Dagens bilde
Re: Dagens bilde
Forbausende lite mygg, men har utstyr dersom det skulle bli et problem
Takk, likeså 
... det var disse bildene da, blir mye kjøring og lite tid til å prioritere bilder, men jeg har tatt en del bilder med tlf og lastet opp på Locatoweb underveis. Til vinteren lager jeg en film fra denne turen ogsåAJ skrev: 15 jul 2020, 23:04 Ja, det nye bildet var et par-tre hakk over det andre, ja.
Fine forhold der oppe, ser det ut som.
Pøs gjerne på med flere bilder i morgen :) .
Så få du ha en riktig god og myggfri natt.
https://locatoweb.com/map/single/1204212993
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Mange veldig fine bildego'biter å se på den linken, ja

Har et spørsmål, som selvfølgelig burde vært stilt i annen tråd enn denne, men spør likevel: Hvor lange dagsetapper kjører du på denne turen?

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Det varierer veldig, første etappe var på 130mil, men jeg stresser ikke, og har ingen plan. Ser jeg en fin plass og været er bra så stopper jeg gjerne etter 10 mil også.
Var i Lofoten i fjor, via Helgeland og ville opp igjen dit i år, men endte altså opp på Nordkapp. Flott vær i Alta, men jeg kunne ikke være der hele tiden, så da var alternativet Kautokeino, men der var det enda varmere, så da ble det Senja og det vil koste en dag med ØSregn. Og det betaler jeg for akkurat nu.
Meldt pent vær i morgen, så da tenker jeg at jeg rekker en runde her og i Lofoten før regnet drar på for fullt. Da drar jeg sørover over Saltfjellet. Og rundt Sørlandet og hjem, til Danmark, eller bare direkte hjem. Må se hva været og formen sier
.... Det sluttet forresten å øsregne mens jeg skrev dette 
Var i Lofoten i fjor, via Helgeland og ville opp igjen dit i år, men endte altså opp på Nordkapp. Flott vær i Alta, men jeg kunne ikke være der hele tiden, så da var alternativet Kautokeino, men der var det enda varmere, så da ble det Senja og det vil koste en dag med ØSregn. Og det betaler jeg for akkurat nu.
Meldt pent vær i morgen, så da tenker jeg at jeg rekker en runde her og i Lofoten før regnet drar på for fullt. Da drar jeg sørover over Saltfjellet. Og rundt Sørlandet og hjem, til Danmark, eller bare direkte hjem. Må se hva været og formen sier
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Så bra!
God tur videre

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- haakeik
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Fra yttersiden av Runde i går. I bakgrunnen ser dere turiststien opp til fuglefjellet.
Utsikt fra Gurskøy
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- niko
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Hvis du fortsatt er i område Fosnavåg/Herøy og ikke har vært der før, må du ta deg en tur ut i Mulevika. Google Maps har ikke markert veg dit, men det er feil.haakeik skrev: 18 jul 2020, 11:58 Fra yttersiden av Runde i går. I bakgrunnen ser dere turiststien opp til fuglefjellet.
IMG_20200716_170551.jpg
Utsikt fra Gurskøy
IMG_20200716_173801.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- haakeik
Har allerede vært der. Vi bor på Nerlandsøya, og Mulevika er fast badestrand, for de som liker å pine seg litt 
I morgen går veien videre ned til Lofthus i vakre Hardanger. Konemor og barn kjører bil og jeg finner meg noen fine motorsykkelveier nedover i fred og ro
Det blir nok Gaularfjellet og Vikafjellet nedover.

I morgen går veien videre ned til Lofthus i vakre Hardanger. Konemor og barn kjører bil og jeg finner meg noen fine motorsykkelveier nedover i fred og ro

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Det ække mye annet å si enn at Moto Guzzi Stelvio og norsk natur kler hverandre usedvanlig godt

- erik m
- Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Du har noen utrolig velkomponerte bilder. Takk!haakeik skrev: 18 jul 2020, 11:58 Fra yttersiden av Runde i går. I bakgrunnen ser dere turiststien opp til fuglefjellet.
IMG_20200716_170551.jpg
Utsikt fra Gurskøy
IMG_20200716_173801.jpg
- haakeik
Takk for tilbakemelding, jeg vil ikke en gang kalle meg amatørfotograf

- haakeik
Nedstigning fra Gaularfjellet.
Jeg lover, dette er første og siste gang jeg skal bli forbigått av noen sauer 
- AJ
- Administrator
- Kontakt:

- Skogstrollet
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Jeg kunne postet flere bilder fra igår og idag, da jeg hatt noen utrolig flotte turer, men velger å poste dette bildet her istedet...
"KLAKK-KLAKK-KLAKK-KLAKK"
'Uh, det dere høres ikke bra ut...'

Heldighvis hadde jeg lav hastighet på vei opp fra Austbygi mot Veggli, og ikke høy hastighet på motorvei eller liknende. Fikk god hjelp av karen som kjørte den første bilen jeg vinket etter, og med hans gode verktøy og kombinert styrke fikk vi ting på plass og sikret igjen.
Aner ikke hvis det har ristet loss av seg selv - jeg kjører jo en god del på ujevn vei - eller hvis det er verkstedet som ikke skrudd åt låsemutteren godt nok til å begynne med. Nå sitter den godt ihvertfall - og jeg har enda en ting på sjekklisten min å se over ekstra nøye etter service og dekkbyte
Skal prøve å få samlet bilder og inntrykk fra turen tråden min etterhvert :)
"KLAKK-KLAKK-KLAKK-KLAKK"
'Uh, det dere høres ikke bra ut...'

Heldighvis hadde jeg lav hastighet på vei opp fra Austbygi mot Veggli, og ikke høy hastighet på motorvei eller liknende. Fikk god hjelp av karen som kjørte den første bilen jeg vinket etter, og med hans gode verktøy og kombinert styrke fikk vi ting på plass og sikret igjen.
Aner ikke hvis det har ristet loss av seg selv - jeg kjører jo en god del på ujevn vei - eller hvis det er verkstedet som ikke skrudd åt låsemutteren godt nok til å begynne med. Nå sitter den godt ihvertfall - og jeg har enda en ting på sjekklisten min å se over ekstra nøye etter service og dekkbyte

Skal prøve å få samlet bilder og inntrykk fra turen tråden min etterhvert :)
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Rare greier.. .
.
Slikt som dette bør jo ikke skje.
Kanskje kjellv, Yamahamannen her inne kan komme med en forklaring?
Uansett var det bra at du oppdaget dette tidlig.
Ellers er det veldig hyggelig å se at du er ute på MC-tur her i landet igjen
.

Slikt som dette bør jo ikke skje.
Kanskje kjellv, Yamahamannen her inne kan komme med en forklaring?
Uansett var det bra at du oppdaget dette tidlig.
Ellers er det veldig hyggelig å se at du er ute på MC-tur her i landet igjen

Ble Camp ute på Bøsanden i Steigen i kveld.

Sent from my iPhone using Tapatalk

- niko
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Fantastisk! Blinkskudd! Neste år må jeg nordover igjen.Ketil skrev: 26 jul 2020, 00:00 Ble Camp ute på Bøsanden i Steigen i kveld.
-
- Motorsykkelen din: -
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Ikke dagens, men gårsdagens bilde fra Jotunheimveien:
Returen fra Lillehammer i dag var ikke like sommerlig...
Mye regn som gjorde at kameraet fikk ligge i ro i tankveska.

Flott. Er det Vinstri vatna i bakgrunnen da ...AJ skrev: 05 aug 2020, 19:04 Ikke dagens, men gårsdagens bilde fra Jotunheimveien:
Jotunheimveien 04082020.JPG
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Motorsykkelen din: -
Hvordan var veien i år?AJ skrev: 05 aug 2020, 19:04 Ikke dagens, men gårsdagens bilde fra Jotunheimveien:
Jotunheimveien 04082020.JPG
Jeg kjørte der i fjor rett etter at bonden hadde kjørt på lass med små rullesteiner på store deler av veien. Det var ikke godt dekke hverken for trådsyklister vi møtte eller oss to på en cruiser. Vi har kjørt der flere ganger før og da var veien helt grei grusvei.
:)
"Do the right thing"
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Noe rullegrus en del steder, men helt greit i bilkjøresporene.Relax skrev: 09 aug 2020, 22:15Hvordan var veien i år?AJ skrev: 05 aug 2020, 19:04 Ikke dagens, men gårsdagens bilde fra Jotunheimveien:
Jeg kjørte der i fjor rett etter at bonden hadde kjørt på lass med små rullesteiner på store deler av veien. Det var ikke godt dekke hverken for trådsyklister vi møtte eller oss to på en cruiser. Vi har kjørt der flere ganger før og da var veien helt grei grusvei.
:)
Mer rullegrus i år enn sist gang jeg kjørte der i 2019.
Men ingen problemer bare man tar det litt med ro i svingene...