LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av Andreas »

Husk at 15' modellen er en helt ny sykkel, og kan ikke sammenlignes med JRO sin og min. Det er enormt mye ny teknologi som krever innkjøring. :prf

Slip on på Multi er bortkastet ja, det er kun for det kosmetiske. Men sikker på at full Termi er billigere i Italia..? Prisen på delene i Norge har ingen ekstra påslag, kun regnet om fra Euro. Åsså blir det jo litt tungvindt å få med seg orginaleksosen hjem igjen :-)å

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av LordShaft »

Har bare en kompis med en eldre multistrada fra Ålesund som gjorde dette på noe ducati days å sparte seg nesten 10.000
Mulig han la på for kjentfolk.

Note4

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av freddy123 »

nå sittern vel ved sykkeln sin nede på båten og kribler etter å komme seg avgårde til prøvekjøring av multistrada tenker jeg :prop:

skal bli spennende å høre hva du syntes om den , jeg vil jo si det er den peneste adv sykkelene som er og oppdrive :yeyeye

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av LordShaft »

Nei ikke helt enda, vi ruller ombord i 13 tiden tenker jeg.... Så i morgen før lunsj satser vi på prøvekjøring :love

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:nå sittern vel ved sykkeln sin nede på båten og kribler etter å komme seg avgårde til prøvekjøring av multistrada tenker jeg :prop:

skal bli spennende å høre hva du syntes om den , jeg vil jo si det er den peneste adv sykkelene som er og oppdrive :yeyeye
Er enig med deg der, men BMW sin S1000XR hakk i hel. Så den live på Speed MC her om dagen og må si den så rimelig stilig ut. Men Multistradaen er jo bare målestokken i mine øyne. Eneste ankepunktet er all elektronikken og det faktum at det er en Ducati. Har lest en del om blandede inntrykk der... men mulig det bare er tilfeldigheter....

Ducati kan design og lyd. Det skal dem faen meg ha :thumleft

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av Flanker »

Har ikke fått med meg at noen av årgangene med Multistrada har hatt problemer med elektronikken. Ihvertfall ikke noen gjengangere (?). Ducati er ikke Skrucati lengre, det er ihvertfall mitt inntrykk. Vurderer en MTS selv den dagen jeg vinner i lotto!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av Bjerknez »

Flanker skrev:Har ikke fått med meg at noen av årgangene med Multistrada har hatt problemer med elektronikken. Ihvertfall ikke noen gjengangere (?). Ducati er ikke Skrucati lengre, det er ihvertfall mitt inntrykk. Vurderer en MTS selv den dagen jeg vinner i lotto!
Neida, jeg sier ikke at dette bør være ett problem med Multistrada eller andre sykler. Men mener jeg leste noen steder om at det var generelt problemer med elektronikken på noen Ducatier. Husker ikke hvor eller hvilke modeller dette gjaldt heller. Men for all del... hadde lett kjøpt meg en Multistrada selv jeg hvis det var noe slikt jeg var på utkikk etter... eller kanskje en S1000XR. :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av LordShaft »

Jeg er helt motsatt... jeg så xr live fikk jeg helt avsmak. Syns ikke denne var flott i det hele tatt :-k
Glad vi er forskjellig.

Nå har jeg hatt en ducati 748 2000 modell som skulle være så veldig mye tull med. Eneste køddet jeg hadde med den var den originalt monterte datatool alarmen. Ellers så var den bare et eventyr. Å For meg er det ingen andre sykkel merker med så mye sjel. Ducati er ikke bare et sykkel merke, men en familie og en religion. :thumleft

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Jeg er helt motsatt... jeg så xr live fikk jeg helt avsmak. Syns ikke denne var flott i det hele tatt :-k
Glad vi er forskjellig.

Nå har jeg hatt en ducati 748 2000 modell som skulle være så veldig mye tull med. Eneste køddet jeg hadde med den var den originalt monterte datatool alarmen. Ellers så var den bare et eventyr. Å For meg er det ingen andre sykkel merker med så mye sjel. Ducati er ikke bare et sykkel merke, men en familie og en religion. :thumleft

Note4
Haha, jeg ser den :lol

Ja, smaken er som baken, det er sikkert :thumleft

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av jhn »

Sjel, familie og religion ... det kjøper man ikke uprøvd? :sk?
... men en MS har vel den mest høyteknologiske sjelen som er å få kjøpt for penger.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av Snikendeugle »

Hmm, bare skyter inn litt mer her: Selve sportstourer klassen har tydeligvis blitt litt sveiset inn med noen av "traktorene" i det siste, men hva med de ordentlige sportstourerne? Jeg tenker da f.eks. Kawasaki SX1000.

Snust rundt på denne klassen, Lord?

Sent from my D5803 using Tapatalk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av Voodoodoo »

Skjønner ikke hvorfor du absolutt skal ha deg Traktor. Det eneste du har hatt til nå er hemoroidemopeder og så drar du på 1 EN langtur og finner ut at Åffroader er det eneste som duger...
Nei nå skal du høre.. Du som er så glad i sykler med litt trøkk i kan ikke la vær å prøve en skikkelig hypertourer.

Derfor skal du teste K13s og zzr1400.
Begge deler har masse bånndrag og er langt mer lettkjørte enn du tror.. Komforten er der heller ikke noe å si på og man kan ligge å marsje i 190-220 hele dagen uten å bli sliten...
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av Tommas »

Tror ikke man kaller en Multistrada for offroader lenger ;-)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av hakhap »

Siden du passerer Monsterbike på vei til å teste MS så kan du like greit hör eom du får pröve ZZR14 der :prf :-k
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av Andreas »

Tommas skrev:Tror ikke man kaller en Multistrada for offroader lenger ;-)
:thumleft

Multien er R-sykkel på stylter, påmontert koffertfester :prop:

Svar