I utgangspunktet enig med deg (tror jeg), men at dette i utgangspunktet bør være ulovlig er jeg enig i. Så for det være opp til politiet hva dem gjør med saken hvis dem fersker deg utenfor stuevinduet til Fru Gundersen.mortenolb skrev:Jeg er egentlig enig med mange av argumentene mot at det burde være lov her. Det jeg vil tilføye er at jeg synes de skal utøve skjønn ift. forholdene rundt det. Om du kjører på bakhjulet på en tom slette hvor det ikke har vært folk på tre dager, og det helt tilfeldig kommer en politibil i mot rundt svingen langt der fremme som har vært på besøk hos gamle Fru Gundersen 14 mil på inn i skogen fra Høydalsmo, og føreren av nevnte politibil har en dårlig dag, så mister du lappen. Det mener jeg er feil. Du var kanskje til fare for deg selv, og en elg og et ekorn, men å miste lappen? Det vil jeg være sterkt uenig i.
Problemet her er at det ikke er politiet som er siste instans, men rettsalen, og rettsalen kan ikke dømme deg for noe som helst hvis ikke det fremligger en lovbestemmelse dem kan bruke. Hvis dette ikke skulle vert forbudt, så kan jo aldri politiet straffeforfølge de som har dratt en wheelie på uegnet sted. Dem kan ikke engang gi en bot.
Når det er sagt, så kan jeg ikke huske sist jeg så en mc'er dra en wheelie på en øde plass. Jeg kjører VELDIG mye bil rundt om i Norges land i jobbsammenheng og de få gangene jeg ser en wheelie så er dette i bykjerner og gjerne også i tett trafikk. Men at dette bør være noen fasitsvar det vet jo ikke jeg.