JLafton's Blogg "sesongen er igang"
-
- Innlegg: 300
- Registrert: 14 mai 2015, 20:15
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
- Sted: Ringerike
Re: JLafton's Blogg
Da er kontrakten signert
[URL=http://s128.photobucket.com/user/U ... .jpg[/img][/url]
[URL=http://s128.photobucket.com/user/U ... .jpg[/img][/url]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: JLafton's Blogg
Gratulerer!
Go'sykkel det der .
Husker fortsatt at jeg trivdes godt på en tidligere versjon av 800'en i 2011, som jeg testkjørte i 2011:
http://www.mc24.no/article.php?articleI ... tegoryID=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Så nå er det vel bare å håpe på en kort vinter på Ringerike, vil jeg tro... .
Go'sykkel det der .
Husker fortsatt at jeg trivdes godt på en tidligere versjon av 800'en i 2011, som jeg testkjørte i 2011:
http://www.mc24.no/article.php?articleI ... tegoryID=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Så nå er det vel bare å håpe på en kort vinter på Ringerike, vil jeg tro... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 300
- Registrert: 14 mai 2015, 20:15
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
- Sted: Ringerike
Re: JLafton's Blogg
Takk for det
Det kan være vinter til midten av Januar, for da blir Tiger'n levert
Det kan være vinter til midten av Januar, for da blir Tiger'n levert
- Bjerknez
- Innlegg: 23348
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: JLafton's Blogg
Grattis med tøff sykkel
Riktig farge også, i mine øyne
Har du kjørt en Tiger 800 ennå eller blir set jomfruturen til våren?
Riktig farge også, i mine øyne
Har du kjørt en Tiger 800 ennå eller blir set jomfruturen til våren?
-
- Innlegg: 341
- Registrert: 25 jun 2015, 22:20
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
- Sted: Fredrikstad
Re: JLafton's Blogg
Spennende sykkel. Kjøpt hos Graarud eller? Syns det ligner veldig på bildet :)
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km
Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362
2015 - Yamaha MT07 3475km
Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362
-
- Innlegg: 300
- Registrert: 14 mai 2015, 20:15
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
- Sted: Ringerike
Re: JLafton's Blogg
Det stemmer det ja
Nå er det ikke lenge igjen før den blir levert. Fint å ha den hjemme i garasjen før det er våren, har handlet en del stasj fra Touratech som skal monteres på samt en Toturo kjede oljer
Nå er det ikke lenge igjen før den blir levert. Fint å ha den hjemme i garasjen før det er våren, har handlet en del stasj fra Touratech som skal monteres på samt en Toturo kjede oljer
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: JLafton's Blogg
Tilbudet om monteringstips står fortsatt ved lag om du er interessert :-) .JLafton skrev:Det stemmer det ja
>snip<samt en Toturo kjede oljer
Er veldig fornøyd med Touturo kjedesmøreren på KTM'en .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 300
- Registrert: 14 mai 2015, 20:15
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
- Sted: Ringerike
Re: JLafton's Blogg
Det er bra hvis jeg trenger hjelp med noe.
Men du hadde montert den først bak mot bakdrevet, så på framdrevet og så bak igjen hvis jeg husker rett.
Hva var grunnen til at du ikke ville ha den foran ?
Men du hadde montert den først bak mot bakdrevet, så på framdrevet og så bak igjen hvis jeg husker rett.
Hva var grunnen til at du ikke ville ha den foran ?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: JLafton's Blogg
Tja, si det... ?JLafton skrev:Det er bra hvis jeg trenger hjelp med noe.
Men du hadde montert den først bak mot bakdrevet, så på framdrevet og så bak igjen hvis jeg husker rett.
Hva var grunnen til at du ikke ville ha den foran ?
Var vel først og fremst noe jeg fikk vite i en av videoene på Tutoro-sidene, hvor det det ble opplyst om at enduro- og crosskjørerne valgte å ha den der.
Mye gruskjøring og best og mest effektiv smøring på fordrevet, fikk jeg forståelsen av.
Men etter å ha tatt av dekselet til fordrevet og sett hvor mye dritt det samlet seg der, ombestemte jeg meg og plasserte oljedysa fra Tutoro mot bakdrevet, noen få cm. foran drevet rett over innsiden av kjedet.
Hvordan kan jeg gjerne vise deg senere.
Må si dette fungerer bedre. Men det avhenger av at oljedysa er festet på en stabil måte. Har et et gode tips på hvordan dette kan gjøres på best mulig også, tror jeg .
Har i hvert fall funket helt fint på KTM'en.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 300
- Registrert: 14 mai 2015, 20:15
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
- Sted: Ringerike
Re: JLafton's Blogg
Skjønner.
Får ta en nærmere titt på plassering når jeg får den hjem, men har sett meg ut plasseringen av beholderen, må bare se om den passer der.
Får ta en nærmere titt på plassering når jeg får den hjem, men har sett meg ut plasseringen av beholderen, må bare se om den passer der.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: JLafton's Blogg
Har du denne braketten forresten?JLafton skrev:Skjønner.
Får ta en nærmere titt på plassering når jeg får den hjem, men har sett meg ut plasseringen av beholderen, må bare se om den passer der.
Bruker denne selv og slipper dermed strips rundt ramma. Forutsetter selvfølgelig at den kan festes f.eks. mellom passasjerfothviler og ramme, slik jeg har gjort.
På den måten ser det ut som fabrikkmontert utstyr :-) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 300
- Registrert: 14 mai 2015, 20:15
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
- Sted: Ringerike
Re: JLafton's Blogg
Den har jeg ja. Men tror jeg må bruke stripsfestet, da det er så lite av bolter rundt om. Men får se nærmere på det når jeg får den hjem i garasjen
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: JLafton's Blogg
Selvfølgelig :-) .JLafton skrev:Den har jeg ja. Men tror jeg må bruke stripsfestet, da det er så lite av bolter rundt om. Men får se nærmere på det når jeg får den hjem i garasjen
Anbefaler deg å bruke god tid på å finne en best mulig plassering av olejbeholderen.
Resten er som regel ren plankekjøring...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 300
- Registrert: 14 mai 2015, 20:15
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
- Sted: Ringerike
Re: JLafton's Blogg
Kommer til å gjøre det, den skal jo ikke være i veien for noe samt at den må være lett å etterfylle og juster
Så får jeg se hvordan jeg skal legge opp slangen mest mulig diskré .
Så får jeg se hvordan jeg skal legge opp slangen mest mulig diskré .
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: JLafton's Blogg
Mest mulig diskré er uten tvil på innsiden av svingarmen. Det ordnes best med slike, om baksiden på svingarmen har en plan overflate :JLafton skrev:Kommer til å gjøre det, den skal jo ikke være i veien for noe samt at den må være lett å etterfylle og juster
Så får jeg se hvordan jeg skal legge opp slangen mest mulig diskré .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering