleft

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Se etter utveien, ikke på hindringa. Sånn helt teoretisk kunne du svingt utenom siden det var klart etter traileren. Men nå er jo det teorien, hva man gjør med låst hjerne og blikk er ofte noe annet...
Godt det gikk bra!
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

TBI81

Legg inn av TBI81 »

joo skrev:Se etter utveien, ikke på hindringa. Sånn helt teoretisk kunne du svingt utenom siden det var klart etter traileren. Men nå er jo det teorien, hva man gjør med låst hjerne og blikk er ofte noe annet...
Godt det gikk bra!
Det første jeg tenkte da jeg så videoen. Her kunne jeg svinget til venstre i teorien. Som oftes plass til en liten sykkel. Men - om du ser godt etter på videoen så er rompa litt i luften rett før bilen og da er det vanskelig å svinge. Tror nesten ikke jeg hadde klart det - om jeg ikke hadde sluppet opp tidligere og satset på at det var plass..

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Nei, som sagt er dette teorien. Man skal ha et særs godt overblikk og bedømme mye på millisekunder for å ta en sånn avgjørelse, og her er det ikke mye marginer eller tid.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

TBI81

Legg inn av TBI81 »

joo skrev:Nei, som sagt er dette teorien. Man skal ha et særs godt overblikk og bedømme mye på millisekunder for å ta en sånn avgjørelse, og her er det ikke mye marginer eller tid.
Nei, var lite marginer igrunn så ser meg fornøyd med resultatet. Men viktige poenger du kommer med. Ha overblikk, ikke lås fokus og se etter utvei :thumleft

(hold avstand er det også de som nevner .. )

Brukeravatar
fikse

Legg inn av fikse »

TBI81 skrev: Gikk akkurat. All klarning er god klarning og alt det der. Men syns jaggu det var unødvendig av billisten å stoppe helt opp der. Er det plass i 0kmt så er det plass i 80 også. Sånn litt banalt sagt. På den andre siden så skal jo de som kommer bak alltid klare å stoppe også .. Men igjen, gikk bra så ingen skade skjedd :-)

Doble 320mm med ss linjer hjelper på. Selv om jeg synes det kunne bitt litt mere. Usikker på om det er sinteredklosser som står på, men i vinter blir det i alle fall oppgradert og byttet bremevæske for sikkerhetskyld :-) Byttet til HH klosser på SVen og det var en helt utrolig forskjell. Skal ikke mye til før rompa der kommer opp der med HH klosser, SS linjer og EBC skiver :thumleft
Doble 320 burde duge det, så lenge resten står i stil (og det vil jeg tro det gjør på din...). :thumleft
Har og god erfaring med EBC sine sintrede, spesielt i kombinasjon med skiver som er laget av stål og ikke rustfritt stål. Hadde 296mm doble med 3-stemplede Nissin på Deauville-en jeg hadde, funket fint de, men ble _veldig_ mye bedre når jeg byttet til EBC sine i vanlig stål. Ikke like pene, men duverden så det funket. Beste på hele sykkelen var bremsene :-k :D På NX-en har EBC 280mm oversize-skive. Med SS-linje og sinter håper jeg det skal duge på beskjedne 136KG. Største utfordringen både på NX-en som på flere japser er for slappe framfjører. Så nye fra Hyperpro skal snart monteres (kostet bare en tusenlapp?!), håper det også skal hjelpe stort på bremselengder. Fikk forresten et tips om å gå kraftig opp i tykkelse på oljen, helt opp til SAE40, men senke nivået en god del for å kompensere for tykkere olje. Skal visstnok gjøre underverker på småslappe gafler :prf Det er denne oppskriften Hyperpro leverer med sine framfjører.

TBI81

Legg inn av TBI81 »

fikse skrev:
TBI81 skrev: Gikk akkurat. All klarning er god klarning og alt det der. Men syns jaggu det var unødvendig av billisten å stoppe helt opp der. Er det plass i 0kmt så er det plass i 80 også. Sånn litt banalt sagt. På den andre siden så skal jo de som kommer bak alltid klare å stoppe også .. Men igjen, gikk bra så ingen skade skjedd :-)

Doble 320 burde duge det, så lenge resten står i stil (og det vil jeg tro det gjør på din...). :thumleft
Har og god erfaring med EBC sine sintrede, spesielt i kombinasjon med skiver som er laget av stål og ikke rustfritt stål. Hadde 296mm doble med 3-stemplede Nissin på Deauville-en jeg hadde, funket fint de, men ble _veldig_ mye bedre når jeg byttet til EBC sine i vanlig stål. Ikke like pene, men duverden så det funket. Beste på hele sykkelen var bremsene :-k :D På NX-en har EBC 280mm oversize-skive. Med SS-linje og sinter håper jeg det skal duge på beskjedne 136KG. Største utfordringen både på NX-en som på flere japser er for slappe framfjører. Så nye fra Hyperpro skal snart monteres (kostet bare en tusenlapp?!), håper det også skal hjelpe stort på bremselengder. Fikk forresten et tips om å gå kraftig opp i tykkelse på oljen, helt opp til SAE40, men senke nivået en god del for å kompensere for tykkere olje. Skal visstnok gjøre underverker på småslappe gafler :prf Det er denne oppskriften Hyperpro leverer med sine framfjører.
Dempingen har også utrolig mye å si ja! Er Öhlins foran på Busaen med ny olje og simringer så ikke noe å si på oppførselen der (heldigvis). På SVen byttet jeg til progressive fjærer og tykkere olje i fjor (og som kjent ZX6R bakdemper ;-) ). Gjorde underverker på oppførselen det også :thumleft

Brukeravatar
fikse

Legg inn av fikse »

TBI81 skrev:
joo skrev:Nei, som sagt er dette teorien. Man skal ha et særs godt overblikk og bedømme mye på millisekunder for å ta en sånn avgjørelse, og her er det ikke mye marginer eller tid.
Nei, var lite marginer igrunn så ser meg fornøyd med resultatet. Men viktige poenger du kommer med. Ha overblikk, ikke lås fokus og se etter utvei :thumleft

(hold avstand er det også de som nevner .. )
Det er dette med teori og praksis :P :p Og telle til 3 :knegg Skulle du ha klart å svinge unna her måtte du jaggu holdt hodet kaldt. Først måtte du fått roet ned rompa på sykkelen, og så skulle du vurdert hva den bilen ville funnet på, for så å evt styre unna med nokså stor avstand. Jeg mener, når de først er så uerfaren at de bremser ned til de kubber bilen i dette tilfellet, så kan de finne på mye annet rart også. Som å vrenge inn mot midten av veien, for å komme seg vekk fra den skumle vegskulderen... :-k

Har selv opplevd å være oppe i en tilsvarende situasjon, da som bilfører. Mitt høyre hjulpar utenfor asfaltkanten, og vogntoget som overhodet ikke roet ned i en 80-sone. Hørte det skjedde "noe" langs siden av bilen, og speilet smalt inn i sideruten, utrolig nok uten at det knuste. Senere så jeg at den tynne krom pyntelisten som gikk langs bilen var dradd av i hele bilens lengde, mens det knapt var en stripe i lakken! Bare skittranden lå igjen. Gjorde meg et par tanker om hvor nært jeg egentlig var Gud den dagen :-)å

TBI81

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3 - Close call (VIDEO)

Legg inn av TBI81 »

Felgstriper montert! :thumleft
5 (472x640).jpg
Kort og enkel DIY for montering av felgtape i deler:
1. Vask felgene grundig og bruk avfetting. Bremserens fungerer utmerket.
1 (462x640).jpg
2. Mekk sammen såpevann og påfør område tapen skal monteres for enklere justering (strengt tatt ikke nødvendig, men minker sjansen for fuckups betraktelig).
2 (480x640).jpg
3. Påfør og juster tapen til ønsket plassering.
3 (472x640).jpg
4 (480x640).jpg
4. Fortsett med samme prosedyre på alle felgsidene.
6 (553x640).jpg
5. Tørk forsiktig over stripene for å få bort alt av vann og la det tørke godt.

Voilà:
5 (472x640).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar