Bringisen skrev:JohnnyTh skrev:jhn skrev:Bringisen skrev:I siste nummer av MC-avisa skrives det jaggu mye fint om GS'en igjen gitt
Både motor, understell og komfort får som ventet mye skryt.
Fikk bladet i posten i går og det er veldig fin lesing og mye kunne nok vært sitert her i denne tråden. Men jeg skal la vær i fare for å bli for nedlatende :-#
Ja vel, du mener det e en reell fare for det?
... men du e jo obs på det sjøl, så det går sikkert fint

Må da være mulig for en GS eier å snakke om sykkelen sin uten å være nedlatende. Hvis du konsentrerer deg så klarer du det sikkert.
I denne tråden tviler jeg på det uansett hvordan jeg skulle ordlegge meg. Men jeg har opprettet en annen tråd med overskriften "BMW R1200GS". Dette bør kanskje være et varsel for sarte sjeler om å unngå tråden

1200GS er da en meget flott sykkel til sitt bruk og jeg kan så absolutt se hvorfor denne tiltrekker seg kjøpere. Ikke heeeelt meg (ennå...) men som sagt så er dette en sykkel som jeg mener er verdt den skryten den kan få. Å gud forby... jeg kjører ikke en 1200GS men en Yamaha XVS 1300 som er en heeelt annen sykkel. I mine øyne vinner så klart sistnevnte, men det er fordi sykkelen passer meg og min kjørestil bedre.
Jeg tror de fleste som ikke liker skryt rundt GS'en kanskje er LITT misunnelige og kanskje ikke helt finner "argumenter" som trekker ned denne veldig totalt sett. Altså hvis man fjerner smak og behag.
Så jeg har ingen problemer med å følge med i en 1200GS tråd og kanskje t.o.m. kommet med noen oppkvikkende ord om sykkelen selv ut fra synsing og første intrykk. Selv om jeg eier en helt annen sykkel. Hadde jeg fått en øremerket sum på 250.000,- som jeg MÅTTE bruke på EN splitter ny sykkel, så hadde det blitt en 1200GS den dagen jeg ble vant til det -for meg- litt gubbete utseendet.
Så langt så synes jeg det er mer artig å vise seg frem samt kjøre en buldrende cruiser enn en litt sjeleløs 1200GS som har ALT untatt nettopp sjel...
Men jeg er overbevist om at jeg en vakker dag venner meg til utseendet, men om jeg vil selge Yamaha'en til fordel for denne tviler jeg på. Da må det i tillfelle bli en GS1200 i tillegg og det blir for dyyyyrt...
I mine våteste drømmer så eier jeg følgende tre sykler:
- Yamaha XVS 1300
- Triumph Speed Triple R
- BMW 1200GS
Men... en sykkel a gangen tror jeg. Skal jeg ha en sykkel nummer to blir det no godt brukt i en langt rimeligere skala og da enten en streetsykkel med 600cc eller en evt. nyere 125cc til litt jobbpendling.
Du store... dette ble mer skriverier enn jeg hadde forespeilet, så jeg stopper her med å si at jeg ønsker alle mine MC venner her inne en skikkelig flott sommer på to hjul :)