MLeikarnes's MC blogg - Suzuki DR350S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: MLeikarnes's MC blogg - Forgasser plunder!

Legg inn av DrGreve »

Dette blir bra :thumleft
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Forgasser plunder!

Legg inn av MLeikarnes »

DrGreve skrev:Dette blir bra :thumleft
Håper da det! Bremseklossene har det med å komme innen neste helg! Bestilte på ebay til 4pund på Mandag, bruker ofte å komme innen 4-5 dager, men ikke denne gangen :sk?

Her en mobilvideo av lyden, ikke så bra lydkvalitet desverre...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=QAb-SXiZ ... Lgkhy4QkY-[/video]
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Oppstart!

Legg inn av MLeikarnes »

K1100 testtur;
[video]http://www.youtube.com/watch?v=4aKyk3xb ... R1zl-wZCIC[/video]
Fant endelig ut hvordan jeg får Adobe Premiere Elements til å eksportere høykvalitetsfilmer til YouTube!

Oppdaterte også byggtråden i underforumet, men det ser ikke ut til å komme opp på nylig listen :scratch
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: MLeikarnes's MC blogg - Endelig en kort kjøretur!

Legg inn av Carpa »

Jeg får opp den tråden på oversikten over nye innlegg, gjør ikke du?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Endelig en kort kjøretur!

Legg inn av MLeikarnes »

Carpa skrev:Jeg får opp den tråden på oversikten over nye innlegg, gjør ikke du?
Ikke på dataen :O på tapatalk går det fint, men det er ikke så viktig :D

Sent from my Galaxy S3
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Endelig en kort kjøretur!

Legg inn av AJ »

Carpa skrev:Jeg får opp den tråden på oversikten over nye innlegg, gjør ikke du?
Han gjorde antakelig ikke det da han skrev posten.
Jeg gikk nemlig inn og la til underforumet slik at nye poster i dette forumet nå kommer opp på lista over "Nyeste innlegg".
Vi hadde glemt å ta med denne da underforumet ble opprettet... :redface

Men nå skal det altså være i orden. Dvs. at nye innlegg i Dedikert forum for MC byggprosjekter også vil vises i "Nyeste innlegg" oversikten.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: MLeikarnes's MC blogg - Endelig en kort kjøretur!

Legg inn av Carpa »

AJ skrev:
Carpa skrev:Jeg får opp den tråden på oversikten over nye innlegg, gjør ikke du?
Han gjorde antakelig ikke det da han skrev posten.
Jeg gikk nemlig inn og la til underforumet slik at nye poster i dette forumet nå kommer opp på lista over "Nyeste innlegg".
Vi hadde glemt å ta med denne da underforumet ble opprettet... :redface

Men nå skal det altså være i orden.
Ok, godt noen sier ifra da :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Videoredigering!

Legg inn av MLeikarnes »

Driver og trener på å redigere video og gjør om mange av mine YouTube videoer til HD, nå som jeg endelig har funnet ut hvordan jeg får best mulig kvalitet for YouTube ut av Adobe Premiere Elements 11!

Her en liten video fra et speiderarrangement i høst, videoene er litt ute av fokus (filmet med speilrefleks, men med feil linse... :sk? )
[video]http://www.youtube.com/watch?v=v5hPaYzD ... e=youtu.be[/video]

Så nå kan det hende det kommer mer filmer fra Alpene etterhvert! Ble så nedstemt av at jeg ikke fikk til bedre kvalitet på YouTube at jeg ikke gadd å redigere mer! Har mange titalls GB med film igjen enda som ikke er redigert fra Alpene i 2012, henger litt på etterskudd... samt at jeg har mye fra andre turer rundt om hjemme også, og noe fra pappas alpetur i fjor sommer også!
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Videoredigering!

Legg inn av MLeikarnes »

Nå mangler kun kjede så er DR750'N klar til dyst igjen! :-D fikk montert på de siste delene, elektrisk anlegg, tankene, innerskjerm og kåpe. Har også byttet bremseklosser foran og bak, ikke mye igjen der gitt........... Mandag må det handles inn kjede og så blir bilen satt igjen her hjemme til snøen kommer tilbake, er noe så utrolig lei av å kjøre bil nå! Mye bedre å ukependle med MC til Ålesund! :-D

Bilde

Sent from my Galaxy S3
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MLeikarnes's MC blogg - Videoredigering!

Legg inn av Jompa »

Løftebukken, er den egenkonstruert ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Videoredigering!

Legg inn av MLeikarnes »

Jompa skrev:Løftebukken, er den egenkonstruert ?
Type Biltema med litt etterstramminger av skruer... Faller av en mutter hver gang jeg bruker den, biltemas låsemutre må være noe for seg selv, (selvløsende) :scratch sykkelen har stått på bukken siden før jul nå, og bukken har nå blitt skjev... så kvaliteten er det ikke så mye å si om, laget i nokså tykt stål ser det ut som, men det virker som om det er legert med smør :-k :lol Men den er veldig grei å ha når man ikke har midtstøtte likevel!

Viste seg at manualen tok feil om at sykkelen hadde 520 kjede... så kjedet jeg har er for smalt! :sk? Forrige eier har tydeligvis byttet til DR650 drev med 525 kjede! :sk? så nå må biltema ty til å selge meg et 525 kjede på mandag! (har heldigvis bra erfaring med biltema sine kjeder, noe bedre stål enn løftebukken...)
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: MLeikarnes's MC blogg - Videoredigering!

Legg inn av DrGreve »

MLeikarnes skrev:
Jompa skrev:Løftebukken, er den egenkonstruert ?
Type Biltema med litt etterstramminger av skruer... Faller av en mutter hver gang jeg bruker den, biltemas låsemutre må være noe for seg selv, (selvløsende) :scratch sykkelen har stått på bukken siden før jul nå, og bukken har nå blitt skjev... så kvaliteten er det ikke så mye å si om, laget i nokså tykt stål ser det ut som, men det virker som om det er legert med smør :-k :lol Men den er veldig grei å ha når man ikke har midtstøtte likevel!

Viste seg at manualen tok feil om at sykkelen hadde 520 kjede... så kjedet jeg har er for smalt! :sk? Forrige eier har tydeligvis byttet til DR650 drev med 525 kjede! :sk? så nå må biltema ty til å selge meg et 525 kjede på mandag! (har heldigvis bra erfaring med biltema sine kjeder, noe bedre stål enn løftebukken...)
Det var en som annonserte et 525-kjede her for en dag eller 2 siden, med 114 ledd? cannon..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Videoredigering!

Legg inn av MLeikarnes »

DrGreve skrev:
MLeikarnes skrev:
Jompa skrev:Løftebukken, er den egenkonstruert ?
Type Biltema med litt etterstramminger av skruer... Faller av en mutter hver gang jeg bruker den, biltemas låsemutre må være noe for seg selv, (selvløsende) :scratch sykkelen har stått på bukken siden før jul nå, og bukken har nå blitt skjev... så kvaliteten er det ikke så mye å si om, laget i nokså tykt stål ser det ut som, men det virker som om det er legert med smør :-k :lol Men den er veldig grei å ha når man ikke har midtstøtte likevel!

Viste seg at manualen tok feil om at sykkelen hadde 520 kjede... så kjedet jeg har er for smalt! :sk? Forrige eier har tydeligvis byttet til DR650 drev med 525 kjede! :sk? så nå må biltema ty til å selge meg et 525 kjede på mandag! (har heldigvis bra erfaring med biltema sine kjeder, noe bedre stål enn løftebukken...)
Det var en som annonserte et 525-kjede her for en dag eller 2 siden, med 114 ledd? cannon..
Må nok ha 116 ledd... raskere å kjøpe på Biltema enn å få sendt fra Oslo også...

Sent from my Galaxy S3
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Kan vel nesten kalle det havari.

Legg inn av MLeikarnes »

Jaaa... Ble ikke noe Krystall Rally på meg i år:

Forrige tirsdag bestemte jeg meg for å ta DR'n til Ålesund på skolen, den gikk fint de 9 milene til Ålesund og de 4 kilometrene til skolen på onsdag. Men så var galskapen løs :sk? Når jeg skulle hjem på onsdag, satte jeg meg som vanlig på sykkelen og trykket inn starteren... meeen, den bare spant runt noe grasalt, uten å "slå inn". Da begynte jeg å ane uråd, etter mange forsøk, med forskjellige metoder, ga jeg opp og satt på med noen til hybelen. På hybelen var det rett inn på diverse forumer og spørre hva som kunne være galt, etter å ha snakket med Stefan Hessler, i Hessler Rallye Motorsport Team i Tyskland, syklet jeg på Clas Ohlson og kjøpte meg et mini pipesett (veldig greit pipesett faktisk!) og syklet deretter til skolen for å finne ut hva som var galt! DR'n ble operert til mange rare blikk på plena til Ålesund Fagskole...;
Bilde
Bilde
Og noe av feilen ble funnet med en gang generatordekslet var av;
Bilde
Min første tanke var at det mangler en aksel på det midterste starterdrevet... deretter så jeg dette;
Bilde
Bilde
Det der er ikke bra tenkte jeg... Plukket ut alle bitene og monterte sammen igjen.
Bilde
Etter mer snakk med Hessler og andre, konkluderte jeg med at starter clutchen var gått til h....... :sk?
Så nå har den stått på skolen og ventet på at jeg skulle komme meg til Ålesund med bil og henger for å ta den med hjem.
Tok med meg henger til Ålesund på søndag, og har idag lastet den opp på hengeren og nå står den klar til å bli med hjem til operasjons salen i morgen ettermiddag. Partneren mister 60% av det lille med motor den har når man hekter en henger baki den... så det blir en lang tur hjem... :sk?
Bilde
Bilde
Bilde

Har fått bestilt meg en spesial tersj for å dra av svinghjulet, var ikke så lett å oppdrive en M42x1,5 mutter så jeg kunne få lagd en tersj! Ringte på Tingstad, Tools, Molde Jernvare, men de kunne ikke skaffe en slik mutter til meg! Så da ble det inn på ebay og bestille en tersj som jeg heldigvis fant!
I morgen kveld går den under operasjon i garasjen, må finne igjen akslingen som mangler, håper den ligger i bunnpanna...
Hessler i Tyskland har alt av deler jeg trenger for å reparere, både nytt og fint brukt! Jeg skulle få kjøpe deler til en rimelig penge! Han er en av de få som faktisk kjører rally med DR Big'ene, han har DR Zeta'en som Gaston Rahier kjørte i Dakar med når DR Big ble lansert!

Pappa drar på Krystall Rally i morgen tidlig med K1100'n, skulle egentlig vært med jeg og men så ble det jo litt trøbbel da...
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MLeikarnes's MC blogg - Kan vel nesten kalle det havari.

Legg inn av Jompa »

Gikk det ikke an å trille i gang sykkelen ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar