Likte godt den prøveturen jeg fikk på 1290SA hos forhandleren min. Denne ligger øverst på lista mi over ADV sykler hvis jeg også skulle hoppe over i den klassen.

Nei jeg sa akkurat det samme selv. Helt til jeg så og fikk erfare selv hvordan disse traktorene skyter fra det meste annet i hårnåler. Jeg hadde opp til flere runder med meg selv hvor jeg lurte på hva det var med min kjøring som gjorde at jeg var så helvetes dårlig på hårnåler. Jada noe er teknikk, noe jeg ikke kan skryte på meg å ha mye av. Vi har ikke mye slike svinger i norge. Men prøv selv. Jeg utfordrer dereATWindsor skrev:Kan ikke helt se hva det er med en adventure-sykkel som skal gjøre den bedre i en hårnålssving enn en R.
Takk takk. Tror du jeg gleder meg noe jævlig til å få nøklene ellerOlden skrev:Gratulerer med flott sykkel!![]()
Likte godt den prøveturen jeg fikk på 1290SA hos forhandleren min. Denne ligger øverst på lista mi over ADV sykler hvis jeg også skulle hoppe over i den klassen.
Man ser bedre gjennom svingen, man har mer moment i styret, og en motor som er mer tilpasset hårnalssvinger...tipper adv er bedre i hårnålene pga det..vekta spiller vel liten rolle iom farta er lav.ATWindsor skrev:Kan ikke helt se hva det er med en adventure-sykkel som skal gjøre den bedre i en hårnålssving enn en R.
Takk for det, ja er like spent på å prøve dette dyret selv. Nok en gang har jeg valgt å kjøpe sykkel på magefølelsen og prøvesitting aleneAshland skrev:Grattis med ny sykkel![]()
Jeg er ikke så bortskjemt med Fazer´n, men fikk prøve Snikkeren sin nye 1290 SA på vei hjem fra ACR. Fant meg veldig godt til rette på den, sitter som en greve og FOR ett kraftwerk av en motor den trakro´n eller rettere sagt hjullasteren har!
Dette er ganske riktig og helt ordrett i forhold til min erfaring. Samt at R sykkel ikke er egnet for like mange mil i ett strekk på motorvei.ZZR-Erling skrev: Man ser bedre gjennom svingen, man har mer moment i styret, og en motor som er mer tilpasset hårnalssvinger...tipper adv er bedre i hårnålene pga det..vekta spiller vel liten rolle iom farta er lav.
Edit: og ikke minst i nedoverbakker da trykket på styret på en R, blir for høyt..på adv er armene mer ledig og slik de skal være. R i alpene er ikke no særlig egentlig.
Å se bedre igjennom svingen har ikke så mye med sykkelens evner å gjøre, ei heller om man legger for mye trykk på styret, og hvorfor skal momentet i styret være så viktig? Så tungt er det jo ikke å bevege styret i de hastighene? Ikke ser jeg helt hva med motoren som er så mye bedre tilpasset heller? Jeg tviler ikke på at endel syens det er bedre å kjøre med en adv i slike svinger, eller yter bedre med en adv, men mener du at to topp førere, så vil fyren med adv kjøre fortere enn fyren med r?ZZR-Erling skrev:Man ser bedre gjennom svingen, man har mer moment i styret, og en motor som er mer tilpasset hårnalssvinger...tipper adv er bedre i hårnålene pga det..vekta spiller vel liten rolle iom farta er lav.ATWindsor skrev:Kan ikke helt se hva det er med en adventure-sykkel som skal gjøre den bedre i en hårnålssving enn en R.
Edit: og ikke minst i nedoverbakker da trykket på styret på en R, blir for høyt..på adv er armene mer ledig og slik de skal være. R i alpene er ikke no særlig egentlig.
Hehe! Prøvde 1290 i går.. SATAN..!!!!! Bra bike;)LordShaft skrev:Hehe takk takk. Ja, men bare nesten![]()
Selv om jeg har ett lite håp om at den blir å gruse multistradaen
Jeg skal gå med på at det er Lettere å kjøre fort I hårnåler med eventyr sykkel. Men ikke at den er raskest.ZZR-Erling skrev:Man ser bedre gjennom svingen, man har mer moment i styret, og en motor som er mer tilpasset hårnalssvinger...tipper adv er bedre i hårnålene pga det..vekta spiller vel liten rolle iom farta er lav.ATWindsor skrev:Kan ikke helt se hva det er med en adventure-sykkel som skal gjøre den bedre i en hårnålssving enn en R.