Dette står det respekt av.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av RuneMC »

Wheelonass skrev: Dersom dette ikke blir noen suksess for meg så har jeg prøvd, og da blir det en vanvittig rå HD-trike med unik lakkering og utseende, hahahaha! :prop:
:thumleft :thumleft :thumleft
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av pelsen »

Wheelonass skrev:Kontakten på Biltilsynet sa jo noe som er sant og det er at dette er første sykkel av denne type i Norge, og de må være sikre på hva som skal ligge til grunn for godkjenningen. Andre som kommer etter får det nok lettere :) Og det er jo en god følelse å ta med seg når de værste frustrasjonene dukker opp, hehe. Dersom dette ikke blir noen suksess for meg så har jeg prøvd, og da blir det en vanvittig rå HD-trike med unik lakkering og utseende, hahahaha! :prop:
hadde de vært kompetente så skulle de ha kommet med alle kravene etter første visning. Å komme med nye momenter hver gang tyder jo bare på at de ikke tør å ta en beslutning.
Krysser fingrene for at det går greit neste gang, ellers er det vel på tide å stille krav til kompetansen til den personen som skal ta avgjørelsen. :evil

Brukeravatar
Wheelonass
Innlegg: 59
Registrert: 19 des 2010, 11:17
Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
Sted: Bodø
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Wheelonass »

MaxTron skrev: Er helt sikker på at det finns justerbare fordelingsbokser, så en får riktig bremsekraft fram og bak
Har jo integralbremser! Så jeg har kun "forlenget" bakbremsepedalen slik at jeg kan bruke bakbremsen.
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...

http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av jhn »

Wheelonass skrev: ....Er også veldig spent på hva de tenker om at jeg har fått laget en overgang fra bakbremspedal opp til styret, om dette vil tilfredsstille kravene i direktivene eller om jeg må søke dispensasjon og slik komme inn i papirmølla igjen... .
Akkurat dette trodde jeg var en "vanlig" løsning som var tatt i bruk av flere.
Mener jeg leste noe om det på nettsiden til "Likevel MC", eller et annet sted
Dette har jeg vurdert lenge selv, og har vel funnet ut at det er noe jeg burde ha, men har ikke fått fingeren helt ut ennå.
Litt nysgjerrig på hva de sier om dette

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Pollti »

pelsen skrev:ellers er det vel på tide å stille krav til kompetansen til den personen som skal ta avgjørelsen. :evil
Byråkrater er vel vernet rase de ? Å bruke fornuft og vett syntes tungt, Jeg ligger i en sak ,med skattevesenet om dobbelbeskattning. De er enige i at over 100% beskattning er galt meg jeg må "bevise" det selv om de er enig at deres krav er feil. :scratch
Sånt blir det advokat mat av og den utgiften må jeg dekke av egen lomme selv om jeg "vinner". Blir sikket billig dette her. :-k Alt begynte med Altinn tullet for litt siden... Til saken er avgjort må kravet betales. Byråkratiet må gå sin tunge gang må vite. Staten gjør aldri feil. :-)å Og gjør de feil så sitter det en paragraf rytter et sted i systemet med 14 dagers behandlingstid for å gjøre noe. Og sånn går nå dagene...

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av MaxTron »

Pollti skrev:
pelsen skrev:ellers er det vel på tide å stille krav til kompetansen til den personen som skal ta avgjørelsen. :evil
Byråkrater er vel vernet rase de ? Å bruke fornuft og vett syntes tungt, Jeg ligger i en sak ,med skattevesenet om dobbelbeskattning. De er enige i at over 100% beskattning er galt meg jeg må "bevise" det selv om de er enig at deres krav er feil. :scratch
Sånt blir det advokat mat av og den utgiften må jeg dekke av egen lomme selv om jeg "vinner". Blir sikket billig dette her. :-k Alt begynte med Altinn tullet for litt siden... Til saken er avgjort må kravet betales. Byråkratiet må gå sin tunge gang må vite. Staten gjør aldri feil. :-)å Og gjør de feil så sitter det en paragraf rytter et sted i systemet med 14 dagers behandlingstid for å gjøre noe. Og sånn går nå dagene...
Har nevnt det tidligere i denne tråden: Sett TV2 hjelper deg på saken, få ting ut på riksdekkende media!!
Da kommer nok skattesjefen sjøl å håndhilser å sier at dette skal vi selvfølgelig ordne opp i.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Bikeridr
Innlegg: 185
Registrert: 20 jun 2012, 16:43
Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011
Sted: På to hjul / Babīte

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Bikeridr »

MaxTron skrev:
Pollti skrev:
pelsen skrev:ellers er det vel på tide å stille krav til kompetansen til den personen som skal ta avgjørelsen. :evil
Byråkrater er vel vernet rase de ? Å bruke fornuft og vett syntes tungt, Jeg ligger i en sak ,med skattevesenet om dobbelbeskattning. De er enige i at over 100% beskattning er galt meg jeg må "bevise" det selv om de er enig at deres krav er feil. :scratch
Sånt blir det advokat mat av og den utgiften må jeg dekke av egen lomme selv om jeg "vinner". Blir sikket billig dette her. :-k Alt begynte med Altinn tullet for litt siden... Til saken er avgjort må kravet betales. Byråkratiet må gå sin tunge gang må vite. Staten gjør aldri feil. :-)å Og gjør de feil så sitter det en paragraf rytter et sted i systemet med 14 dagers behandlingstid for å gjøre noe. Og sånn går nå dagene...
Har nevnt det tidligere i denne tråden: Sett TV2 hjelper deg på saken, få ting ut på riksdekkende media!!
Da kommer nok skattesjefen sjøl å håndhilser å sier at dette skal vi selvfølgelig ordne opp i.
Tja, eventuelt så gjør en det bare vondt værre, jfr GDL-dieselen som regjeringen har gjort det de makter for å få stoppet, tross mye mer miljøvennlig. Men, men Wheelonass; STÅ PÅ! Vi backer deg fullt ut her. :thumleft
Sånn ellers så er min bestemte oppfatning av saken at det sitter en inkompetent paragrafrytter med altfor mye makt og altfor liten hjerne til å forvalte denne saken i Norge. Sykkelen er jo, som jeg forstår, godkjent i Tyskland. Dvs EU = dvs SKAL! godkjennes i Norge og eller i EU/EØS.
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38199
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av AJ »

Liker tanken om å ta saken til TV2 eller NRK's forbrukerprogram, for den del.

Hadde Wheelonass bodd her jeg bor ville hun helt klart fått stort oppslag i avisen! :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av joo »

Var de fornøyd med løsningen for blokkering av hjul over 25-30?
Ville tro at integralbremser i seg selv skulle være nok, og ekstra bakhjulsbremsehendel være kurant opsjon bare... Men nå er jeg ikke så smart som ymse Tilsyn...
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Rottenikken »

Skulle jo bare være snakk om dobbel bremsehendel..!

Det er jo vanlig i FMX bla. ..so what the f.. is it talking about?
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
Wheelonass
Innlegg: 59
Registrert: 19 des 2010, 11:17
Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
Sted: Bodø
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Wheelonass »

hehehehe, ser ut som mange har mye frustrasjoner inne overfor "byråkratiet" ;) Selv tar jeg det med knusende ro. De likte godt sperra som ble laget for å ungå utfelling over 30km/t. (Og jeg bukker meg i støvet for mine to reddende engler der) Og de mener systemet er godt for å gi meg muligheten til å komme ut på to hjul. Dette er jo den første sykkelen i Norge, må vite, så de vil jo bare gjøre et godt grunnlag for de neste som kommer.

Når det gjelder bremser så er det vist et eget direktiv som er ganske klart, men vedkommede hos Biltilsynet hadde tanker om dette, og er en oppegående kar som jeg har på min side. Jeg forstår og jeg forstår ikke alt som blir pålagt, men så lenge det er enkelt å få gjort noe med så er det greit. Jeg håper at jeg får hjelp med disse tingene ganske fort og at sykkelen vil være klar når sesongen 2013 starter.

Og jeg ønsker ikke å blande inn media i denne saken, den nærmere seg virkelig slutten nå, og da får media heller komme inn med gladsaken om at jeg endelig har nådd målet mitt om å komme tilbake som motorsyklist, det ene målet som jeg har hatt fra første stund etter ulykka for over ni år siden :)

Benytter samtidig anledningen til å takke alle sammen for varme ord og en vanvittig god støtte, og da spesielt til de som har handlet og ikke bare snakket (dere vet hvem dere er)! :D Jeg VET at jeg vil være på veien i 2013, og jeg gleder meg slik at jeg har ikke ord!
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...

http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38199
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av AJ »

Wheelonass skrev: Benytter samtidig anledningen til å takke alle sammen for varme ord og en vanvittig god støtte, og da spesielt til de som har handlet og ikke bare snakket (dere vet hvem dere er)! :D Jeg VET at jeg vil være på veien i 2013, og jeg gleder meg slik at jeg har ikke ord!
Veldig bra! :=D> Hilsener som dette er jeg sikker på mange setter pris på :thumleft
All grunn til å glede seg til 2013, ja!!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Kawasaki »

Wheelonass skrev:hehehehe, ser ut som mange har mye frustrasjoner inne overfor "byråkratiet" ;) Selv tar jeg det med knusende ro. De likte godt sperra som ble laget for å ungå utfelling over 30km/t. (Og jeg bukker meg i støvet for mine to reddende engler der) Og de mener systemet er godt for å gi meg muligheten til å komme ut på to hjul. Dette er jo den første sykkelen i Norge, må vite, så de vil jo bare gjøre et godt grunnlag for de neste som kommer.

Når det gjelder bremser så er det vist et eget direktiv som er ganske klart, men vedkommede hos Biltilsynet hadde tanker om dette, og er en oppegående kar som jeg har på min side. Jeg forstår og jeg forstår ikke alt som blir pålagt, men så lenge det er enkelt å få gjort noe med så er det greit. Jeg håper at jeg får hjelp med disse tingene ganske fort og at sykkelen vil være klar når sesongen 2013 starter.

Og jeg ønsker ikke å blande inn media i denne saken, den nærmere seg virkelig slutten nå, og da får media heller komme inn med gladsaken om at jeg endelig har nådd målet mitt om å komme tilbake som motorsyklist, det ene målet som jeg har hatt fra første stund etter ulykka for over ni år siden :)

Benytter samtidig anledningen til å takke alle sammen for varme ord og en vanvittig god støtte, og da spesielt til de som har handlet og ikke bare snakket (dere vet hvem dere er)! :D Jeg VET at jeg vil være på veien i 2013, og jeg gleder meg slik at jeg har ikke ord!

Liker :thumleft Lykke til.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av OleB »

Veldig hyggelig å lese at dette ser ut til å ordne seg, selv om byråkratiets kvern maler veldig langsomt..... Du må jo ha en engels tålmodighet :thumleft
Lykke til videre i prosessen - og på egne to hjul i 2013 :D
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av jhn »

Wheelonass skrev:
Når det gjelder bremser så er det vist et eget direktiv som er ganske klart, men vedkommede hos Biltilsynet hadde tanker om dette, og er en oppegående kar som jeg har på min side. Jeg forstår og jeg forstår ikke alt som blir pålagt, men så lenge det er enkelt å få gjort noe med så er det greit. Jeg håper at jeg får hjelp med disse tingene ganske fort og at sykkelen vil være klar når sesongen 2013 starter.
Som sagt så har æ vurdert å få flyttet bakbremsa opp på styret, så hvis du etterhvert har noe nyttig info om dette, så blir æ glad

Svar