Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Cutless »

Haha, heftig Bjerknez. Morsomt med sykkel. Du kan prøve en miniversjon over fartshumper, hadde en ufrivillig en selv i går på vei hjem fra jobb.

Angående alarm så er ro i sjela gull verdt :thumleft

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Tommas »

Mye artig lesing her fra en ex sykkeltyv, for de som orker:

http://www.reddit.com/r/motorcycles/com ... erator_ama

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Cutless »

Veldig bra den der Tommas. I motsetning til hva mange tror så blir, ifølge ex-tyven, de fleste motorsyklene tyvkoblet og kjørt bort for egen maskin fremfor at de blir løftet inn i en bil/på en henger.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Tommas »

Sett det bekreftet et annet sted også. De har i mange tilfeller med "egen" tenningslås, og dundrer avgårde. Som han sier "det er teit å laste inn et superraskt kjøretøy bak i en treig varebil, om du har lyst til å komme deg kjapt unna" ;-)

Skivelås (type dyr), og festet på bakhjulet er et must. Nå er dette riktignok USA-basert, men sikkert en del som gjelder her også.

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Toven »

Har en skivelås med alarm selv, men tok ut batteriet i tilfelle den skulle gå av seg selv, som den kunne gjøre. En alarm gir jo en større trygghetsfølelse, det er jeg enig i :P :p Men begynne å sette den på bakskiva er kanskje ikke dumt.

Angående ufrivillig wheelie så fikk jeg også en ved påkjøringa te e18 her hjemme, skvatt godt da - håper noen så det fra esso'n som ligger rett ved siden av :knegg :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Med tanke på skivelåsen jeg har, så får man først en varsellyd hvis den blir utsatt for bevegelse etc. Ett par tre pip. Hvis man ikke låser den opp innen ca. 5-10 sek. så begynner alarmen og gå. Dog stopper denne alarmen og gå etter 30 sek. og da er den som før igjen, intill noen beveger sykkelen. Derfor er det ikke noe krise om en katt eller andre ting kommer borti denne, for etter 30 sek. så er den tilbake til start igjen.

Så man slipper å stå opp midt på natten og deaktivere denne hvis det er en falsk alarm :thumleft

__________

Jeg har hatt litt problemer med slike skjolder etter en runde med avfetting her om dagen:
Bilde

Jeg tok kontakt med noen gamle detailerbekjente i dag hvorav han ene skulle hjelpe meg med å få fjernet skjoldene. Så det ble en kjapp tur til Rygge i dag og dekslene ble rubbet med maskin samt vokset, så nå er dme faktisk bedre enn dem var når dem var nye :prop:

Vi fant ut at grunnen til at dette oppsto var at det hadde ligget et tynt lag med WD40 på dekslene og at denne hadde reagert med avfettingen. Dette kombinert med litt varme var nok til å få slike skjolder. Så til dere som bruker WD40 på sykkelen. Vær forsiktig med å bruke avfetting da noen avfettingsmidler kan reagere med denne. Spesielt i kombinasjon med varme :-)å

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av mortenolb »

Min alarm har ikke gått av seg selv. Noen påstod at den kunne begynne å ule av regn/vind, men det har ikke min gjort. Du kan slå forsiktig på selve låsen uten at den reagerer, men så fort den merker noe særlig bevegelse så går den.

Hvorfor akkurat på skiva bak? Litt samme som at man bør feste låsen på tråsykkelen i ramma?

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Takk for varslinga om avfetting. Tror jeg fortsetter min filosofi om å ikke bruke avfetting på sykkelen :P :p Får like bra, eller bedre, resultat ved å spraye en god dæsj wd40 og vaske over med svampen med vaskevannet.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Ble ikke så verst resultat egentlig:

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Ikke for at jeg trenger denne, men den så jaggu meg ikke så dum ut den hvis man har dårlig plass:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=FeS3R55LrkU[/video]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Da går turen til Eidsvoll for omlegg av dekk. Pirelli Diablo Corsa dekkene har nå gått ca. 7.000km. og da er det snart på tide og bytte dem ut. Er fortsatt spor igjen, men tipper ikke det er mange hundre kilometerene før dem sier takk for seg. Nå skal Michelin Pilot Road 4 testes! :thumleft

Kommer med en mini review senere i dag, men blir nok ikke noe hard kjøring med de nye dekkene i dag :-)å

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:Da går turen til Eidsvoll for omlegg av dekk. Pirelli Diablo Corsa dekkene har nå gått ca. 7.000km. og da er det snart på tide og bytte dem ut. Er fortsatt spor igjen, men tipper ikke det er mange hundre kilometerene før dem sier takk for seg. Nå skal Michelin Pilot Road 4 testes! :thumleft

Kommer med en mini review senere i dag, men blir nok ikke noe hard kjøring med de nye dekkene i dag :-)å
God tur :vs Kjør fint med nye dekk :thumleft
7000 km på Diablo Rosso, det er bra, over 2000 mer enn hva jeg fikk, og da var korden begynt å vise...
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Takk takk :thumleft
Sitter å tar meg en kaffe på Shell Fetsund nå. Bare 6 mil igjen. Kjører østsiden av Vorma oppover.

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av MrPitlane »

Bjerknez skrev:Takk takk :thumleft
Sitter å tar meg en kaffe på Shell Fetsund nå. Bare 6 mil igjen. Kjører østsiden av Vorma oppover.
Kaffen er varm i Pitlane. :mk dekka er klare . :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Takk for god service som vanlig :vs
Ingen løse skruer og jeg kom meg helskinnet hjem :thumleft

Litt for tidlig og vurdere de nye dekkene etter relativt pen kjøring hjemmover. Den største forandringen i positiv grad skyldes så klart at dekkene er helt nye. En litt mer dyptgående review kommer senere når jeg har blitt vant til dem :thumleft

Det som overrasket meg mest var at stria syntes rundt hele dekket når jeg kom frem. Helt tilfeldig at jeg så dette selv, så dette må nesten ha skjedd på vei innover :-)å

Men nå kan jeg starte sesongen med friske nye dekk, så får vi se om jeg blir like fornøyd med Pilot Road 4 :thumleft

Svar