Cutless sin blogg
- Fsva
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Fin bling! 

- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Når jeg zoomer inn så kan jeg ikke se at vanndråpene beader eller sheeter... frem med krukka fra Swissvax. Jeg vet du har’n 

Gratulerer med ny bakhjulssykkel! Litt kjipt du valgte bort 790'en, kunne trengt en testpilot for å høre erfaringer før jeg selv hopper ned fra gjerdet :)
Har de fått orden på noe mager blanding på lave turtall på LC4, slik at det ikke er som å ri en vill-okse ved lav fart? Kan i så fall anbefale en 02-controller (plug and play) hvis den er noe "jerky"...
Har de fått orden på noe mager blanding på lave turtall på LC4, slik at det ikke er som å ri en vill-okse ved lav fart? Kan i så fall anbefale en 02-controller (plug and play) hvis den er noe "jerky"...
- Bjerknez
- Kontakt:
Mener han skrev tidligere i tråden at den var ganske smooth på gassen og faktisk også nesten vibrasjonsfri. Ganske uvanlig til en endunker å være. Så jeg vil tippe dem har løst dette på denne?
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Kan melde om kjempefornøyd sønn på 790Duke..
den går skikkelig bra-gode bremser-svingvillig som fy..
Litt imponert over motoren hvor "soft" den kan gå og samtidig hvor gvass den kan være..
bør jo ha ca 2500rpm før en gasser på men derifra til rødfelt er skikkelig artig..
I track-modus er den skikkelig aggressiv og ikke uvillig til å bli veldig lett i forhjulet...
I forhold til de få konkurrentene i klassen så holder jeg nok en knapp på denne i forhold til "smil for pengene"
den går skikkelig bra-gode bremser-svingvillig som fy..
Litt imponert over motoren hvor "soft" den kan gå og samtidig hvor gvass den kan være..
bør jo ha ca 2500rpm før en gasser på men derifra til rødfelt er skikkelig artig..
I track-modus er den skikkelig aggressiv og ikke uvillig til å bli veldig lett i forhjulet...

I forhold til de få konkurrentene i klassen så holder jeg nok en knapp på denne i forhold til "smil for pengene"

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Takk takk

Takk! Den har høstet så mye lovord, så det blir nok bra uansett hvor du lander fra gjerdetspranget ditt. For min del gikk det rett og slett på følelsercevillan skrev: 29 apr 2019, 08:17 Gratulerer med ny bakhjulssykkel! Litt kjipt du valgte bort 790'en, kunne trengt en testpilot for å høre erfaringer før jeg selv hopper ned fra gjerdet :)

Helt grei på lavt turtal. Ingen napp og rykninger. Du merker bare at motoren ikke liker seg så godt på veldig lavt turtall (lyd og kraft), og hjelper den med å slure på klutsjen ved krypmanøvere. Jeg synes den nesten er litt høyt giret, så vurderer å gå ned en tann forann. Da vil det bli enda bedre

- Bjerknez
- Kontakt:
Du drevet vel om Ducatien også mener jeg å huske, så du har vel en viss erfaring på det område? :)
- Cutless
Ja, funket fint det. Hørt fra flere mekanikere at mange sykler kommer for høyt drevet for å klare utslippskrav, støykrav, lavere forbruk på testdata etc.
-
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Skulle heller ønske at de la inn 6 gir som ett overdrive. Merker jeg savner det på min, går fort opp i 5-6k rpm når man ligger i 90 km/tCutless skrev: 29 apr 2019, 14:01 Ja, funket fint det. Hørt fra flere mekanikere at mange sykler kommer for høyt drevet for å klare utslippskrav, støykrav, lavere forbruk på testdata etc.
- Bjerknez
- Kontakt:
Har mellom 4.500 og 5.000rpm jeg når jeg ligger i 130km/t. Men kjører selvsagt aldri så fort.
-
Nei, selvfølgelig :)Bjerknez skrev: 29 apr 2019, 15:24 Har mellom 4.500 og 5.000rpm jeg når jeg ligger i 130km/t. Men kjører selvsagt aldri så fort.
Det gir ett mer brukbart turtall når man cruiser i norske fartsgrenser

- Bjerknez
- Kontakt:
Det fine med en firer i så tillfelle er at jeg kan cruise avgårde på jobb i 6 gir omtrent hele veien. Men la oss være ærlige... it never happend 

- Cutless
Hjemmesnekret tailtidy
Jeg har aldri hatt tailtidy på noen av mine tidligere sykler. Og var langt ifra noen prioritet på den nye sykkeln. Men etter førstegangsservicen på fredag oppdaget jeg at en skrue manglet på plastskjermen som er en del av skiltholderen. Trolig vibrert løs på den 2-timers lange hjemturen, eller en mekaniker som hadde det litt travelt. Så da hadde jeg incentivet jeg trengte for å mekke tailtidy
Først måtte det gamle av:
Deretter måtte jeg finne meg et materiale som var mykt nok til å jobbe med, men solid nok til å vare. Fruen måtte ofre seg nok en gang (ref yogamatte og diverse kjøkken pynt nevnt tidligere i tråden
) :
Også ble mesterverket introdusert for den provisoriske lakkboksen: Skruer som var til overs fra reflekser og annet svineri som ikke ble montert på sykkelen, men ble sendt med i en plastpose viste seg å være nyttig til prosjektet. De fikk også besøke lakkboksen:
Jeg har aldri hatt tailtidy på noen av mine tidligere sykler. Og var langt ifra noen prioritet på den nye sykkeln. Men etter førstegangsservicen på fredag oppdaget jeg at en skrue manglet på plastskjermen som er en del av skiltholderen. Trolig vibrert løs på den 2-timers lange hjemturen, eller en mekaniker som hadde det litt travelt. Så da hadde jeg incentivet jeg trengte for å mekke tailtidy

Først måtte det gamle av:
Deretter måtte jeg finne meg et materiale som var mykt nok til å jobbe med, men solid nok til å vare. Fruen måtte ofre seg nok en gang (ref yogamatte og diverse kjøkken pynt nevnt tidligere i tråden

Også ble mesterverket introdusert for den provisoriske lakkboksen: Skruer som var til overs fra reflekser og annet svineri som ikke ble montert på sykkelen, men ble sendt med i en plastpose viste seg å være nyttig til prosjektet. De fikk også besøke lakkboksen:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Cutless
Stjal meg også noen gummpakninger fra posen:
Gorilla-dobbelsidigtape ble valgt til festemiddel for skilt. Låsemutter+gummipakning sørger for god sikring av skiltholdern:
Og slik ble resultatet:
Lakkerte baksiden av skiltplaten også, for å få det penere:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
Tipp topp, tommel opp! 

- Fsva
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Fint prosjekt, resultatet ble bra synes jeg! 

- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Også ble mesterverket introdusert for den provisoriske lakkboksen:
Viktig med godt verktøy

Også ble mesterverket introdusert for den provisoriske lakkboksen:
Viktig med godt verktøy

X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Bjerknez
- Kontakt:
Synes dette ble veldig bra jeg. Imponert over at en kontorrotte plutselig får ånden over seg å går såpass drastisk til verks på egen hånd på ny sykkel.
Personlig ville jeg nok fått skiltet enda lener opp og fjernet den siste plastbiten også, men man mister kanskje noen fordeler med tanke på sprut fra dekkene etc.
Alt i alt en imponerende jobb som jeg selv aldri hadde gitt meg ut på
Personlig ville jeg nok fått skiltet enda lener opp og fjernet den siste plastbiten også, men man mister kanskje noen fordeler med tanke på sprut fra dekkene etc.
Alt i alt en imponerende jobb som jeg selv aldri hadde gitt meg ut på

- Cutless
Takk, gøy at dere likte mini-prosjektet mitt. Er jo ikke så mye man kan gjøre på en helt ny sykkel, men noe er det. Må jo holde fruen på tå hev :)
Fikk til en testtur i går, og skiltet holdt seg på plass. Virker som Gorilla tapen var riktig valg.
@Bjerknez Riktig. Liker ikke å gå helt bananas med form over funksjon. Foretrekker omvendt...
Fikk til en testtur i går, og skiltet holdt seg på plass. Virker som Gorilla tapen var riktig valg.
@Bjerknez Riktig. Liker ikke å gå helt bananas med form over funksjon. Foretrekker omvendt...
- Cutless
Lørdagskveld i garasjen
Fikk hele kvelden i garasjen med en øl og litt musikk. Fantastisk!
Første prosjektet var å gjøre noe med de fryktelige speilene som ktm setter på sykkelen:
Var i Trondheim tidligere idag, og fant speil på Biltema jeg så potensiale i. Ikke veldig bra finnish på de, men virket solid nok. Resultatet ble jeg ihvertfall veldig fornøyd med:
Jeg fikk også en pakke fra Amazon tidligere på dagen. Sykkelen så ikke ut når jeg fikk den utlevert. Den hadde fått den berømte kattevasken før utlevering, noe som resulterte tett i tett med riper på alle plast deler. Spesielt synlig på de sorte.
Her er kittet:
Sånn så bakskjermen ut:
Sånn ble den etter en runde. Merkbar reduksjon i striper. Men klarte ikke å få den blanke finnishen jeg ønsket. Skal prøve med maskin istedet for håndmakt imorgen for å se om jeg kan få det ordentlig blankt:
Fikk hele kvelden i garasjen med en øl og litt musikk. Fantastisk!
Første prosjektet var å gjøre noe med de fryktelige speilene som ktm setter på sykkelen:
Var i Trondheim tidligere idag, og fant speil på Biltema jeg så potensiale i. Ikke veldig bra finnish på de, men virket solid nok. Resultatet ble jeg ihvertfall veldig fornøyd med:
Jeg fikk også en pakke fra Amazon tidligere på dagen. Sykkelen så ikke ut når jeg fikk den utlevert. Den hadde fått den berømte kattevasken før utlevering, noe som resulterte tett i tett med riper på alle plast deler. Spesielt synlig på de sorte.
Her er kittet:
Sånn så bakskjermen ut:
Sånn ble den etter en runde. Merkbar reduksjon i striper. Men klarte ikke å få den blanke finnishen jeg ønsket. Skal prøve med maskin istedet for håndmakt imorgen for å se om jeg kan få det ordentlig blankt:
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Se her ja, et råskinn av en 690 
Tail tidyen ble veldig bra! Vær obs på at den tapen kan slite litt om du noen gang skulle ha sykkelen ute i minusgrader. Jeg ville nok dratt to bolter med låsemuttere på skiltet i tillegg for å være sikker
Det store spørsmålet til de speilene er vel: Ser du noe bak deg i de?
Tail tidyen ble veldig bra! Vær obs på at den tapen kan slite litt om du noen gang skulle ha sykkelen ute i minusgrader. Jeg ville nok dratt to bolter med låsemuttere på skiltet i tillegg for å være sikker
Det store spørsmålet til de speilene er vel: Ser du noe bak deg i de?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- LarsE
- Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS
Kjørte med dobbeltsidig teip på SMC-Ren min, og gjør det på Duken min nå også. Når det har vært montert skikkelig har jeg ikke hatt problem med at skiltet faller av, heller tvert imot. Da jeg skulle ta skiltet av SMC-Ren første gang så klarte jeg å bøye skiltet før teipen slapp taket. Kjører ikke i minusgrader da.
- Bjerknez
- Kontakt:
den overflaten der minner meg om samme finish som man får av lett vannsliping. Det betyr at produktet du har brukt er enten for grovt, eller du har brukt for mye makt, eller en kombinasjon av dette.
Er dette produktet beregnet for maskin eller håndpolering?
Uansett så vil du få tilbake blankheten ved å bruke en finere polish. (Trolig den i midten). Men maskin er nok det jeg ville foretrukket. Man skal heller ikke legge nevneverdig press når man rubber/polerer. Kun vekten av maskinen.
Er dette produktet beregnet for maskin eller håndpolering?
Uansett så vil du få tilbake blankheten ved å bruke en finere polish. (Trolig den i midten). Men maskin er nok det jeg ville foretrukket. Man skal heller ikke legge nevneverdig press når man rubber/polerer. Kun vekten av maskinen.
- Bjerknez
- Kontakt:
Bruker du maskin så ikke bruk alt for høy hastighet og beveg hele tiden maskinen. Det er fort gjort at lakken kan begynne å koke og da er du fucked.
Nå kjenner ikke jeg til de produktene du har der, men skal du ha et veldig godt allround produkt vedrørende polering så kjøp deg en flaske med Scholl S17. Krever maskin.
Nå kjenner ikke jeg til de produktene du har der, men skal du ha et veldig godt allround produkt vedrørende polering så kjøp deg en flaske med Scholl S17. Krever maskin.