Da er det 30° i Trondheim og det eneste jeg orket var å vaske sykkel i skyggen.
Har nå kjørt over 2000km, korte og lange turer samt til/fra jobb i en uke. Jeg bynner å gjøre meg opp en formening om R1200RS.
Fordeler:
Sittestilling, særlig med Wounderlich styret.
Gear assistent pro (Quickshift opp/ned)
Utseende
Dynamisk ESA samt kjøremoduser
Moderne sykkel med fine detaljer
Akrapovic HP slipon i kombo med quickshift
Lettkjørt og forutsigbar
Keyless (sluker batteri, men lett å bytte)
Ulemper:
Boxermotoren (kommer tilbake til det)
Displayet med analog speedo og digital turteller
Føles ikke helt satt i høye hastigheter
Multihjulet brukes kun til navigator 5/6 fra BMW
Boxermotoren var jeg klar over kom til å bli en overgang, den gir masse moment og er svært effektiv. Liker lyden og at den har pondus. Kjører man på landevei imellom 3-5 gir er det bare å mate på i svingene. Man når høye hastigheter fort å man må virkelig følge med på speedoen. Særlig fartsøkning på lavt turtall lurer deg.
Det jeg ikke liker er gangen på lavt turtall, ved småkjøring i og rundt rundkjøringer eller i kryss. Her finner jeg ikke optimalt gear uten rakling eller for høyt turtall. K1200 plukket opp hastigheter på en smidigere måte.
Når man drar på får man heller ikke følelsen av å kjøre fort før man ser på speedometeret. Savnet litt den lineare effekten på en 4 sylinder samt lyden som øker med turtallet.
Jeg synes også at det er ugjevnt når man går av og på gass på motorvei i høyt gear.
Kan hende det fortsatt er en vanesak. Fordelene veier fremdeles tyngre enn ulempene, så totalt er jeg fornøyd.
20190727_124537_50.jpg
20190727_124558_50.jpg
20190727_124619_1_50.jpg
20190727_124642_50.jpg
20190727_124654_50.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.