Angående motor vurderer jeg å gå ned en tann på fordrevet. Så ikke noe problem med "stresset" motor på motorveien. Giringen er veldig behagelig, og du kan putre av gårde på lavt turtall i 4 giret i 80 sonen.Bjerknez skrev: 24 apr 2019, 06:45 Jeg har også tidligere nevnt at jeg har prøvekjørt en eldre utgave av KTM 690 SMC. Det første som slo meg så fort jeg satt meg på den var "moped" i form av hvor smal den var. Når jeg begynte å kjøre så fikk jeg for første gang siden barndommen på moped lyst til å kjøre meg en tur på skogsstier. Føltes vannvittig mye tryggere å "leke" litt med.
Det ble ikke lange turen, men jeg opplevde sykkelen som leken og morsom.
Jeg er dog usikker på hvordan en slik fungerer på langturer. med tanke på motor og sittestilling, sal etc. Jeg beit meg ikke merke i noe negativt med tanke på sittestilling mener jeg å huske, men så kjørte jeg bare ca. 10 minutter med den også. Motoren var vertfall morsom.
S1000R er selvsagt et tog på skinner i forhold og befinner seg på en helt annen skala og i et helt annet segment, men hadde jeg kun kjørt turer i nærområdet rundt her jeg bor og droppet den årlige sommerturen så kunne jeg helt fint å kjøpt meg en slik. :)
Med tanke på langtur blir det spennende å se hvordan den er å kjøre. Største ulempen er vel setet som er litt hardt. Men det kan jo fikses. Fordelen med sittestillingen er jo behagelig knevinkel, oppreist og flatt sete som gjør at du jevnlig kan endre posisjon for å unngå å bli stiv. Også er det jo 0 vindskjerming da, mange som liker litt vindbeskyttelse, men jeg liker det - lettere å holde seg til fartsgrensen