Jeg er kanskje en av de få som kjører det stikk motsatte som faktisk tror deg på ditt ord Lordy. Jeg har ingen betenkeligheter med at en traktor en en skikkelig fin turmaskin. Man sitter høyreis, man har bedre oversikt, motoren (vertfall den som sitter i din) er nok et momentmonster og oppleves som mer brutal enn selv din gamle RR-sykkel. Altså der du faktisk trenger kreftene. Demperne er nok mer behagelige og man har masse finesser som varmesete etc. I tillegg har man plass til en drøss med baggasje i TILLEGG som man har med seg en person bakpå. Så ja, jeg er overbevist om at dette er flotte sykler å kjøre. Jeg har hele tiden ment at en R-sykkel ikke er noen langtursykkel, og jeg ser det er flere som har ment det stikk motsatte som allikevel på ett eller annet mystiskt vis bytter. Ja..selv thewiz her inne planlegger jo nå noe annet for turkjøring og hvis jeg ikke husker feil så skrev han i en tråd at han aldri skulle ha noe annet enn en R-sykkel.LordShaft skrev:Det spørs jo hvordan en definerer sinnsykt såklart.Bjerknez skrev:Har kjørt en Explorer over lenger tid og ordet "sinnsyk" blir nok en real overdrivelse, men det var en behagelig sykkel med gode nok krefter.![]()
Men jeg er nok ikke helt på traktorstadiet.....ennå, selv om jeg snart bikker 40 år...
Traktor er for alle, men det passer ikke nødvendigvis alle![]()
Du blir ikke kuleste i gaten lengre, å det kommer langt flere av oldboys ligaen bort å prater med deg
Men jeg kan ikke huske sist jeg koste meg så mye på en sykkel. Det er helt ærlig. Det er utrolig mye artigere å kjøre enn kanskje folk tror.
Note4
Grunnen til at JEG ikke kjører traktor (ennå...) er fordi det blir litt gubbete og foreløpig synes jeg den jeg har (samt den forrige) tar meg på 80 mils dagsturer uten problemer. Jeg hadde sikkert sittet bedre på en traktor, men jeg synes det duger.
Husker når jeg var liten og satt på mine foreldre på ferie (type Trollstigen og Geiranger). Jeg var fasinert av motorsykler den gangen, men skjønte aldri hvorfor noen ville kjøpe slike rare motorsykler (som i dag defineres som traktorer). Men så jeg en sportssykkel som så stor ut og som hadde høyt kubikktall på siden så fikk jeg stort smil