GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GlobesLogg NÅ: Startet 2.del av sesongen 2012

Legg inn av Globe »

mhmm...blir mange sigarettpauser av slik kjøring :knegg

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: GlobesLogg NÅ: Startet 2.del av sesongen 2012

Legg inn av MaxTron »

ArcticTiger skrev::roll Åhh, har du vært å viberert scrotum nå da.....
:lol :lol
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GlobesLogg NÅ: Startet 2.del av sesongen 2012

Legg inn av Globe »

I min periode uten kjøretillatelse, har jeg gått relativt bredt ut bl.a. på Facebook og hatt denne situasjonen som et visst tema, i hele perioden. Den har jo preget min dialog her på MCSiden.no også, så dere fortjener også stor takk for støtten og forståelsen slik at jeg har fått lov til å "spamme" enkelte emner med min selvmedlidenhet :knegg

Som skrevet på Face, så gjelder denne som takk til dere også:

MANGE TAKK..til alle dere som har "fulgt" meg i min lille katastrofe ved det å bli førekortløs i sommer. Katastrofen har IKKE vært å være uten kjøretillatelse, det er alltid praktisk løsbart. Katastrofen var det å faktisk stille seg slik at en fortjener å bli straffet ved å bli fratatt kjøreretten til motorkjøretøy. Nå har jeg faktisk hatt det veldig moro i denne tiden ved å ha stor medlidenhet, med meg selv. Ligger mye "rekreasjon" i det å få lov til å ha galgenhumor og at de rundt da, på sett og vis, aksepterer at det er det det er! :-) SÅ, mange takk for at dere har "vært der" og latt meg få lov til å ta det litt ut og håper at nettopp det ikke har bidratt til at dere har gått lei av min "selvfokus"...det er jo det FB er her for..er det ikke? :-)

Uannsett, førerkortløs i 3 mnd. er egentlig ingen Big Deal, i det STORE bildet, men det å bli tatt, færska, knepet og da straffet var ubehagelig, flaut, dyrt og sist men ikke minst, helt meningsløst dumt. Så; har jeg lært?...joda har nok det, passer ihvertfall godt på fartsskiltene og gjør jeg noe nå, så er det med fult overlegg. Skulle det, mot all formodning, skje igjen, ja så vil jeg akseptere det lite enkelt og greit som jeg gjorde FØRSTE gang, men da er det slettes ikke sikkert at jeg går SÅ bredt ut :-)

Og, til alle dere som har benyttet denne hendelsen til godlynt og velmenende mobbing, så er det som jeg har sagt til de fleste av dere, ALT er "notert ned" og vil bli benyttet i retur, ved første RIKTIGE anledning :-) Takk for oppmerksomheten!

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: GlobesLogg NÅ: Startet 2.del av sesongen 2012

Legg inn av bakern 42 »

gratulerer med lappen tilbake, og håper du får en laaang fin høst med påfølgene godturer før den grønne skjønne må settes i vinterdvale.
ble oppriktig lei meg på din og ikke minst mine vegne da du var uheldig, for så frem til mange fortellinger og filmer fra deg da du er reneste spielbergen i framførimg av materiale vi andre kan kose oss med. men du kom jo med artig film og historie selv uten tilatelsen til sykkelkjøring. ref el tråsykkel, en godsak av film og historie, så lykke til videre.

stor hilsen fra Larvik :vs

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GlobesLogg NÅ: Startet 2.del av sesongen 2012

Legg inn av Globe »

Hei bakern 42 og takk for hyggelig ord ;)

Det kommer nok flere filmer...driver for tiden å ser etter grus/vinterMC...så kameraet skal nok få kjørt seg i løpet av vinteren også :)

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: GlobesLogg NÅ: Startet 2.del av sesongen 2012

Legg inn av Duville »

Globe skrev:Hei bakern 42 og takk for hyggelig ord ;)

Det kommer nok flere filmer...driver for tiden å ser etter grus/vinterMC...så kameraet skal nok få kjørt seg i løpet av vinteren også :)

Korsleis blei det - sku du sørijønnå

Det sku han itj, denne gang nei..... men ellers håper vi på mye fint vær så vi kan få svrundet sesngen på en god måte. Stakkar dem som allerede har parkert...

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: GlobesLogg NÅ: Startet 2.del av sesongen 2012

Legg inn av lasse_hansen »

Ja hvordan er det å være tilbake på 2 runde igjen da? Blitt noen flotte turer ser det ut som ihvertfall, i følge bildene dine. Så deg, trur det var deg jeg så her på e6 i Sarpsborg istad.
Sto ihvertfall Globe, tollpost Globe var det vel det sto egentlig. Men hilsa på deg jeg Globe. Men trukke du så mæ. B-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GlobesLogg NÅ: Startet 2.del av sesongen 2012

Legg inn av Globe »

Bagstertrekk og bobbins montert :-)

Har bestilt tankveske, det ble modell Bagster Newsign. Den er på 11 liter og har et smart system for oppbevaring av hjelm ved pauser :-)


Skulle snart være klar for sesongen 2013 da :)

ImageUploadedByTapatalk1349469020.519861.jpg
ImageUploadedByTapatalk1349469037.342185.jpg
ImageUploadedByTapatalk1349469049.808319.jpg
ImageUploadedByTapatalk1349469079.602346.jpg
ImageUploadedByTapatalk1349469109.665156.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: GlobesLogg NÅ: Startet 2.del av sesongen 2012

Legg inn av ArcticTiger »

:-k Har du avslutta mc-sessongen allerede?

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GlobesLogg NÅ: Startet 2.del av sesongen 2012

Legg inn av Globe »

ArcticTiger skrev::-k Har du avslutta mc-sessongen allerede?

ABSOLUTT ikke.......Men, langturmodus er nok lagt på "is" til neste år. Regner med å få strekt meg noen mil til....før forsten dekker mer enn tidlig morgen og sen kveld :)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GlobesLogg NÅ: Startet 2.del av sesongen 2012

Legg inn av Globe »

For de av dere som har tittet innom mitt emne vedr. kjøp av en MC. nr 2 for vinterbruk og gruskjøring, vet nå at kjøpet er i boks :thumleft

..eller "i boks" :-k ...sykkelen er ikke hentet enda, og min erfaring fra når jeg gjorde første forsøk på å handle, gjør at jeg burde kanskje vente til at den står i garasjen før jeg sier at kjøpet er "i boks" :knegg

Well, well...avtalen er nå ihvertfall gjort og håndpenger er betalt, så da burde alt være ok :thumleft

Uannsett, det endte med at det, etter en del frem og tilbake, ble en Suzuki DR 650 ES 1997-modell. Her er noen bilder av den (hentet fra Finn.no)

BildeBilde
BildeBilde

Selve annonseteksten lød (notat til meg selv egentlig :) :

  • "Justerbar Öhlins bakdemper, ( ny-pris kr. 9.500,00 ). Wirth gaffelfjærer. LeoVince effektpotte, KN filter, forgasser er dyset om. Styreforhøyere 30 mm, offroad fothvilere. Motor går meget godt og meget pent, disse er jo nærmest uslitelige. Denne er skikkelig ombygd til offroad og noe helt annet å kjøre enn en standard sykkel. Prisen er inkl. reg.avg. Disse syklene produseres den dag i dag, helt like fra 1997 - 2012. Se på http://www.procycle.us" onclick="window.open(this.href);return false; for alt utstyr du kan få.
    Levert med: Hendelbeskyttere, Toppveske, Effektanlegg"


Modellen
Suzuki DR 650 har vært produsert siden 1990, med en endring i 1996 hvorpå modellen ble hetende DR 650 SE. Sykkelen har så vært stort sett uforandret fra 1996 til i dag, og produseres fortsatt!

Motoren er en luftavkjølt "en-dunker" med oljekjøling i tillegg. Den yter 43 hp (32 kW) ved 6.400 rpm og gir 54 Nm ved 4.600 rpm. Sittehøyden er 88,5 cm. El.start (ingen kickstartreserve på denne).


Kjøp/henting av nyervervelsen - kjøre den hjem "as is" eller legge om til pigg?
Så først for meg å ta nattoget fra Trondheim, natt til lørdag, men ser at jeg da ankommer Lillehammer kl. 04:13 på lørdags morgen, og jeg vet ikke om selger er klar for avlevering såpass tidlig :knegg. Mulig jeg kan finne meg et hotell som kan tilby en grei frokostpakke til en forbipasserende :-k

Uannsett, så hadde jeg tenkt å hente denne, for å kjøre den hjem. Hva mener folket? Jeg snakket med selges om å pigge opp dekkene på den. Han fortalte at den stod på crossdekk og at bakdekket bok holdt noen mil til, men han tvilte på at det var noe serlig å koste på det pigging. Crossdekkene gjorde da også at gummiblanding er såpass myk at han mente det burde kjøpes egene piggdekk, i så fall. Så spørsmålet da er om jeg skal kjøre den fra Lillehammer til Trondheim på de dekkene som står på den, eller om jeg skal "sikre" meg ved å få lagt på nye piggdekk i Lillehammer :scratch Vil jo nødig ende opp med å kjøre piggdekk på bar asfalt 350 kilometer heller, regner med at kjøreegenskapene ikke akkurat blir tipp-topp og det vil vel nærmest slite ut nye dekk en slik strekning? Er piggkvalitet og piggingen på MC-hjul like gode som på bildekk? Vil det ha stort å si om jeg kjører bar asfaltkjøring oppover på pigg?

Knastdekkene vil vel også uannsett gi et greit grep, om jeg skulle møte på noe snødekke over fjellet, så det er vel muligheter for isete-/glatt veibane som vil kunne bli utfordringen om jeg kjører med den, as is, vil jeg tro.

Ser av foreløpig værvarsel at det er meldt lett nedbør som sludd over fjellet denne dagen.

Alternativet er jo selvfølgelig å ta bil og henger ned, men det er jo ikke noe moro da...å kjøre med MC.... på HENGER ](*,) ;e


Dekkomlegg
Har sett av ulike emner her inne at noen har anskaffet seg dettee "gjør det selv"-omleggingen fra Biltema, kunne jo vært et greit verktøy å ha i eget eie da alternativet blir å skaffe seg et ekstra hjulsett :-k Ikke for det, har tilgang tli dekkomlegging på "Klubben" (Naf-MC Trondheim).

Stash and Stuff
En stor fordel med slike modeller som har vært levert i en årrekke og som har forblitt relativt uforandret i mange år, er at det er god tilgang på slitedeler, samt levert det masse "stash and stuff" om man får lyst til å modde litt...eller mer..eller mye. :knegg

Oppbevaring
Da er garasjen klargjort for "MC2" og Z1000SX'n har blitt vasket og stelt og dermed vinterlagret frem til sesongen 2013. Kjenner at å skrive begrepet "vinterlagring" ikke gjør så mye nå da det kun signaliserer at det er starten på VINTERSESONGEN 2012 :bananas :bananas

"Nick" på MC
Kallenavnet på denne, internt, blir "Toern". FÅr se om jeg ikke arrangerer "dåp" så fort jeg får den i hus.
Og huset, det står klart til å ta i mot Toern :knegg

Bilde

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: GlobesLogg NÅ: Planlegger henting av nyinnkjøpt MC :)

Legg inn av JK95 »

Etter bare en sesong på lettmc har jeg 800 mil på nakken, og kjenner det er tungt å måtte la sykkelen stå :sk? :sorry Slik sett skulle jeg ønske jeg hadde samme mulighet, men økonomi og urolig mor gjør dette umulig, sikkert like greit? :scratch Uansett, grattis med vintersykkel, missunner deg den :yeyeye :prf

Godtvoksen

Re: GlobesLogg NÅ: Planlegger henting av nyinnkjøpt MC :)

Legg inn av Godtvoksen »

Gratulerer med ny sykkel og din utvidelse av MC sesongen.... :thumleft

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: GlobesLogg NÅ: Planlegger henting av nyinnkjøpt MC :)

Legg inn av Svein2 »

Blir spennende å følge dine tumulter i trøndersk snø. Gratulerer med toer`n. :thumleft

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: GlobesLogg NÅ: Planlegger henting av nyinnkjøpt MC :)

Legg inn av mekkern »

Kjør "As is" du globe-bare ta det piano hvis du treffer is og snø-husk stor singel på glatta glepper fort om du beveger rulla av eller på..minipigg gjør ikke stor forskjell... :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar