Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 27 aug 2022, 19:43
Bjerknez skrev: 27 aug 2022, 19:40 men på rettstrekket hadde han nok kun sett tre eksosutløp forsvinne i det fjerne :)
Ikke vær veldig sikker på det, jeg har nemlig kjørt i følge med nettopp Rocket III her i distriktet hvor jeg bor og hvor Rocketføreren ble rimelig overrasket :crazy: .
Jo, uten svinger er jeg ganske sikker på det ;)
Med mye svinger har jeg ikke nubbesjans. Det regnestykket er enkelt. :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 27 aug 2022, 19:49
AJ skrev: 27 aug 2022, 19:43
Bjerknez skrev: 27 aug 2022, 19:40 men på rettstrekket hadde han nok kun sett tre eksosutløp forsvinne i det fjerne :)
Ikke vær veldig sikker på det, jeg har nemlig kjørt i følge med nettopp Rocket III her i distriktet hvor jeg bor og hvor Rocketføreren ble rimelig overrasket :crazy: .
Jo, uten svinger er jeg ganske sikker på det ;)
Også på strekk uten svinger, ja.
Du har kanskje aldri kjørt en ensylindring og kjent på hvordan den responderer på gassen?
Og da snakker jeg om noe helt annet enn en Tempo 50 kubikker...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 27 aug 2022, 19:53
Bjerknez skrev: 27 aug 2022, 19:49
AJ skrev: 27 aug 2022, 19:43
Bjerknez skrev: 27 aug 2022, 19:40 men på rettstrekket hadde han nok kun sett tre eksosutløp forsvinne i det fjerne :)
Ikke vær veldig sikker på det, jeg har nemlig kjørt i følge med nettopp Rocket III her i distriktet hvor jeg bor og hvor Rocketføreren ble rimelig overrasket :crazy: .
Jo, uten svinger er jeg ganske sikker på det ;)
Også på strekk uten svinger, ja.
Du har kanskje aldri kjørt en ensylindring og kjent på hvordan den responderer på gassen?
Og da snakker jeg om noe helt annet enn en Tempo 50 kubikker...
Så du mener du hadde klart og holde følge med meg på rettstrekket med en KTM390? :O

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 27 aug 2022, 19:55 Så du mener du hadde klart og holde følge med meg på rettstrekket med en KTM390? :O
Ser slett ikke bort fra det, nei.
Hadde nok ikke greid å kjøre fordi deg, men hadde heller ikke blitt liggende langt etter.
Husk at 390'ern har en toppfart på 170 km/t.
Og tro meg, det tar ikke allverdens tid å komme dit.
Og ikke spør om hvordan jeg vet dette... ;)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tok vertfall en dragtest med en Moto Guzzi V7 og han forsvant fort i speilene vertfall. Ikke de flrste 50 meterne, men når bakhjulet fikk satt seg så var det morna....
Men uansett. Da sier vi det :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av AJ »

Uansett så er dette et tema som man får diskutere i annen tråde enn denne.
Så får jeg selv beklage at jeg lot meg friste til å "villblogge", som vi skrev tidligere her på MCsiden.no.

Så heretter lar vi diskusjonen i tråden handle om dekkerfaringer.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av SilverSmurfer »

Bjerknez skrev: 27 aug 2022, 19:55 Så du mener du hadde klart og holde følge med meg på rettstrekket med en KTM390? :O
Tror Duke 390 ligger på ca 5 sekunder fra 0-100. Går opp til 170. Du hadde nok fint kunne kjørt i fra men da må du opp i hastigheter hvor du risikerer å miste lappen for godt.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

SilverSmurfer skrev: 27 aug 2022, 20:17
Bjerknez skrev: 27 aug 2022, 19:55 Så du mener du hadde klart og holde følge med meg på rettstrekket med en KTM390? :O
Tror Duke 390 ligger på ca 5 sekunder fra 0-100. Går opp til 170. Du hadde nok fint kunne kjørt i fra men da må du opp i hastigheter hvor du risikerer å miste lappen for godt.
Selvsagt. Jeg snakker om rettstrekke.

Uansett, en avsporing :)

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Bosted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av rolf-arne »

Nå har jeg i det vesentlige holdt med til Dunlop Roadsmart 3..mine erfaringer der er at et minimum er godt over 10000...ellers er det feil i produksjon.
Min sønn fikk 3000 på Roadsmart 4 og fikk nytt på reklamasjon.

12-16 kan man regne med på disse dekkene,, 12 når man løfter av bagasje og har det artig med mye svingkjøring.

Det siste medfører gjerne mye har bremsing og påfølgende akselerasjon , det ser ut til å spise gummi.

Det gjelder også å ha rett dekktrykk... og da helst det som følger dekket.

Roadsmart 3 hadde enorme våtegenskaper, helt ned til 3/4 slitt.

Med ganske nye dekk så kjøre jeg likt på vått og tørt føre , når vi holder oss til norske fartsgrenser....etter 80 blir nok noe mer tilbakeholden på vått.

Når det gjelder kommentar om hvordan vi kjører / kjørte på treff, så vil ingen påstå at noen er sinker i trafikken. Dog er det noen som må ta andre hensyn en de som kjøre på kjent sykkel og uten ansvar annet enn seg selv.... og selv de vil jeg ikke påstå var sinker i trafikken.Bilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

Må bare få utdype at jeg aldri har ment at noen har vært treige vedrørende kjøringen på forumturen. Jeg var jo ikke engang med. Å hadde jeg vært med så hadde jeg trolig ikke klart og holde følge i de krappeste svingene med en Rocket på godt over 300kg. Og en noe begrenset nedleggsvinkel.

At AJ med flere hadde kjlrt dritten av meg i slike svinger er jeg helt sikker på. Jeg måtte da i så tillfelle benyttet rettstrekkene for å ta innpå igjen. Så for meg hadde en slik tur blitt mer krevende.

Men så har jeg da kommet dit at jeg har erfart at det for kan bygge seg opp en liten intern vennlig "konkurranse" hvor man gjerne tester seg selv litt ved å henge seg på angivelig mer erfarne førere. Dette er er helt ok hvis man klarer å innse når nok er nok. Men ikke like ok hvis man tror på død og liv at man kan holde følge. Da kan det gå galt.

Det er en av grunnene til at jeg i hovedsak trives best alene på tur eller i værste fall samens med en eller to til hvis vi har en god kjemi på kjøringen.

Men, når det kommer til dekkvalg så er utvalget mitt veldig begrenset. Så vidt jeg vet har jeg kun to modeller å velge mellom. Det er de Avon Cobra og Metzler ME888. Sistnevnte er sikkert også et bra dekk, men førstnevnte er det jeg har blitt vant med og det fungerer veldig bra. Å bytte ut noe som funker er i mitt hode unødvendig. :)

Rocket er mer en landeveissykkel. En power cruiser som liker seg best på landeveien med slakke svinger. Den trives også godt på motorvei og ligger omtrent på tomgangsturtall i 100km/t i 6. gir. Litt i underkant av 2.000rpm. Det gjør kjøring i slike hastigheter til en sann glede og ikke anstrengt som de andre syklene jeg har hatt.

S1000R hadde selvsagt null problemer med 100kmt på motorvei, men turtallet og motorlyden føltes anstrengt og støyete. Rocket bare buldrer avgårde. Musikk i ørene :)

Men igjen, så mener jeg at de aller fleste dekk av kjent merke er mer enn gode nok for de aller fleste av oss som kjører på landeveien. Våtegenskapene er noe jeg ikke setter veldig høyt, for da kjlrer jeg pent uansett. Veien hjem fra Bø Camping erfarte jeg nok en gang at våt veg har store forskjeller vedrørende hvor glatte dem er.

Den sorte asfalten på utsiden av Bø Camping var såpeglatt, men den ru asfalten lenger ned hadde man meget godt grep. Tester dette lett ved å vri litt på rulla. Spinner den ikke lett ved gasspådrag så er grepet bra. Den sorte asfalten utenfor campingen krevde veldig lite før hjuspinnet var et faktum.

Grep på våt vei i form av vannplaning tror jeg de fleste dekk er gode på. Eller gode nok i normale hastigheter og rett frem.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Bosted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av rolf-arne »


Bjerknez skrev:Må bare få utdype at jeg aldri har ment at noen har vært treige vedrørende kjøringen på forumturen.

Men så har jeg da kommet dit at jeg har erfart at det for kan bygge seg opp en liten intern vennlig "konkurranse" hvor man gjerne tester seg selv litt ved å henge seg på angivelig mer erfarne førere. Dette er er helt ok hvis man klarer å innse når nok er nok. Men ikke like ok hvis man tror på død og liv at man kan holde følge. Da kan det gå galt.



Men igjen, så mener jeg at de aller fleste dekk av kjent merke er mer enn gode nok for de
Grep på våt vei i form av vannplaning tror jeg de fleste dekk er gode på. Eller gode nok i normale hastigheter og rett frem.
Ove, det var ikke ment som et svar på din bemerkning, det er bare min egen observasjon.

Men så deler jeg din tanke om muligheten for vennlig konkurranse, som kan få noen til å strekke seg litt langt... selv har jeg nok vært der noen ganger, også denne lørdagen.. Helt til sykkelen gav beskjed om at vi to allikevel ikke var så godt kjent som jeg trodde... vi må både være trygge på oss selv og på vårt utstyr.

Så må vi ha i tankene ,som du ofte er inne på, at vi ikke er så samkjørt, som det ofte ser ut til.

Dekk er generelt gode nok, det er nok så...men med dekk som med sykkel og vei så må man lære dem å kjenne... kunnskapen om dekkenes begrensninger er særdeles viktig.

Den viktigste begrensningen , stoppeffekt , kan komme som en overraskelse i vått føre...om vi ikke har lært våre dekk å kjenne på forskjellige fører.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1822
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av pingvin »

Noen som vet forskjellen på disse 3 variantene av Pirelli Scorpion Rally STRm90/90-21? Utfra betegnelse er "Variante A" for rimeligste og "A" på dyreste eneste forskjellen ifht den midt i mellom.

Om det da i det hele tatt er noe forskjell, samme dekk bare registrert med litt forskjellig betegnelse og av en eller annen grunn til forskjellig pris? "Variante A" og "A" høres jo nokså likt ut...

(klikk på bildet så det blir litt større og enklere å lese)

Bilde
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av kjellv »

pingvin skrev:Noen som vet forskjellen på disse 3 variantene av Pirelli Scorpion Rally STRm90/90-21? Utfra betegnelse er "Variante A" for rimeligste og "A" på dyreste eneste forskjellen ifht den midt i mellom.

Om det da i det hele tatt er noe forskjell, samme dekk bare registrert med litt forskjellig betegnelse og av en eller annen grunn til forskjellig pris? "Variante A" og "A" høres jo nokså likt ut...

(klikk på bildet så det blir litt større og enklere å lese)

Bilde
I Pirellikatalogen står det bare en variant av Scorpion Rally STR. Jeg kan ikke se noen forskjell.
Jeg vil tippe at denne nettbutikken har disse registrert hos seg med forskjellige varenummer fordi de har kjøpt disse inn til lager på forskjellige tidspunkt og fra forskjellige tilbydere.
https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/mot ... -rally-str

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1822
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av pingvin »

kjellv skrev: 31 aug 2022, 07:42I Pirellikatalogen står det bare en variant av Scorpion Rally STR. Jeg kan ikke se noen forskjell.
Jeg vil tippe at denne nettbutikken har disse registrert hos seg med forskjellige varenummer fordi de har kjøpt disse inn til lager på forskjellige tidspunkt og fra forskjellige tilbydere.
https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/mot ... -rally-str

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Ja, det kanskje mistenkte. Mange takk :thumleft
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1684
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Gammelsmurfen »

Det er temperatur rating, altså dekkets evne til å takle varme over en viss hastighet, finnes i A, B og C.
Hvor A er best.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av kjellv »

Gammelsmurfen skrev:Det er temperatur rating, altså dekkets evne til å takle varme over en viss hastighet, finnes i A, B og C.
Hvor A er best.
Og kanskje C passer best på kalde Norske veier..

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av mekkern »

vet at enkelte dekk som leveres som OEM dekk og ettermarked for spesifike sykler har markeringer som Variante A D K J og O.
Dette har ikke noe med temp å gjøre men at de er mc modellspesifike.
sånn som:
https://www.motorsykkeldekk.com/motorsy ... -/r-367339

mens dette er "no annet" variant..
https://www.motorsykkeldekk.com/motorsy ... -/r-301347

jeg så engang en liste. men finner den ikke nå.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1684
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Gammelsmurfen »

mekkern skrev: 31 aug 2022, 19:20 vet at enkelte dekk som leveres som OEM dekk og ettermarked for spesifike sykler har markeringer som Variante A D K J og O.
Dette har ikke noe med temp å gjøre men at de er mc modellspesifike.
sånn som:
https://www.motorsykkeldekk.com/motorsy ... -/r-367339

mens dette er "no annet" variant..
https://www.motorsykkeldekk.com/motorsy ... -/r-301347

jeg så engang en liste. men finner den ikke nå.
Ikke vet jeg, men dette står på Pirelli´s egne sider : https://www.pirelli.com/tires/en-us/car ... e-markings
Men det kan godt være noe annet dette med "variante" som dekkonline har på sidene.
temprating.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av kjellv »

Gammelsmurfen skrev:
mekkern skrev: 31 aug 2022, 19:20 vet at enkelte dekk som leveres som OEM dekk og ettermarked for spesifike sykler har markeringer som Variante A D K J og O.
Dette har ikke noe med temp å gjøre men at de er mc modellspesifike.
sånn som:
https://www.motorsykkeldekk.com/motorsy ... -/r-367339

mens dette er "no annet" variant..
https://www.motorsykkeldekk.com/motorsy ... -/r-301347

jeg så engang en liste. men finner den ikke nå.
Ikke vet jeg, men dette står på Pirelli´s egne sider : https://www.pirelli.com/tires/en-us/car ... e-markings
Men det kan godt være noe annet dette med "variante" som dekkonline har på sidene.
temprating.png
En ting er jeg i alle fall sikker på, og det er at et og samme dekk ikke kan ha like gode egenskaper på asfalt med temperatur på 15 grader som på 50 grader. Jeg synes det rimer bra at en produsent kan levere det samme dekket med gummiblanding tilpasset temperaturforholdene i det landet de skal selges.
Jeg er inntil det motsatte er bevist ganske sikker på at et dekk som har sine beste egenskaper på 50+ grader varm asfalt neppe er like bra her hos oss som har en snittemp på maks 15 grader gjennom sesongen.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1822
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av pingvin »

Hm, tricky. Tipper ikke noe problem men hadde vært betryggende å fått bekreftet :-k
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av mekkern »

Dette med temp tracktion og thredwear er noe som har vært på bildekk i minst 30 år.
Men disse modellspesifike eller spesialutgavene er noe mer MC spesifikt. Variante finner jeg ikke annet enn som noen internkoder.ei heller som noen markedskode.

Normalt velger jeg dekk uten noen spesialvariant.
Men hva en får i diversje dekksjapper er jo også en faktor en ikke helt rår over da ikke alle oppgir ev utgave.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1822
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av pingvin »

mekkern skrev: 01 sep 2022, 05:02 Normalt velger jeg dekk uten noen spesialvariant.
Men hva en får i diversje dekksjapper er jo også en faktor en ikke helt rår over da ikke alle oppgir ev utgave.
Ja, tror safer her om noe som helst usikkerhet...

Fikk tilbud fra Alf Graarud på 1745,-/2300,- for foran/bak, dekkonline tar 2000,- for bakdekk så om ikke tar rimeligste fordekk er det bare 300.- å spare, da kjøper jeg like godt av Alf Graarud og støtter norsk sjappe som bonus. Har tillit til at de selger meg det skal ha.
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1822
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av pingvin »

pingvin skrev: 01 sep 2022, 07:30
mekkern skrev: 01 sep 2022, 05:02 Normalt velger jeg dekk uten noen spesialvariant.
Men hva en får i diversje dekksjapper er jo også en faktor en ikke helt rår over da ikke alle oppgir ev utgave.
Ja, tror safer her om noe som helst usikkerhet...

Fikk tilbud fra Alf Graarud på 1745,-/2300,- for foran/bak, dekkonline tar 2000,- for bakdekk så om ikke tar rimeligste fordekk er det bare 300.- å spare, da kjøper jeg like godt av Alf Graarud og støtter norsk sjappe som bonus. Har tillit til at de selger meg det skal ha.
Kjøpte samme dekk tidligere i år hos Alf Graarud og sjekket hva betalte den gangen fikk da pris omtrent som dekkonline. Så spurte om kunne få dekken til samme pris nå, noe jeg da fikk :D

Kudos til Alf Graarud :thumleft
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

pingvin skrev: 09 sep 2022, 07:26
pingvin skrev: 01 sep 2022, 07:30
mekkern skrev: 01 sep 2022, 05:02 Normalt velger jeg dekk uten noen spesialvariant.
Men hva en får i diversje dekksjapper er jo også en faktor en ikke helt rår over da ikke alle oppgir ev utgave.
Ja, tror safer her om noe som helst usikkerhet...

Fikk tilbud fra Alf Graarud på 1745,-/2300,- for foran/bak, dekkonline tar 2000,- for bakdekk så om ikke tar rimeligste fordekk er det bare 300.- å spare, da kjøper jeg like godt av Alf Graarud og støtter norsk sjappe som bonus. Har tillit til at de selger meg det skal ha.
Kjøpte samme dekk tidligere i år hos Alf Graarud og sjekket hva betalte den gangen fikk da pris omtrent som dekkonline. Så spurte om kunne få dekken til samme pris nå, noe jeg da fikk :D

Kudos til Alf Graarud :thumleft
Mine dekk er 3.000 kroner dyrere hos Graarud kontra Dekkonline.

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1822
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av pingvin »

Bjerknez skrev: 09 sep 2022, 07:28 Mine dekk er 3.000 kroner dyrere hos Graarud kontra Dekkonline.
Ulempen med 240 bakdekk 😅

Betaler nå 3500,- nok foran/bak og regner med de har holder ut sesongen så langt innenfor dekkbudsjettet :thumleft
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Svar