Cutless sin blogg
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg *Tanker rundt sporvalg i sving*
Takk for svar, ble litt tryggere nå.
Gleder/gruer meg veldig til i morgen - blir spennende :-)
Gleder/gruer meg veldig til i morgen - blir spennende :-)
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Cutless sin blogg *Tanker rundt sporvalg i sving*
Krysser fingrene for deg! Det går nok sikkert bra, skal du se! 

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg *Tanker rundt sporvalg i sving*
Lykke til i morgen.
Da jeg kjørte opp for to år siden fokuserte sensor mest på landevegskjøring. Dette begrunnet han med at jeg har hatt førerkort for bil i så mange år at han gikk ut i fra at det elementært trafikale hadde jeg god rutine på. Det var uansett på landeveien jeg kom til å kjøre mest mente han (helt riktig
).
Det ble derfor bare en kort tur innom sentrum, maks 10 minutter, så ut igjen og en halvtimes tur langs svingete landevei. Det ble også tatt en avkjøring og inn forbi en skole med sone 30...der kunne jeg ha røket da jeg overså skiltet, og det gikk ikke opp for meg før jeg var ved den første fartsdempere. Dette innrømmet jeg uoppfordret da han etterpå spurte meg hvordan jeg syntes det gikk. Jeg tror den dag i dag at han overså denne feilen fordi jeg innrømmet den uoppfordret samt at jeg jo selvfølgelig reduserte farta fra 50 til 30 akkurat ved denne første fartsdemperen.
Plassering: Sørg for å plassere deg slik at du selv ser lengst mulig, samtidig som du selv sørger for å bli sett så godt som mulig.
Hold flyt i trafikken, samhandling med andre trafikanter legges det stor vekt på.
Da jeg kjørte opp for to år siden fokuserte sensor mest på landevegskjøring. Dette begrunnet han med at jeg har hatt førerkort for bil i så mange år at han gikk ut i fra at det elementært trafikale hadde jeg god rutine på. Det var uansett på landeveien jeg kom til å kjøre mest mente han (helt riktig

Det ble derfor bare en kort tur innom sentrum, maks 10 minutter, så ut igjen og en halvtimes tur langs svingete landevei. Det ble også tatt en avkjøring og inn forbi en skole med sone 30...der kunne jeg ha røket da jeg overså skiltet, og det gikk ikke opp for meg før jeg var ved den første fartsdempere. Dette innrømmet jeg uoppfordret da han etterpå spurte meg hvordan jeg syntes det gikk. Jeg tror den dag i dag at han overså denne feilen fordi jeg innrømmet den uoppfordret samt at jeg jo selvfølgelig reduserte farta fra 50 til 30 akkurat ved denne første fartsdemperen.
Plassering: Sørg for å plassere deg slik at du selv ser lengst mulig, samtidig som du selv sørger for å bli sett så godt som mulig.
Hold flyt i trafikken, samhandling med andre trafikanter legges det stor vekt på.
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg *Tanker rundt sporvalg i sving*
Takk for lykkeønskninger og tips !
Skal gjøre mitt beste :-)
Skal gjøre mitt beste :-)
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg *Tanker rundt sporvalg i sving*
Så langt jeg har skjønt så vet vel ikke sensorene selv heller hvor ruten går før den aktuelle dagen, men jeg tror du har stålkontroll på dette. Hvis du stryker så er det ikke fordi du er en dårlig sjafør, men fordi du gjør en tabbe fordi du er nervøs etc. Så holder du hodet kaldt og tenker på kjøringen der og da og ikke på hvor mange ganger du skal runde jordkloden når lappen er i boks, så går det veldig bra.
Jeg håper du får en grei sensor. Min sensor var som sagt en litt smågrinete vikar og da synker motivasjonen litt. Jeg synes selv jeg har ganske bra kontroll over egen psyke, men det kokte litt den første milen vi kjørte. :-)å
Bare vent til du står der med det midlertidige førerkortet! Det er rett og slett en priceless opplevelse!

Jeg håper du får en grei sensor. Min sensor var som sagt en litt smågrinete vikar og da synker motivasjonen litt. Jeg synes selv jeg har ganske bra kontroll over egen psyke, men det kokte litt den første milen vi kjørte. :-)å
Bare vent til du står der med det midlertidige førerkortet! Det er rett og slett en priceless opplevelse!



- EBF
- Innlegg: 27
- Registrert: 31 mai 2014, 08:55
- Motorsykkelen din: Venter på Ducati Scrambler..
- Bosted: Oslo
Re: Cutless sin blogg *Tanker rundt sporvalg i sving*
Eg kjørte opp for 1,5 uker siden, i Oslo.
Var ekstremt nervøs. Hadde først kjøregård, så ut på veien.
Krypkjøring i kjøregård var skandale!
Veltet kjegler som en full sjømann.
Var sikker på at eg hadde strøket etter første øvelsen. Resten av kjøregården gikk fint.
På veien så kjørte vi plasser eg aldri hadde vært. (Vestlending i Oslo)
Eg brukte sunn fornuft, og kjørte forsiktig. Beveget blikket mye og var påpasselig med vikeplikt og fartsgrenser.
Jeg snakket også med sensor og gav beskjed der eg følte eg kunne gjort noe annerledes.
Etter timen sa eg at eg var skuffet over kjøregården, men at eg føler meg trygg i trafikken, men at eg har masse småpirk å øve på - når eg får lappen.
Sensor sa at ingen mister livet under krypkjøring, og sa at det var bestått med glans.
Følelsen av å bestå, samt legge ut på veien etterpå.... Ubeskrivelig!
Lykke til! Kjør som du er opplært til, og alt går som en drøm
Var ekstremt nervøs. Hadde først kjøregård, så ut på veien.
Krypkjøring i kjøregård var skandale!

Var sikker på at eg hadde strøket etter første øvelsen. Resten av kjøregården gikk fint.
På veien så kjørte vi plasser eg aldri hadde vært. (Vestlending i Oslo)

Jeg snakket også med sensor og gav beskjed der eg følte eg kunne gjort noe annerledes.
Etter timen sa eg at eg var skuffet over kjøregården, men at eg føler meg trygg i trafikken, men at eg har masse småpirk å øve på - når eg får lappen.
Sensor sa at ingen mister livet under krypkjøring, og sa at det var bestått med glans.
Følelsen av å bestå, samt legge ut på veien etterpå.... Ubeskrivelig!

Lykke til! Kjør som du er opplært til, og alt går som en drøm

- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Cutless sin blogg *Tanker rundt sporvalg i sving*
Hipp hurra for fornuftige sensorer. Av og til trenger man bare bli litt varm i trøya, så går alt så meget bedre!!!
Ellers så klarer jeg ikke å se det fornuftige i opplegget som er enkelte steder hvor man deler oppkjøringen i to. Virker totalt meningsløst etter mitt hode! -Kanskje ikke meningsløst, forresten... HODELØST er vel mer dekkende...!!

Ellers så klarer jeg ikke å se det fornuftige i opplegget som er enkelte steder hvor man deler oppkjøringen i to. Virker totalt meningsløst etter mitt hode! -Kanskje ikke meningsløst, forresten... HODELØST er vel mer dekkende...!!


BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg *Tanker rundt sporvalg i sving*
Hyggelig at dere deler historiene fra når dere kjørte opp - hjelper på nervøsiteten. Helt ærlig så kjenner jeg det ikke så mye akkurat nå, men når jeg var å kjørte bil i oppkjøringsområdet tidligere i dag så kjente jeg litt på det.
Sykkelen er ihvertfall veldig klar til bli tatt i bruk - gjort mye småting de siste dagene. Finjustert på speil, vasket kjede ++ Har puslet så mye med sykkelen de siste dagene at naboene trolig har startet å klø seg litt i hodet.
Sykkelen er ihvertfall veldig klar til bli tatt i bruk - gjort mye småting de siste dagene. Finjustert på speil, vasket kjede ++ Har puslet så mye med sykkelen de siste dagene at naboene trolig har startet å klø seg litt i hodet.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg *Tanker rundt sporvalg i sving*
Er ikka bare naboene som klør seg i hodet CutlessCutless skrev:Hyggelig at dere deler historiene fra når dere kjørte opp - hjelper på nervøsiteten. Helt ærlig så kjenner jeg det ikke så mye akkurat nå, men når jeg var å kjørte bil i oppkjøringsområdet tidligere i dag så kjente jeg litt på det.
Sykkelen er ihvertfall veldig klar til bli tatt i bruk - gjort mye småting de siste dagene. Finjustert på speil, vasket kjede ++ Har puslet så mye med sykkelen de siste dagene at naboene trolig har startet å klø seg litt i hodet.

Ja, jeg tror på spøkelser! Sån, nå kan du ikke ta meg på det vertfall


Re: Cutless sin blogg *Tanker rundt sporvalg i sving*
Syntes det er gode tips som er gitt. Kjør forsiktig i lave fartsoner - beveg blikket. Hold fartgrensen / trafikkflyt ved landevei og plasser deg korrekt.
Hvis du gjør en feil så vil det nok hjelpe om du sier i fra til sensor før han/hun gjør deg oppmerksom på det.
Lykke til i morgen
Hvis du gjør en feil så vil det nok hjelpe om du sier i fra til sensor før han/hun gjør deg oppmerksom på det.
Lykke til i morgen

"Only boring People are brilliant during breakfest"
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg *Tanker rundt sporvalg i sving*
Tusen takk, bare 10,5 time igjen nå 

- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg *Tanker rundt sporvalg i sving*
Blir virkelig en drømmeuke for deg dette hvis det går veien i morgen. En mc tur til midtnorge skader jo heller ikke. Fjellheimen ser såååå mye bedre ut fra mc ryggen.Cutless skrev:Tusen takk, bare 10,5 time igjen nå
Dette klarer du som sagt.

Husk at jeg vil ha sms sporenstreks etter oppkjøring med resultat!!!

- Kmann
- Innlegg: 504
- Registrert: 27 jul 2011, 13:00
- Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
- Bosted: Grue i Hedmark
Re: Cutless sin blogg *Tanker rundt sporvalg i sving*
Lykke til, dette går braCutless skrev:Tusen takk, bare 10,5 time igjen nå



Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km