Det er vel en normal alderfordeling blant motorsyklisterKawagutten skrev:Og jeg tipper 90% av gs1200 eiere er over 50 år?

Det er vel en normal alderfordeling blant motorsyklisterKawagutten skrev:Og jeg tipper 90% av gs1200 eiere er over 50 år?
Men du er blitt vant med, og liker utseende til ei dvask halvgammel vulgær kjerring?Bjerknez skrev:1200GS er da en meget flott sykkel til sitt bruk og jeg kan så absolutt se hvorfor denne tiltrekker seg kjøpere. Ikke heeeelt meg (ennå...) men som sagt så er dette en sykkel som jeg mener er verdt den skryten den kan få. Å gud forby... jeg kjører ikke en 1200GS men en Yamaha XVS 1300 som er en heeelt annen sykkel. I mine øyne vinner så klart sistnevnte, men det er fordi sykkelen passer meg og min kjørestil bedre.Bringisen skrev:I denne tråden tviler jeg på det uansett hvordan jeg skulle ordlegge meg. Men jeg har opprettet en annen tråd med overskriften "BMW R1200GS". Dette bør kanskje være et varsel for sarte sjeler om å unngå trådenJohnnyTh skrev:Må da være mulig for en GS eier å snakke om sykkelen sin uten å være nedlatende. Hvis du konsentrerer deg så klarer du det sikkert.jhn skrev:Ja vel, du mener det e en reell fare for det?Bringisen skrev:I siste nummer av MC-avisa skrives det jaggu mye fint om GS'en igjen gitt![]()
Både motor, understell og komfort får som ventet mye skryt.![]()
Fikk bladet i posten i går og det er veldig fin lesing og mye kunne nok vært sitert her i denne tråden. Men jeg skal la vær i fare for å bli for nedlatende :-#![]()
... men du e jo obs på det sjøl, så det går sikkert fint![]()
![]()
Jeg tror de fleste som ikke liker skryt rundt GS'en kanskje er LITT misunnelige og kanskje ikke helt finner "argumenter" som trekker ned denne veldig totalt sett. Altså hvis man fjerner smak og behag.
Så jeg har ingen problemer med å følge med i en 1200GS tråd og kanskje t.o.m. kommet med noen oppkvikkende ord om sykkelen selv ut fra synsing og første intrykk. Selv om jeg eier en helt annen sykkel. Hadde jeg fått en øremerket sum på 250.000,- som jeg MÅTTE bruke på EN splitter ny sykkel, så hadde det blitt en 1200GS den dagen jeg ble vant til det -for meg- litt gubbete utseendet.
Sjel? Jeg er ikke overbevist om at noen sykler har sjel, men blandt de som tror det, er vel den gjengse oppfatning at ingen er mere sjel-løs enn en moderne japse-cruiserBjerknez skrev:
Så langt så synes jeg det er mer artig å vise seg frem samt kjøre en buldrende cruiser enn en litt sjeleløs 1200GS som har ALT untatt nettopp sjel...
Bjerknez skrev:
Men jeg er overbevist om at jeg en vakker dag venner meg til utseendet, men om jeg vil selge Yamaha'en til fordel for denne tviler jeg på. Da må det i tillfelle bli en GS1200 i tillegg og det blir for dyyyyrt...
I mine våteste drømmer så eier jeg følgende tre sykler:
- Yamaha XVS 1300
- Triumph Speed Triple R
- BMW 1200GS
Men... en sykkel a gangen tror jeg. Skal jeg ha en sykkel nummer to blir det no godt brukt i en langt rimeligere skala og da enten en streetsykkel med 600cc eller en evt. nyere 125cc til litt jobbpendling.
Du store... dette ble mer skriverier enn jeg hadde forespeilet, så jeg stopper her med å si at jeg ønsker alle mine MC venner her inne en skikkelig flott sommer på to hjul :)
Å, da misforstod jeg, trodde det var gubbete utseende det var snakk ombiker7 skrev:Lurer på prosentandel (promilleandel..) av gs-eiere som noensinne kommer til å vurdere slik kjøring jeg..Bringisen skrev:Jeg synes faktisk ikke dette ser like gubbete ut som en cruiser da, men igjen meningene er forskjellige
![]()
Den andelen ekke stor. Tipper 90%+ aldri ser et gruskorn engang
Jepp!Men du er blitt vant med, og liker utseende til ei dvask halvgammel vulgær kjerring?![]()
"Sjel" er litt oppskrytt kanskje, men jeg føler meg så absolutt mer hjemme på en cruiser. Jeg regelrett elsker den buldrende lyden og den avlsppende kjørestillingen. Jeg har jo fått med meg at du ikke er den typen så det er notert :)Sjel? Jeg er ikke overbevist om at noen sykler har sjel, men blandt de som tror det, er vel den gjengse oppfatning at ingen er mere sjel-løs enn en moderne japse-cruiser![]()
Innlegget mitt var nok mest en fleip ... med et lite snev av alvor, som det meste jeg sier og gjør.Bjerknez skrev:Jepp!Men du er blitt vant med, og liker utseende til ei dvask halvgammel vulgær kjerring?![]()
![]()
"Sjel" er litt oppskrytt kanskje, men jeg føler meg så absolutt mer hjemme på en cruiser. Jeg regelrett elsker den buldrende lyden og den avlsppende kjørestillingen. Jeg har jo fått med meg at du ikke er den typen så det er notert :)Sjel? Jeg er ikke overbevist om at noen sykler har sjel, men blandt de som tror det, er vel den gjengse oppfatning at ingen er mere sjel-løs enn en moderne japse-cruiser![]()
Uansett, så er generelt sett en 1200GS en sykkel som vel vinner på det meste untatt pris og muligens et noe sært utseende. men smak og behag.
Var jo sånn skade jeg var bekymret for når jeg stilte spørsmålet om hvor sårbare motoren er ved en liten velt. Hadde vært intresant å sett bilde av resten av sykkelen og sett om dette var en skade man ellers kunne kjørt videre etter. Jeg synes designet virker veldig sårbart.ZZR-Erling skrev:"Offroad GS"...haha
Nei.....det der en nok en "Asfalt GS"...hahaZZR-Erling skrev:"Offroad GS"...haha
Jeg bærer på ingen måte nag til noen som snakker "dritt" om sykkelen min, og grunnen er nok at jeg faktisk er veldig fornøyd med sykkelen, men samtidig åpen for å vurdere andre type sykler. Jeg har ikke giftet meg med sykkelen, men kjøpt den i en butikk og den er så absolutt salgbar den dagen jeg føler jeg vil prøve noe annet.jhn skrev:Innlegget mitt var nok mest en fleip ... med et lite snev av alvor, som det meste jeg sier og gjør.Bjerknez skrev:Jepp!Men du er blitt vant med, og liker utseende til ei dvask halvgammel vulgær kjerring?![]()
![]()
"Sjel" er litt oppskrytt kanskje, men jeg føler meg så absolutt mer hjemme på en cruiser. Jeg regelrett elsker den buldrende lyden og den avlsppende kjørestillingen. Jeg har jo fått med meg at du ikke er den typen så det er notert :)Sjel? Jeg er ikke overbevist om at noen sykler har sjel, men blandt de som tror det, er vel den gjengse oppfatning at ingen er mere sjel-løs enn en moderne japse-cruiser![]()
Uansett, så er generelt sett en 1200GS en sykkel som vel vinner på det meste untatt pris og muligens et noe sært utseende. men smak og behag.
Det finnes en del Cruiseren som minner meg om noen av de værste ofrene for boutox, silikon og plastisk kirurgi.
Littt for store og unaturlige lepper og pupper og er iført klær som passer best til en annen generasjon og størrelse.
Men flere av disse, både syklene og damene kunne sikkert sett mye bedre ut om designerne hadde hatt vett til å tøyle sin skapertrang en smule.
Når det er sagt ... jeg har også hatt en japse-cruiser, og trivdes helt utmerket med den.
Men jeg så aldri noen tegn til at den hadde sjel. Jeg skulle nok veid den både før og etter at den døde ( ble drept) , jeg har nemlig vært borti at noen snålinger som mener sjela veier 27 gram.
Men ikke ta meg så alvorlig ... i alle fall gjør ikke jeg det. Så det du noterer ... gjør det med blyant som du kan viske ut igjen:-)
Dette er først 100 meter på asfalt og deretter to meter gress/grøft. *Men* jeg har nå satt på motorvern bøyler på min. Det tror jeg alle som drar ut i terrenget gjør (og de fleste andre også).JohnnyTh skrev:Var jo sånn skade jeg var bekymret for når jeg stilte spørsmålet om hvor sårbare motoren er ved en liten velt. Hadde vært intresant å sett bilde av resten av sykkelen og sett om dette var en skade man ellers kunne kjørt videre etter. Jeg synes designet virker veldig sårbart.ZZR-Erling skrev:"Offroad GS"...haha
Skal ikke se bort fra at denne GS'en har blitt 27g lettere.
Ja, men ny GSA'en gikk jo også sund i siste MC Avisa.Bringisen skrev:Nei.....det der en nok en "Asfalt GS"...hahaZZR-Erling skrev:"Offroad GS"...haha
![]()
Ja, grom sak, som også funker til mye. 08 er også en fiiiin årgang!jhn skrev:Om dette er den beste sykkelen har jeg ingen formening om, men en nydelig sykkel i mine øyne.
Om jeg skulle bytte, så tror jeg kanskje dette er favoritten.
. http://m.finn.no/mc/all/ad.ht ... urn false;
Noen må jo "stir the pot" her....Bjerknez skrev:
Jeg tror de fleste som ikke liker skryt rundt GS'en kanskje er LITT misunnelige og kanskje ikke helt finner "argumenter" som trekker ned denne veldig totalt sett. Altså hvis man fjerner smak og behag.
:)